גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיווק

עוד כתבות

אמזון. קלטה עובדים שאיבדו את עבודתם  / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

מקומי יותר, חברתי יותר: הטרנדים השיווקיים שנולדו עם הקורונה כאן כדי להישאר

דוח חדש של חברת המחקר וונדרמן תומפסון חושף מגמות שמצביעות על שינויים דרמטיים בעקבות הקורונה, שישפיעו על הצריכה שלנו לתמיד • והוא לא לבד • מותגים שיזהו מהר את המגמות ויאמצו אותן – ירוויחו בענק

טריידר ג׳ו. הטריק שמאפשר לתת תחושה שהמבחר גדול שמור לטקטיקה שמוכרת מתחום האופנה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סופרמרקט עם מעריצים מושבעים - מהו סוד ההצלחה של טריידר ג'ו?

ההצלחה האדירה של טריידר ג'ו מתבססת על חשיבה שמאפיינת יותר עסק חברתי קטן מתאגיד אמריקאי ענק • מה גורם לאנשים לכתוב עליה שירים, לשוחח עליה בלי סוף ברשתות חברתיות ולהתגאות בכך שרכשו שם מוצרים? • אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים 

אלונה בר און ומת תשלום  / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

איגוד השיווק הישראלי בחר במו"ל "גלובס" אלונה בר און לאשת השיווק של חודש יולי

ועדת השיפוט ציינה כי בחרה בבר און בזכות המהלך השיווקי של "גלובס" המתחדש ובזכות המסע לשיקום העיתון ולשיקום יחסי האמון בין העיתונות לקוראים ולמסוקרים שלה

פשיטת רגל / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בלעדי בצל הקורונה: חברת שיווק מזון נקלעה לקשיים וחובות של 14 מיליון שקל

החברה שעוסקת בשיווק בשר ודגים לאולמות, מוסדות וקמעונאים קרסה תחת חובות לבנקים ולספקיות מזון גדולות וביניהן תנובה, אסם ובלדי • החברה הגישה לביהמ"ש בקשה להכשרת עסקה להעברת פעילותה ללא תמורה לחברת טומהוק מזון

ניר קפלן, מייסד ובעלים של קרקס פלורנטין / צילום: איל יצהר, גלובס

"במופעים האחרונים היינו 20 אנשים על הבמה מול 15 איש בקהל"

ניר קפלן הוא מייסד, בעלים ומנהל קרקס פלורנטין • משבר הקורונה תפס את קרקס בתנופה של מופע חדש: "מתוך 55 מופעים הספקנו להרים 7" • "הכנסה של הרבה כסף ירדה לטמיון יחד עם ההשקעה"

סניף מגה בעיר במיתוג החדש / צילום: יח"צ

בלעדי מה עומד מאחורי אסטרטגיית המיתוג החדשה של יינות ביתן

קמעונאית המזון מסבה סניפים של יינות ביתן למותג מגה בעיר, ולמותג חדש – ביתן • במקביל, הקבוצה החלה בפיילוט להסבת מחלקת הירקות שלה ברשת מגה בעיר ל"ירקות פרימיום"

מתוך הקמפיין החדש של סטארבקס every name's story / צילום: מתוך יוטיוב

סטארבאקס מחבקת את הקהילה הטרנסג'נדרית והמהלך המפתיע של סקיטלס

סטארבאקס עשו שימוש אותנטי בסיפור אישי של נער טרנסג'נדר והצליחו לקדם את המותג ולהרים את המודעות לקהילה הטרנסג'נדרית • סקיטלס רתמו את הסוכריות הצבעוניות שלהם כדי להראות סולידריות עם הקהילה הגאה • אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים, מדור חדש

IKEA. חוברת הוראות להורים ולילדים בזמן הסגר
 / צילום: אתר החברה

השראה בימי קורונה: המותגים שסירבו להיכנס לבידוד

המבורגר במהדורת קורונה וקו חם לאימהות שחייבות לצרוח על מישהו אחרי שעות עם הילדים: כשנראה שאפשר להתחיל ולסכם בזהירות את ימי הקורונה, ניתן לשאוב השראה וללמוד מהמותגים שהתעקשו להישאר נוכחים בחיי הצרכנים • השראה בימי קורונה, מדור חדש 

ליאור ורונה, בעלי חברת השיווק “סילקרואוד” הפועלת מול השוק הסיני / צילום: איל יצהר, גלובס

מייסד סילקרואוד: "מי שחושב שהוא יגיע לשוק הסיני ויחנך אותו, נועד לכישלון"

ליאור ורונה הוא מנכ"ל ומייסד "סילקרואוד", חברת שיווק לשוק הסיני • "בתקופה הזו הסינים חוששים לפגוש אזרחים זרים, משום שהם חושבים שהזרים לא לוקחים את הקורונה ברצינות, למשל שהם לא עוטים מסכות"

בעלי עסקים שהשתתפו במיזם "עסק ישראלי" של "גלובס"  / עיצוב: טלי בוגדנובסקי , גלובס

עסק ישראלי: להשקיע באונליין, להרחיב את היצע המוצרים ולהבין את הלקוח

משבר הקורונה הוביל לרעידת אדמה במשק • הסגר וחוסר הוודאות פגעו בכולם, אבל הקשו במיוחד על עסקים קטנים • "גלובס" ובנק הפועלים הפגישו בין עשרות בעלי עסקים לבין יועצים בולטים • הנה שישה סיפורים של מפגשים כאלה • מיזם "עסק ישראלי" של גלובס בשיתוף בנק הפועלים

על עסקים לאתר את "מסע הלקוח" החדש בעסק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

ממשבר להזדמנות: 5 תובנות שיווקיות בעקבות אירוע הקורונה

מנהלים ובעלי עסקים, הפעולות השיווקיות שתעשו כיום יכולות להביא את העסק שלכם לעמדה טובה יותר במשבר הבא ואף להמציא אותו מחדש

סלאם שרקייה  / צילום: תמונה פרטית

סלאם שרקייה מונה לסמנכ"ל השיווק של "גלובס"

שרקייה יצטרף להנהלת "גלובס" לתפקיד שלא אויש בפועל מאז הוחלפה הבעלות בעיתון • הוא מגיע ל"גלובס" מקוקה-קולה ישראל, שם כיהן במספר תפקידים בכירים, האחרון שבהם - מנהל שיווק קהלים

עסקים סגורים בתקופת משבר הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

דעה: איך ייראה השיווק ביום שאחרי

עולם השיווק יהיה קשוח ומאתגר לאחר הקורונה. מותגים יצטרכו להמציא עצמם מחדש. המגמה של העברת תקציבים לדיגיטל תצבור תאוצה

 

בירה קורונה / אילוסטרציה: שאטרסטוק

שתיקת הקורונה: מה צריך לעשות עכשיו מותג הבירה הוותיק?

לפעמים מותג, בטח מותג עם ערכים של כיף וקלילות, יכול לחייך ולזרום עם הזרם. חשבתם אולי על משלוח מפנק של קורונה לכל המבודדים?

שיווק / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

דעה: כשתרבות הפרפורמנס הורגת את אומנות השיווק

עידן הפרפורמנס, בו הכול מונחה דאטה ומבוסס תוצאות, הורג לאט-לאט את המהות של דיסיפלינת השיווק: היכולת לאתר הזדמנויות וליצור "יש מאין"

 

37 אלף נשים בישראל דיווחו על הטרדה במקום העבודה בתוך שנה / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

דעה: נשים שמהססות לשווק את עצמן לעולם לא יתקדמו

אז, במקום להמתין שמישהו יגלה כמה אתן מוכשרות ויפרסם זאת ברבים, עשו זאת בעצמכן! דאגו לשווק את עצמכן - מנהלות שמעדיפות לדבוק בעבודה המקצועית השוטפת, אך מזניחות את פעילות השיווק של תוצאות פעילותן – סופן שהן והקידום נתקעים

ההמבורגר מלא העובש בפרסומת של ברגר קינג / צילום: צילום מסך מפייסבוק

דעה: ברגר קינג עושה זאת שוב - מה הסיפור של קציצת העובש?

היא מפתיעה, לוקחת סיכונים ומטרילה את המתחרה הגדולה. סיפורו של מותג נועז

הקרוקס החדשות במיתוג העוף המטוגן של KFC / צילום: Crocs, יח"צ

התרגיל השיווקי של קרוקס ו-KFC: נעליים בריח של עוף מטוגן

הנעליים המכוערות המפורסמות עוצבו בדיוק כמו דלי העופות הצלויים המפורסם של KFC בעל הפס האדום, ויימכרו בכ-60 דולר החל מאפריל

בירה קורונה / אילוסטרציה: שאטרסטוק

"הקורונה הלא נכונה": האם מותג הבירות המקסיקני ניזוק בעקבות הנגיף הסיני?

מותג הבירה המקסיקני נכנס בעל-כורחו לתוך משבר עצום שהגיע מעולמות אחרים ומקצה אחר של הגלובוס • מה לעשות כשהמילה "קורונה" היא המילה המדוברת ביותר בעולם?

משלוח מאמזון/ צילום: Shutterstock  א.ס.א.פ קרייטיב

דעה: שופרסל וסופר-פארם מאמצות את מודל אמזון

בעידן האונליין, ערוצי ההפצה והשילוח הם הבסיס להמשך שגשוג פיננסי – ואת זה השכילו להבין ענקיות השיווק מישראל