אחת מחברות המדיה הגדולות בישראל עומדת למכירה, לפי שווי המוערך ב-1.5-2 מיליארד אירו, וכל המתחרות עוקבות מקרוב אחרי ההצעות והמהלכים • מי השחקניות הבולטות שכבר הגישו הצעה, ואיך זה עשוי להשפיע על שוק התקשורת? • גלובס עושה סדר
"אנחנו מתמקדים בתעשיות במחסור כרוני, יש משבר בתחבורה ובחשמל", אמר ד"ר נבות בר, מנכ"ל וממייסדי קרן קיסטון, בכנס ההשקעות של גלובס • לגבי רכישת אגד אמר בר: "עליית הערך לא הפתיעה אותנו, לקחנו בחשבון בתמחור שבידיים שלנו - החברה תהיה שווה יותר"
קרן התשתיות סיימה את המחצית עם קפיצה של פי שישה בהכנסות הודות לגידול בהכנסות של תחנת הכוח IPM • בעקבות הזינוק הוחלט להרים את תחזית תזרים ההכנסות שלה עבור השנה כולה לכ-200 מיליון שקל
קרן קיסטון החליטה לממש את האופציה לרכישת נתח נוסף באגד, אך כ-8.6% מבעלי המניות באגד החליטו שלא למכור את מניותיהם • מדובר ב-300 בעלי מניות שככל הנראה רוצים להמשיך ולקבל דיבידנדים בעתיד או מחכים ליום שבו קיסטון וקרן המורים והגננות יחליטו להנפיק את אגד בבורסה • נזכיר כי חברי אגד כבר קיבלו בעסקאות הקודמות מיליונים כל אחד עבור מניותיהם
בסוף השבוע תחזור יונייטד איירליין לטוס לישראל עם טיסה יומית אחת. מה המחירים? • אגד זכתה במכרז להפעלת הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה, וההכנסות צפויות להגיע ל כ-2 מיליארד שקל ב-10 שנים • עו"ד יהודה רוה השיק את הסניף הישראלי של ארגון הסחר הבינלאומי הגדול בעולם • אירועים ומינויים
לאחר שימוע שעורר חששות ליציבותם הפיננסית של רוכשי התחנות, קבעה רשות החשמל תקרה גבוהה יותר לתעריפים המשולמים להם • החיסכון המוערך לציבור: כ-400 מיליון שקל בשנה
בכנס תשתית לעתיד של גלובס תיאר מנכ"ל אגד, גלעד ריקלין, את השינוי שהתחולל באגד בעשור החולף • בנוסף לכך הוא ציין כי בתקופה זו פרשו לפנסיה 2,500 עובדים ולמעלה מרבע מהנסיעות של אגד מתבצע כיום באירופה • קרן קיסטון, המחזיקה כ-60% מהחברה, בדרך לעלות ל-78%
בתוך חמש שנים הפכה קרן קיסטון לשחקנית בולטת בשוק התשתיות המקומי • בראיון ל"כוחות השוק" של גלובס מספר המנכ"ל, נבות בר, על ההימור המוצלח ברכישת אגד, עונה לביקורת על דמי הניהול הגבוהים בקרן, וגם מסביר מדוע חברות כמו אנבידיה ממשיכות להשקיע בישראל, למרות האתגרים • התחום החם הבא? "בתשתיות אין משהו אופנתי, זה תמיד חשמל ותחבורה"
מניות חברות התשתית זינקו בחודשים האחרונים, על רקע הצפי לגל פרויקטים שיצאו לדרך בעקבות סיום המלחמה • בחלק מהחברות ניצלו בעלי שליטה את העליות כדי למכור חלק מהחזקותיהם למוסדיים, ובבורסה פועלים להשקת מדד ענפי
תוכנית חדשה להקמת חוות שרתים בהשקעה של כ־1.4 מיליארד שקל, במיקום לא שגרתי: חצר תחנת הכוח בבאר טוביה • היזמים בהובלת קרן קיסטון מעריכים שכבר השנה יתקבלו אישורים
הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • ההחלטה להגביל את התעריפים המשולמים כיום ליצרני החשמל הפרטיים גורמת לסערה רבתי בענף, עד כדי הבעת חשש מיכולת הגופים לעמוד בהלוואות הענק שנטלו לצורך רכישת התחנות מידי חברת החשמל • רוכשי תחנת אשכול: "להחלטה, אם תאושר, עלולה להיות השפעה מהותית לרעה על תוצאות החברה, לרבות חשש לאי-עמידה באמות-המידה הפיננסיות להן היא מחויבת"
בעל מניות בקרן התשתיות קיסטון, השולטת באגד, טוען כי ההנפקה שבוצעה בפברואר 2024 תמורת 176 מיליון שקל בוצעה בניגוד עניינים ולטובתם של בעלי השליטה – גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר • לדבריו, ההנפקה בדיסקאונט הסבה למשקיעים נזק מוערך של כ-70 מיליון שקל • מקרן קיסטון נמסר: "התביעה והבקשה טרם הומצאו לנו. כשיגיעו נלמד אותן ונגיב בהתאם"
בעלי המניות בחברת התחבורה ימכרו כמחצית מהמניות שנותרו שבידיהם תמורת כ־850 מיליון שקל • במקרה שישלימו בשנה הבאה את מימוש כלל החזקותיהם, התמורה המצטברת לכל אחד מהם תעמוד על כ־3.7 מיליון שקל ברוטו
מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות • אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל • מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"
קרן התשתיות קיסטון נערכת למימוש אופציה לרכישת יתרת 40% ממניות ענקית התחבורה הציבורית, שמציגה שיפור ניכר בתוצאות תחת שליטתה • קיסטון הבטיחה מסגרת אשראי של מיליארד שקל מהבנקים הפועלים ודיסקונט לצורך הרכישה מידי כ-1,300 חברי אגד
מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% • מדור חדש
דוחות קרן קיסטון חושפים הערכת שווי חדשה לחברת האוטובוסים שבשליטתה - 5.65 מיליארד שקל, גבוה ב־17% מהמחיר בו נרכשה • דמי הניהול למנהלי הקרן יותר מהוכפלו ל־15 מיליון שקל במחצית השנה • וגם: המחלוקת סביב הדיבידנד שמבקשת אגד לחלק לבעליה, ובכמה מוערך שווי זכיינית הקו האדום
אגד ביקשה לחלק 500 מיליון שקל שלא מיתרת רווח • המדינה מתנגדת מתוקף הסכמי ההפעלה עם החברה
על מסלול התנגשות: בזמן שהתגמול לחברות הניהול של קרנות ההשקעה בנדל"ן ובתשתיות הולך ומתנפח כפועל יוצא מהגידול בהיקף הנכסים - המשקיעים שמממנים את פעילותן סובלים מתשואות שליליות ניכרות • "הקונספט שבו בנו את הקרנות האלה בישראל מייצר בעייתיות", אומר בכיר בשוק, ועכשיו גם רשות ני"ע מבינה שנדרש שינוי
חברת התחבורה הציבורית מבקשת לאשר חלוקת כ–70% מההון העצמי שלה, שלא מיתרת הרווח, עיקרה לבעלת השליטה, קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש • טוענת כי גם לאחר הדיבידנד היא תסיים את שנת 2023 עם הון משמעותי, לאחר שתרשום רווח נקי של 200 מיליון שקל