עמדת ההתגוננות שבה נמצאת פייסבוק בעקבות התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה היא הזדמנות לתקן עוול נוסף שיוצרות הרשתות החברתיות: בריונות רשת • פרשנות
פייסבוק החלה לשלוח הודעות למשתמשים שהנתונים שלהם דלפו לחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה - ועד שתושלם שליחת ההודעות, ניתן גם לבדוק עצמאית האם אתם בין 87 מיליון המשתמשים שנתוניהם דלפו • כך תעשו זאת
תלונה שהוגשה לרשות הסחר הפדרלית דורשת לחקור את ענקית המדיה הנמצאת בבעלות גוגל • ביוטיוב דוחים את הטענות ומציינים כי החברה אף פעלה להקים אפליקציה ייעודית לילדים בשם יוטיוב קידס
יש סיבה טובה שפייסבוק לא השיקה עד היום את מודל התשלום המדובר • כלכלת הדאטה נשענת, במידה רבה, על חוסר אכפתיות: אנחנו לא רוצים לדעת איך נראים אחורי הקלעים של המסעדה הזאת • זה מפחיד במקרה הרע - ובמקרה הטוב פשוט מייגע
הצעד מגיע לאחר שנחשף שחברת CubeYou משתמשת בשיטות דומות לאלה של קיימברידג' אנליטיקה, שאספה מידע על 87 מיליון משתמשי פייסבוק
לפי התביעה, החברה שואבת נתונים על שיחות טלפון והודעות של המשתמשים באפליקציות שלה, מבלי שניתנה לכך הסכמה ולצורך שימוש מסחרי • תביעה דומה הוגשה בארה"ב בשבוע שעבר
רייצ'ל בוטסמן, אחת החוקרות הבולטות של עולם הטכנולוגיה, בודקת מה גורם לנו לסמוך על חברות כמו פייסבוק, אמזון ואפל • לדבריה המשבר נובע מ"אפקט מצטבר של שחיקת אמון עצומה במערכת, שהתפשטה במהירות כמו וירוס" • זה הזמן להפיק לקחים
עד כה גרמו לנו להאמין ש-50 מיליון משתמשים נפגעו מדליפת המידע של פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה אבל מסתבר שהמספרים חמורים הרבה יותר • במסגרת הגדרות האבטחה החדשות, נחסמה האפשרות לחפש חשבונות לפי מספר טלפון או מייל: "אנו מאמינים שבדרך זו ניתן היה לקצור מידע מהפרופילים של רוב האנשים בפייסבוק"
הסערה האחרונה ברשתות החברתיות הן רק עוד דוגמה לאשליות שאנחנו מוכרים לעצמנו
במאמץ מתמשך לבנות מחדש את אמון המשתמשים, הודיעה פייסבוק כי לא תשתמש יותר במידע שאוספות חברות חיצוניות כדי למקד מודעות • המהלך יושלם רק בעוד חצי שנה
החוק הישראלי מתאים עצמו לחקיקה האירופית שבאה לשמור על הפרטיות שלנו
בניסיון להחזיר את אמון הגולשים, הרשת החברתית הוציאה הודעה לפיה תנגיש את כלי הגנת הפרטיות שלה • הגולשים ישלטו טוב יותר במידע שהם משתפים, אבל עדיין לא ידעו לידי מי הוא מגיע
הנציבות הפדרלית אישרה היום את קיום החקירה בחשד לפגיעה בפרטיות, לאחר שמהרשת החברתית דלף מידע על 50 מיליון אמריקאים
חברות מדיה ודיגיטל גילו בימים האחרונים כי הרשת החברתית כבר לא מאפשרת לדעת את גודל הקהלים המותאמים אישית ואת פוטנציאל החשיפה אליהם • ככל הנראה, מדובר בניסיון של פייסבוק להתמודד עם פרשת חשיפת המידע על 51 מיליון משתמשים ע"י קיימברידג' אנליטיקס
על רקע ההסתבכות האחרונה של פייסבוק, אומר פרופ' מיכאל בירנהק, מומחה לדיני טכנולוגיה ולדיני הגנת פרטיות: "פייסבוק-ישראל היא חברה ישראלית. לא יכול להיות שהיא תוכל להתחמק מהדין הישראלי לגבי פעולות שבוצעו למשתמשים ישראליים"
מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית התראיין ל-CNN על רקע פרשית האבטחה שהכניסה את פייסבוק למערבולת והפילה את שוויה ■ "אנחנו לא מוכרים מידע לאף אחד", אמר
WhatsApp (וואטסאפ)אפלאפליקציותגוגלהגנת הפרטיותמטא (META)פגיעה בפרטיותפייסבוקפרסום באינטרנטרשתות חברתיות