גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיווק

עוד כתבות

צ'אטבוט. מייחס חשיבות למקורות תוכן איכותיים / צילום: Shutterstock

כולם למדו את האלגוריתם של גוגל, ואז הגיעו הצ'אטבוטים

מפרסמים ומו"לים מתחבטים בימים אלה בשאלה כיצד לייצר בולטות במנועי החיפוש של ה-AI, כדי לא לאבד כניסות והכנסות • מאזכורים בוויקיפדיה ועד הוספת מידע כמו המתחרים - אלה השיטות

שי דר, ניר בן-יקיר, הדס גרוסמן ויוסי לובטון / צילום: פובליסיס

פובליסיס ישראל מקימה חברת שיווק מבוסס דאטה, בשיתוף Braze

קבוצת פובליסיס מקימה את Mate - חברת שיווק מבוסס דאטה בשיתוף Braze הגלובלית • מטרת החברה היא לאפשר למותגי הקבוצה לייצר קשרים פרסונליים, חכמים ורלוונטיים יותר עם לקוחות, ולבנות מסעות לקוח דינמיים ומבוססי תובנות

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בלעדי ד"ש ליעל בר זוהר: תקציב השיווק של מירי רגב נחשף

תעריפי התחבורה הציבורית צפויים לסיים עלייה של כ-50% בתוך חודשיים, ובמקביל משרד התחבורה זכה לתקציב חריג של 40 מיליון שקל לשנים 2025-2026 כדי לשווק את פעילותו • לשם המחשה, בתקציב כזה ניתן לסלול רשת הכוללת כ-8 ק"מ של שבילי אופניים, הקצאה שיכולה לרשת עיר בינונית בישראל כמו בת ים או אופקים

מיטל שירן-הראל, מנהלת השיווק של לאומי / צילום: דרור סיתהכל

סמנכ"לית השיווק של לאומי: "לפני המהלך החדש פנו 400 איש בכל לילה ולא ענו להם"

בשנים האחרונות שינה בנק לאומי את המיקוד השיווקי מנגישות דיגיטלית לשירות אישי ואנושי • בראיון ראשון מסבירה מיטל שירן–הראל את הרציונל מאחורי מוקד השירות שזמין 24/6 ("כעת יותר מ–1,000 לקוחות פונים מדי לילה"), האתגר הגדול ביותר שלה והטעות שתוקנה

אילוסטרציה: Shutterstock

התחרות של המותגים היא על 6 שעות מדיה ביום. כך הם יוכלו לנצח

צפייה בטלוויזיה, גלישה ברשתות החברתיות ובאינטרנט לצד האזנה למוזיקה - כל אלה מתכנסים כיום לשש שעות בממוצע של צריכת מדיה, שבהן למפרסמים יש הזדמנות להגיע לכיס של הצרכנים • הדוח השנתי של חברת הייעוץ דלויט מציע כיצד לעשות את זה

הפיתוחים הישראלים שעשויים לשנות את עולם השיווק והפרסום / אילוסטרציה: Shutterstock

הפיתוחים הישראלים שעשויים לשנות את עולם השיווק והפרסום

הבינה המלאכותית נתנה בוסט משמעותי לתחרות בין חברות, מותגים ומוצרי תוכן על תשומת-הלב והכיס של הצרכנים בעולם • הנה ארבע חברות שמנסות לחולל שינוי באופן שבו השוק הגלובלי עובד

מימין עופר בלוך יו''ר איגוד השיווק ומנכ''ל ממן, אילן סיגל יו''ר תחרות האפי ומנכ''ל פלאפון YES / צילום: פאביאן קולדרוף

תחרות האפקטיביות בשיווק: "ביום ש-AI יגיש עבודות, לא יהיו אמוציות"

לגמר תחרות האפי, שמדרגת מהלכים שיווקיים ופרסומיים של מותגים, הגיעו השנה 51 מהלכים שהתחרו ב-20 קטגוריות • הזוכים הגדולים: טורנדו, מותג הרכב ORA ומשרד הפרסום מקאן ת"א

צוות כלמוביל וצוות משרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי / צילום: פביאן קולדורף

הזוכים הגדולים של טקס פרסי האפי: כלמוביל וטורנדו

תחרות השיווק האפקטיבי התקיימה הערב בתל אביב • חברת המזגנים טורנדו זכתה בזהב בקטגוריית הפלטינום, ומותג הרכב ORA זכה בזהב בקטגוריית רכב ותחבורה וכן בפרס הגרנד אפי היוקרתי

מימין: איתן יוחננוף, לוי הלוי ויניב שיראזי / צילום: איל יצהר, ענבל מרמרי, כלמוביל

משלוחים יגיעו ברחפנים, ורכבים חשמליים יאבדו מכוחם: תחזיות המנהלים ל־2025

קשה לדבר היום על שיווק בלי להתייחס לפיתוחים טכנולוגיים, אך קצב ההטמעה בענפים השונים אינו אחיד • מנהלים ביוחננוף, אלקטרה, הפניקס, שטראוס, כלמוביל וכאל משרטטים את מפת החידושים במשק בשנה הקרובה, ומספקים הצצה לנקודות הכשל של 2024

הינשוף המת של דואולינגו

"הינשוף מת": ההודעה המפתיעה של אפליקציית השפות הפופולרית

בתרגיל שיווקי ברשתות החברתיות, הודיעה חברת דואלינגו על מותו של הקמע האייקוני שלה, הינשוף "דאו" • הינשוף הפך בשנים האחרונות לדמות מוכרת ברשת, שמגיבה לאירועים גלובליים ומשתתף בטרנדים ברשתות החברתיות • תוך פחות מ-24 שעות, הפוסט המודיע על מותו בטוויטר הגיע ל-50 מיליון משתמשים

מנכ''ל d-id והאווטאר ההיפר-ריאליסטי שלו / צילום: צילום מסך מיוטיוב

דמות משוכללת תוך 24 שעות: כך יהפכו סוכני ה-AI לפרזנטורים החדשים

האקסיומה המקובלת היא שפרסומת עם פנים אנושיות מעוררת יותר אמון, אבל הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת לדלג על בני האדם וליצור דמויות היפר־ריאליסטיות, שמייצרות תקשורת דו־סטרית עם הלקוחות • הסוכנים האוטונומיים בעולם הפרסום, כתבה שנייה בסדרה

צילום: גיל גיבלי

בלי להתעייף ובלי הפסקת קפה: הסוכנים האוטונומיים משתלטים על עולם השיווק

סוכני בינה מלאכותית הם מערכות חכמות ואוטונומיות שמתפקדות כמו "חבר צוות" ויכולות לבצע שורה של משימות - מיצירת קמפיין פרסומי בדיגיטל ועד סגירת עסקאות בחנות פיזית • חברות הטכנולוגיה הגדולות בשוק כבר במרוץ להפיכתם לאנושיים יותר • כתבה ראשונה בסדרה

התוכנית של מקדונלד'ס ליציאה מהמשבר / צילום: ap, Richard Drew

רשת בת 80 שנה מחפשת חילוץ מהמשבר. ומוכנה לשלם 100 מיליון דולר

בספטמבר האחרון מגפת אי־קולי התפשטה בסניפי מקדונלד'ס וגרמה למותו של בן 88 ולתחלואת 104 לקוחות ב־14 מדינות • המניה ירדה, המכירות נפגעו, והרשת איבדה את ההובלה שלה בשוק • כעת היא מנסה להחזיר את אמון הציבור בהשקעה של 100 מיליון דולר

הקמפיינים ההומוריסטיים של מילקי, ביטוח 9 ו–am:pm שעלו השנה / צילום: צילומי מסך מיוטיוב

הומור במלחמה הוא לא גילטי פלז'ר, הוא תרופה אפקטיבית

הפרסומות ההומוריסטיות שעלו השנה על מסך הטלוויזיה סיפקו לישראלים הפוגה מהמלחמה • מחברות ביטוח ועד רשתות מזון, מחלחלת ההבנה שהצחוק הוא לא למרות המצב - אלא בגללו

איור: גיל ג'יבלי

כל השיטות של חברות הצריכה לגרום לנו להמשיך לקנות גם כשהמחירים עולים

ההתייקרויות במשק מרתיעות לא מעט צרכנים, אבל אנשי השיווק ערוכים עם פתרונות • מהקטנת אריזות תוך שמירה על המחיר, דרך פנייה לרגש ולרצון לפצות את הילדים - ועד יצירת תחושה שאם לא נקנה עכשיו, כנראה נפסיד • "מפעילים עלינו מניפולציות", מזהירים המומחים

ברייק הפרסומות הפך לבזאר סופרלטיבים רעשני / צילום: Shutterstock, צילומי מסך מתוך פרסומות

סמנכ"ל השיווק לשעבר של חברות הביטוח נתקל בפרסומת לביטוח רכב, וכעס

ברייק הפרסומות הפך לבזאר סופרלטיבים רעשני, שבו כולם הכי זולים, מהירים וטובים, יעלימו לך את הקמטים ואת המינוס בבנק. הגיע הזמן לחזור לשקיפות

מוכרים ''רגילים'' יהפכו לפרזנטורים / איור: גיל ג'יבלי, Shutterstock

היום שבו המוכרים בחנויות יהפכו למשפיעני רשת כבר לא רחוק

המרדף האינסופי של צרכנים אחרי חוויות מייצר עוד ועוד פתרונות שיווקיים חדשים, גם באמצעות בינה מלאכותית • לפי דוח של JLL, בשנה הקרובה יותר מוכרים "רגילים" יהפכו לפרזנטורים, לחנויות פיזיות יהיו "תאומים דיגיטליים" להובלת מהלכי אונליין, וייפתחו יותר סניפים קטנים בערים

מימין: אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן / צילום: גדעון מרקוביץ

בכירי הענף הזה לא חוששים שה-AI תגזול את תפקידם. הם צודקים?

כלי הבינה המלאכותית היוצרת יהוו חלק משמעותי בעבודת ענף השיווק הישראלי ב־2025, אך לרוב המנהלים בענף ברור כי לא מדובר בתחליף לבני אדם • מייסדי קהילת מנהלי שיווק מצייצים, יוזמי הסקר: "מדובר במגמה הפוכה לארה"ב, אולי כי האיום הביטחוני עולה על הכול"

יפית מנטין, סמנכ''לית השיווק של נספרסו ישראל / צילום: שלומי יוסף

מיינדפולנס וקפה פונקציונלי: כך מבקשת נספרסו להגיע לטיקטוק

יפית מנטין, סמנכ"לית השיווק של נספרסו ישראל, דיברה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על יוזמות שיווק חדשות שפונות לדור ה-Z, החל מתשומת-לב ללגימת הקפה בבוקר ועד לכוס נשיאה פוטוגנית

לורה קרן, SVP Marketing פלייטיקה, רן גשרי, סמנכ''ל עסקי טאבולה ומתי יהב, סמנכ''ל שיווק פייבר בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי / צילום: כדיה לוי

לורה קרן, סמנכ"לית שיווק בכירה בחברת פלייטיקה: "קריאייטיב טוב הוא עדיין הדרך הטובה ביותר לפרוץ למודעות"

במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס, סיפרה לורה קרן, סמנכ"לית שיווק בכירה בחברת פלייטיקה, כיצד חברות ישראליות יכולות לפרוץ, ומה מייחד את האקו-סיסטם בישראל • "אנחנו תמיד מחפשים את הדרכים לפרוץ" • מסלול Game Changers בשיתוף פלייטיקה