חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
משרד התחבורה הודיע על זכיית חברת מטרופולין במכרז להפעלת תחבורה ציבורית באשכול בקעת אונו-אלעד • החברה הזוכה מטרופולין כבר הודיעה שתרוויח, אבל מי הנהגים שיפעילו את התחבורה הציבורית?
בשבוע הבא ייפתח ברמלה מקטע רחוב שיוקדש רק לאוטובוסים, לרוכבי אופניים ולהולכי רגל • בקרוב ייפתחו מקטעים כאלה גם בתל אביב, ברחובות ובנס ציונה • מי מרוויח מהשינוי, למה חלק מראשי הערים מתנגדים ואיך ייכנסו משאיות לפרוק סחורה
בעוד שהתוכנית האסטרטגית לצמצום פערי התחבורה העמידה תקציב של 20 מיליארד שקל לעשור, ב־2022 הושקעו רק מיליארד שקל והשאר מותנה בהתקדמות • בראיון לגלובס מצביעה שרון מלכי, שהובילה את הפרויקט עד לא מזמן, על פערי התשתיות ועל סימני השאלה שמרחפים
לפני פרוץ מגפת הקורונה רכבת ישראל הפעילה רכבות לילה לנתב"ג, אך מאז המגפה קוצצו הקווים, והם לא ישובו בקרוב • בקו החוף וכן באזור רחובות ובלוד מבוצעות עבודות חשמול בשעות הלילה שמונעות את הפעלת הקווים • בנוסף, הרכבת זקוקה לפקחים - שבהם יש מחסור
המימון לפרויקט המטרו אמור להגיע בחלקו מתקבולי מסים - דבר שיכול ליצור פער בין תזמון ההכנסות לתזמון ההוצאות בשלב ביצוע הפרויקט • לפי הבנק המרכזי, על הממשלה לגשר על פערי התזמון במימון הפרויקט באמצעות תקציב המדינה או ע"י הגדלת החוב
חברת נתיבי איילון מתחילה להוציא לפועל את התוכנית השאפתנית: בשלב הראשון יבוצעו 20 פרויקטים שבמסגרתם ייסללו כבישים ותורחב תנועת האוטובוסים ביישובים הערביים • ברקע, פערים עצומים בין החברה היהודית לערבית בתשתיות ובתחבורה הציבורית
קרן ג'נריישן עולה לבעלות מלאה בהשקעה הראשונה שביצעה, קבוצת התחבורה הציבורית וההסעות בון תור • לפני השלמת העסקה יחולק דיבידנד לבעלי מניות בון תור בסך של 40-50 מיליון שקל • החברה מקיימת מגעים עם מספר משקיעים פוטנציאליים להצטרפות לעסקת הרכישה
מושב החורף מסתיים, והחוק שהיה אמור לעבור במהלך 2021 ממתין ואיתו התוכניות שמוכנות לאישור הממשלה • החשש: העיכובים הבירוקרטיים ימנעו את תחילת העבודות בשטח שתוכננו ל-2024
התנועה בכניסה לערים שוב זוחלת, והנתונים מראים כי עם סיום הגל החמישי הגודש בכבישים כבר עולה על זה שמלפני הקורונה • איך מתכוונת הממשלה להעביר את השנים עד למטרו, מדוע גם הפרויקטים הגדולים לא יפתרו את הבעיה, ולמה ברשויות המקומיות חוששים מקידום מיזמים שיסייעו לתושבים שלהן
במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2022 התחייב משרד התחבורה לקדם נת"צים, מסופים ושבילי אופניים - אך בחר שלא למדוד את עצמו בחלק מהותי של מדדי התפוקה המרכזיים • גם יעד של מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית נותר יתום
חברת נתיבי איילון תהיה ממונה על יישום הסדרי אגרת הגודש בגוש דן שייכנסו לתוקף בשנת 2025 ותקים את שערי המעבר שיחייבו בתשלום האגרה
רון חולדאי מתמודד שוב על ראשות העיר תל אביב-יפו ומסביר איך הוא מנהל עיר, על מה הוא מתחרט, ולמה זה הגיוני שהוא 25 שנה בתפקיד: "העיר בתוך שינוי מז'ורי שאסור להפסיק אותו. היינו בשנות ה-50 של אירופה, עכשיו עוברים לשנות ה-90" • פודקאסט מהקוקפיט • חצי שעה של השראה
לגלובס נודע כי בין שרת התחבורה מרב מיכאלי לשר האוצר ליברמן מתנהלים מגעים במטרה לפתור את המשבר בקואליציה • הדיל המסתמן: שכר הנהגים בתחבורה הציבורית יעלה, ובתמורה מיכאלי ומפלגתה יתמכו במתווה שהציג ליברמן להעלאת שכר המינימום
המדור הפופולרי משער המהדורה המודפסת של גלובס מגיע גם לדיגיטל • בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם, והפעם: באר שבע עקפה את תל אביב בשיעור התושבים שמגיעים לעבודה בלי רכב פרטי
החוק שאושר דומה מאוד להצעה שהגישה הממשלה לוועדה, והוא מסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת למטרו, שיעבור ב-24 רשויות מרחובות ועד רעננה ויכלול כ-109 תחנות • 30% מהמתחמים סביב המטרו יוקצו לדיור בר-השגה
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרותשתיות תחבורה