גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קיסטון

קרן ריט להשקעה בתשתיות, שהוקמה בידי רוני בירם, גיל דויטש ונבות בר

עוד כתבות

פטריק דרהי, בעלי הוט, והמנכ''לית טל גרנות-גולדשטיין / צילום: יח''צ יוסי זליגר

על המדף: עד כמה פטריק דרהי מעוניין לוותר על חברת התקשורת הוט?

אחת מחברות המדיה הגדולות בישראל עומדת למכירה, לפי שווי המוערך ב-1.5-2 מיליארד אירו, וכל המתחרות עוקבות מקרוב אחרי ההצעות והמהלכים • מי השחקניות הבולטות שכבר הגישו הצעה, ואיך זה עשוי להשפיע על שוק התקשורת? • גלובס עושה סדר

נבות בר בכנס ההשקעות 2025 / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל קרן קיסטון: "אנחנו חזק עם הידיים על הנכסים, ורואים את זה בתשואות"

"אנחנו מתמקדים בתעשיות במחסור כרוני, יש משבר בתחבורה ובחשמל", אמר ד"ר נבות בר, מנכ"ל וממייסדי קרן קיסטון, בכנס ההשקעות של גלובס • לגבי רכישת אגד אמר בר: "עליית הערך לא הפתיעה אותנו, לקחנו בחשבון בתמחור שבידיים שלנו - החברה תהיה שווה יותר"

נבות בר / צילום: דודי מוסקוביץ'

תחנת הכוח בבאר טוביה הקפיצה את רווחי קיסטון; מעלה תחזיות

קרן התשתיות סיימה את המחצית עם קפיצה של פי שישה בהכנסות הודות לגידול בהכנסות של תחנת הכוח IPM • בעקבות הזינוק הוחלט להרים את תחזית תזרים ההכנסות שלה עבור השנה כולה לכ-200 מיליון שקל

אוטובוס אגד / צילום: יח''צ

300 איש סירבו להצעה מפתה: 1.4 מיליון שקל - במזומן

קרן קיסטון החליטה לממש את האופציה לרכישת נתח נוסף באגד, אך כ-8.6% מבעלי המניות באגד החליטו שלא למכור את מניותיהם • מדובר ב-300 בעלי מניות שככל הנראה רוצים להמשיך ולקבל דיבידנדים בעתיד או מחכים ליום שבו קיסטון וקרן המורים והגננות יחליטו להנפיק את אגד בבורסה • נזכיר כי חברי אגד כבר קיבלו בעסקאות הקודמות מיליונים כל אחד עבור מניותיהם

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock, Felix Tchvertkin

ענקית התעופה האמריקאית חוזרת לפעילות בישראל

בסוף השבוע תחזור יונייטד איירליין לטוס לישראל עם טיסה יומית אחת. מה המחירים? • אגד זכתה במכרז להפעלת הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה, וההכנסות צפויות להגיע ל כ-2 מיליארד שקל ב-10 שנים • עו"ד יהודה רוה השיק את הסניף הישראלי של ארגון הסחר הבינלאומי הגדול בעולם • אירועים ומינויים

תחנת הכוח ברמת חובב / צילום: יוסי וייס

משיכון ובינוי ועד משק אנרגיה: מדוע זינקו מניות רוכשי תחנות הכוח

לאחר שימוע שעורר חששות ליציבותם הפיננסית של רוכשי התחנות, קבעה רשות החשמל תקרה גבוהה יותר לתעריפים המשולמים להם • החיסכון המוערך לציבור: כ-400 מיליון שקל בשנה

גלעד ריקלין, מנכ''ל אגד / צילום: תמר מצפי

גלעד ריקלין: "אגד מספקת ביטחון תחבורתי למדינת ישראל"

בכנס תשתית לעתיד של גלובס תיאר מנכ"ל אגד, גלעד ריקלין, את השינוי שהתחולל באגד בעשור החולף • בנוסף לכך הוא ציין כי בתקופה זו פרשו לפנסיה 2,500 עובדים ולמעלה מרבע מהנסיעות של אגד מתבצע כיום באירופה • קרן קיסטון, המחזיקה כ-60% מהחברה, בדרך לעלות ל-78%

נבות בר, מנכ''ל קיסטון / צילום: דודי מוסקוביץ'

מנכ"ל הקרן שבטוח: "בישראל לא צריך להיות גאון - תעמוד בפקקים ותבין שתחבורה זה שוק לוהט"

בתוך חמש שנים הפכה קרן קיסטון לשחקנית בולטת בשוק התשתיות המקומי • בראיון ל"כוחות השוק" של גלובס מספר המנכ"ל, נבות בר, על ההימור המוצלח ברכישת אגד, עונה לביקורת על דמי הניהול הגבוהים בקרן, וגם מסביר מדוע חברות כמו אנבידיה ממשיכות להשקיע בישראל, למרות האתגרים • התחום החם הבא? "בתשתיות אין משהו אופנתי, זה תמיד חשמל ותחבורה"

קטע מכביש 6 בביצוע שפיר הנדסה / צילום: אתר החברה

המניות שירוויחו מסיום המלחמה מזנקות, ובעלי השליטה מממשים

מניות חברות התשתית זינקו בחודשים האחרונים, על רקע הצפי לגל פרויקטים שיצאו לדרך בעקבות סיום המלחמה • בחלק מהחברות ניצלו בעלי שליטה את העליות כדי למכור חלק מהחזקותיהם למוסדיים, ובבורסה פועלים להשקת מדד ענפי

בתוך תחנת כוח קיימת: הפתרון היצירתי להקמת חוות שרתים חדשה

תוכנית חדשה להקמת חוות שרתים בהשקעה של כ־1.4 מיליארד שקל, במיקום לא שגרתי: חצר תחנת הכוח בבאר טוביה • היזמים בהובלת קרן קיסטון מעריכים שכבר השנה יתקבלו אישורים

תחנת הכוח אשכול / צילום: חברת החשמל

רעידת אדמה של ממש: ההחלטה שמאיימת על יצרני החשמל הפרטיים

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • ההחלטה להגביל את התעריפים המשולמים כיום ליצרני החשמל הפרטיים גורמת לסערה רבתי בענף, עד כדי הבעת חשש מיכולת הגופים לעמוד בהלוואות הענק שנטלו לצורך רכישת התחנות מידי חברת החשמל • רוכשי תחנת אשכול: "להחלטה, אם תאושר, עלולה להיות השפעה מהותית לרעה על תוצאות החברה, לרבות חשש לאי-עמידה באמות-המידה הפיננסיות להן היא מחויבת"

אוטובוס של אגד

תשעה חודשים אחרי ההנפקה: תביעה יצוגית נגד קרן קיסטון

בעל מניות בקרן התשתיות קיסטון, השולטת באגד, טוען כי ההנפקה שבוצעה בפברואר 2024 תמורת 176 מיליון שקל בוצעה בניגוד עניינים ולטובתם של בעלי השליטה – גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר • לדבריו, ההנפקה בדיסקאונט הסבה למשקיעים נזק מוערך של כ-70 מיליון שקל • מקרן קיסטון נמסר: "התביעה והבקשה טרם הומצאו לנו. כשיגיעו נלמד אותן ונגיב בהתאם"

אוטובוס של אגד / צילום: אייל מרגולין

חברי אגד נפגשים עם המיליונים: ימכרו עוד 18% מההון לקרן קיסטון

בעלי המניות בחברת התחבורה ימכרו כמחצית מהמניות שנותרו שבידיהם תמורת כ־850 מיליון שקל • במקרה שישלימו בשנה הבאה את מימוש כלל החזקותיהם, התמורה המצטברת לכל אחד מהם תעמוד על כ־3.7 מיליון שקל ברוטו

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

בלעדי למרות הדיבידנדים: אגד דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו האדום בשל חוסר רווחיות

מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות • אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל • מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"

אוטובוס של אגד

האקזיט יגדל: כל חבר אגד יקבל בסה"כ כ-3.7 מיליון שקל עם השלמת מכירת החברה

קרן התשתיות קיסטון נערכת למימוש אופציה לרכישת יתרת 40% ממניות ענקית התחבורה הציבורית, שמציגה שיפור ניכר בתוצאות תחת שליטתה • קיסטון הבטיחה מסגרת אשראי של מיליארד שקל מהבנקים הפועלים ודיסקונט לצורך הרכישה מידי כ-1,300 חברי אגד

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% • מדור חדש

אוטובוס של אגד / צילום: שלומי יוסף

השווי של אגד הועלה, דמי הניהול לבעלי השליטה זינקו ודיבידנד ענק בדרך לכיסם

דוחות קרן קיסטון חושפים הערכת שווי חדשה לחברת האוטובוסים שבשליטתה - 5.65 מיליארד שקל, גבוה ב־17% מהמחיר בו נרכשה • דמי הניהול למנהלי הקרן יותר מהוכפלו ל־15 מיליון שקל במחצית השנה • וגם: המחלוקת סביב הדיבידנד שמבקשת אגד לחלק לבעליה, ובכמה מוערך שווי זכיינית הקו האדום

אוטובוס אגד / צילום: אייל מרגולין

בלעדי המדינה צפויה להתנגד לחלוקת דיבידנד הענק של אגד

אגד ביקשה לחלק 500 מיליון שקל שלא מיתרת רווח • המדינה מתנגדת מתוקף הסכמי ההפעלה עם החברה

גיל דויטש, ארז רוזנבוך, יוסי זינגר / צילומים: שי שברו, איל יצהר, כדיה לוי

המנהלים חוגגים, המשקיעים מפסידים: המודל הבעייתי של קרנות הריט בישראל

על מסלול התנגשות: בזמן שהתגמול לחברות הניהול של קרנות ההשקעה בנדל"ן ובתשתיות הולך ומתנפח כפועל יוצא מהגידול בהיקף הנכסים - המשקיעים שמממנים את פעילותן סובלים מתשואות שליליות ניכרות • "הקונספט שבו בנו את הקרנות האלה בישראל מייצר בעייתיות", אומר בכיר בשוק, ועכשיו גם רשות ני"ע מבינה שנדרש שינוי

אגד / צילום: Shutterstock, defotoberg

כך מסבירה אגד חלוקת דיבידנד של חצי מיליארד שקל, שירוקן את קופתה

חברת התחבורה הציבורית מבקשת לאשר חלוקת כ–70% מההון העצמי שלה, שלא מיתרת הרווח, עיקרה לבעלת השליטה, קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש • טוענת כי גם לאחר הדיבידנד היא תסיים את שנת 2023 עם הון משמעותי, לאחר שתרשום רווח נקי של 200 מיליון שקל