גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיווק

עוד כתבות

כריסטיאן נולטינג עם דורון אברבוך, מנכ''ל דויטשה בנק ישראל / צילום: יח''צ

מנהל ההשקעות של דויטשה בנק ביקר בישראל. זה מה שהוא חושב

מנהל ההשקעות של דויטש בנק הציג בפני לקוחות מובילים את תחזית שוקי ההון של הבנק לשנת 2026 • בנק מרכנתיל משיק כרטיס אשראי שמעניק 10% ברשתות מזון נבחרות • מנהלי התעשיות הביטחוניות ויזמי טכנולוגיה נפגשו בכנס הגילדה השנתי • וזה הצעד השיווקי החדש של פרטנר tv+ • אירועים ומינויים

Rapidos. בחנוכה ייפתח הסניף החמישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב / צילום: אסף לוי

אסטרטגיית הצמיחה של BBB: הופכים מסעדה מקסיקנית לרשת

קבוצת BBB הופכת את מסעדת Rapidos לרשת; הסניף החמישי ייפתח בהיכל מנורה מבטחים • חברת הגיימינג הישראלית זכתה בפרס הכסף בתחרות נחשקת • ומי נכח בכנס הדיקרטוריות בהייטק? • אירועים ומינויים

מאיה לור, משפיענית ה-AI של סופר פארם / צילום: צילום מסך מאינסטגרם

סופר-פארם השקיעה 2 מיליון שקל בבניית משפיענית AI

מאיה לור היא משפיענית AI שרשת סופר‏-פארם יצרה לפני חודש ובנתה לה חשבון אינסטגרם הכולל כ-9,500 עוקבים • "האפיון הזה נבחר כי בעולם הדור הצעיר עוקב אחרי משפיעניות וירטואליות, הוא פתוח ל-AI ומכיר את זה", אומרים ברשת

התחדשות עירונית בירושלים. משהו נסדק / צילום: Shutterstock

1,450 דירות ב-3 מיליון שקל בסה"כ: העסקה שחושפת את מצבו של הענף

בשנים האחרונות, למעלה מאלף יזמים רכבו על טרנד ההתחדשות העירונית, כשהפיתוי הכלכלי ברור • החברות רצו לבורסה וביצעו שלל רכישות, אבל כש–1,450 "דירות לשיווק" עולות 3 מיליון שקל, די ברור שמשהו כבר לא עובד

כיצד הבינה המלאכותית תשפיע על עולמם של אנשי המכירות

ה-AI לא יעלים את אנשי המכירות, אבל הוא יכריח אותם להשתנות

בעקבות מהפכת ה-AI, בעתיד הקרוב לא יספרו כמה מיילים מנהל המכירות שלח, אלא כמה קשרים משמעותיים הוא יצר וכמה אמון נבנה • זו לא רק טכנולוגיה: זו מהפכה מקצועית ותרבותית, שבה הרלוונטיות גוברת על הכמות, והאנושיות חוזרת למרכז הבמה • דעה 

דלית רביב, מנכ''לית ICR / צילום: רמי זרנגר

המהלך הנועז של הענקית הצרפתית והלקח

AXA הרחיבה את פוליסות ביטוח הדירה כך שיכללו אלימות במשפחה • דלית רביב, מנכ"לית ICR ישראל קנדה ו־ORC LAND, על השינוי בסדר העדיפויות שגלש לעולמות השיווק • מדד המותגים 2025

תסביר לי מה זה טרנד%2A / צילום: Shutterstock

ביקשנו ממנהלי השיווק של החברות הגדולות במשק לקבוע מה היה הטרנד המוביל בתשפ"ה (לא רק AI), ולבחור מה יהיה הטרנד המוביל בשנה הקרובה

צעירים בעבודה / אילוסטרציה: Shutterstock, ImageFoto

הצצה לראש של הצרכנים הבאים שיניעו את הכלכלה הישראלית

בני הדור ה־Z בישראל בגילאי 16-28 מעדיפים לבקר בחנויות פיזיות, נעזרים בכלי בינה מלאכותית כדי לקבל החלטות קנייה, ומאמינים למשפיענים לא פחות מאשר לחברים ולבני משפחה - כך עולה מסקר מקיף שערכה חברת ויזה • והכי חשוב: אל תגעו להם בסמארטפון

הדרכים החדשות לגרום לצרכנים להכיר מותג / צילום: Gemini

היום שבו הצרכנים הפסיקו לחפש תשובות, והתחילו לשאול שאלות

בעידן שבו גולשים מבקשים תשובות מכלי AI יותר משהם מחפשים בגוגל, מותגים חייבים לעבור שינוי תפיסתי • במקום להתעסק בעצמם, עליהם להתמקד במה שהלקוח רוצה לשאול

קמפיין ה–vibe coding של פייבר / צילום: צילום מסך יוטיוב

המושג החדש שכל מנהל שיווק צריך להכיר: וייב מרקטינג

עידן הבינה המלאכותית מאפשר בניית אפליקציות ואתרים גם מבלי להבין בקודים ובתכנות, ובשיווק הוא מאפשר לייצר קמפיין, פיצ'רים או דפי נחיתה בעזרת מילים פשוטות ושפת דיבור • הצ'אטים, סוכני ה-AI ואפילו הוואטסאפ מחליפים את הצוות האנושי, אך האם זה באמת כה פשוט?

דגל ישראל. איך להיות מותג בישראל? / צילום: שלומי יוסף

סמנכ"לי השיווק מסבירים: איך להיות מותג בישראל 2025

ישראל מתמודדת עם מלחמה, עלייה ביוקר המחיה, גילויי אנטישמיות מוגברים, שוק ריכוזי ושסעים חברתיים • ביקשנו מסמנכ"לי השיווק של החברות הגדולות במשק לשתף במדד המותגים של גלובס מה מכל זה היווה את האתגר המשמעותי ביותר, ואיזה פתרונות עבדו עבורם

במבה מרשמלו על האש של אסם, משקה צמר גפן מתוק של טרה, קראנץ' שקדי מרק של גלידות נסטלה / צילום: גלית חתן, גל זהבי

כולם רוצים להיות קראנץ' פיסטוק: מה עומד מאחורי החטיפים החדשים

מדי קיץ יוצאות גרסאות חדשות ולא צפויות למוצרי מזון מוכרים, אך בשנים האחרונות הרשתות החברתיות האיצו מאוד את המגמה, ותקופת המלחמה הוסיפה רובד נוסף לביקושים • "במצב של חוסר ודאות, תחושות קשות והתשה ציבורית, יש רצון ליהנות מחוויות קטנות ומפנקות בלי מאמץ", מסביר אחד ממנהלי השיווק שאחראים לטרנדים הללו

תמונה שנוצרה באמצעות chatGPT

כשכולם משתמשים בסטוריטלינג, הדרך לבלוט היא לעורר את התודעה

העתיד של הסטוריטלינג יהיה עיצוב חוויות כמו שמעצבים טקס - רעיונות מעולמות המיסטיקה שמתורגמים לעולם של מותגים וחדשנות

ארנון שפירא / צילום: שאולי לנדנר

בלי שיווק אגרסיבי או קמפיין מתוחכם: בהיינץ הקשיבו לקהל ויצרו להיט

ארנון שפירא, מנכ"ל יוניליוור ישראל, מסביר כיצד מחלקת השיווק של היינץ הגיבה במהירות לשיח במדיה החברתית והשיקה מהדורה מוגבלת • ומה הקשר לטיילור סוויפט? • מדד המותגים 2025

עמיר שאלתיאל, יו''ר קבוצת אלדר / צילום: איל יצהר

מותג הרכב הסיני שהצליח לטלטל את מעמדה של טסלה

עד לשנים האחרונות, טסלה האמריקאית הייתה המותג החזק בשוק הרכב החשמלי • יו"ר קבוצת אלדר, עמיר שאלתיאל, מסביר איך הקמפיין של BYD שינה את כללי המשחק • מדד המותגים 2025

פרסומת של Vacation / צילום: צילום מסך מאינסטגרם

איך שלושה חברים בנו מותג ששווה מיליוני דולרים - פשוט על ידי כך שהם הפכו את קרם ההגנה למוצר מגניב

מקימי Vacation שאפו ליצור תוכן אטרקטיבי למשפיעני רשת, בתחום שלדבריהם נהיה משעמם מהרגע שהפך מוקד לחששות בריאותיים

חגית אדלר, מנכ''לית מטרנה / צילום: שלומי יוסף

המשקה תוצרת בית מארה"ב שהפך לאקזיט של 2 מיליארד דולר

יזמית אמריקאית חיפשה פתרון לבעיית עיכול, אז היא יצרה את Poppi - סודה פרה־ביוטית שהפכה ללהיט • חגית אדלר, מנכ"לית מטרנה, על מותג הסודה שזיהה הזדמנות דווקא בצעירים • מדד המותגים 2025

סת גודין / צילום: Brian Bloom

גורו השיווק מודה: "הצלחתי בלי להיות בפייסבוק, באינסטגרם או בטוויטר. אני לא מוכן לעבוד בשבילן"

אחת הטעויות של מנהלי שיווק היא שהם מנסים לרצות את הבוסים שלהם במקום את הלקוחות - כך אומר מומחה השיווק הגלובלי סת גודין, שכתב מעל 20 רבי-מכר ונכנס להיכל התהילה של ארגון השיווק האמריקאי • עם צאת ספרו "זוהי אסטרטגיה", הוא מסביר בראיון למדד המותגים של גלובס מדוע התנתק מהרשתות החברתיות, ולמה לא צריך לשלם למשפיענים

פאנל להיות מותג בישראל / צילום: שלומי יוסף

בין עסקת חטופים ל"הותר לפרסום": החשיבה מאחורי הקמפיינים ואלו שנגנזים

בפאנל שהתקיים בכנס MAD של גלובס בנושא "להיות מותג בישראל" השתתפו ירון טיקטין מחברת כאל, אבי לאופר משטראוס, טלי פולג מבזק ודודי בלסר ממקורות • הפאנל דן בשאלה כיצד משפיעה המלחמה על הפעילות השיווקית והפרסומית של מותגים

יגאל ברקת / צילום: שלומי יוסף

יגאל ברקת: "בנק הפועלים מגדיר מחדש מה זו בנקאות יוזמת"

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, הסביר בכנס MAD של גלובס כי המותגים כיום מבינים שעליהם להיות אקטיביים יותר במערכת היחסים עם הצרכן – לא רק להיות אחד מהמוצרים שהוא צורך, אלא להיות מוצר שהצרכן סומך עליו שיכוון אותו להתנהלות נכונה יותר