גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסת ת"א ננעלה בעליות שערים; איידיאו נפלה ב-13%

פורסייט זינקה ב-50% בעקבות חתימה על עסקה עם אלביט מערכות ● מתעכבת השלמת עסקת המכירה של חברת אירונאוטיקס לחברה משותפת של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו ● מניות הקנאביס הרודיום השקעות, עמיר שיווק, יוניבו ואינטרקיור בלטו בעליות

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בתל אביב ננעל בעליות, בהובלת מדד הביטוח שקפץ ב-2.1%. מדד ת"א 35 עלה ב-0.25%, ת"א 90 טיפס ב-0.5% ומדד הבנקים ללא שינוי. 

מניית פורסייט זינקה בכ-50%, איידיאו נפלה ב-13%, אלביט מערכות עלתה בכ-2%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.28 מיליארד שקל.

16:00

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות עם נטייה לעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%, ת"א 90 עולה ב-0.6% ומדד ת"א ביטוח קופץ ב-2% על רקע פרסום הדוח סופי של ועדת קמיניץ.

מניית פורסייט  מזנקת ב-50% על רקע עסקה עם אלביט מערכות , איידיאו  צונחת ביותר מ-11% בצל כוונתה של ברלין לדון על הקפאת שכר הדירה בברלין.

מניות הקנאביס הרודיום השקעות , עמיר שיווק , יוניבו  ואינטרקיור  בולטות בעליות. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-830 מיליון שקל. 

14:18

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל במגמה מעורבת מתונה, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על יציבות הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת כשהמשקיעים המתינו להחלטת הריבית בארה"ב, הערב (ד').

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניית טאואר  נחלשת בכ-3%, ומניות מליסרון , דלק  ובזן ירדו בכ-1%-2%.

בין העולות במדד המוביל, מניות הפניקס  והראל השקעות  מטפסות בכ-2%-3%. עוד בענף, מניות מגדל  וכלל  מתחזקות גם הן בשיעורים דומים, ומדד הביטוח בלט בצד החיובי כשעלה בכ-1.5%. ברקע למסחר, אתמול פורסם הדוח הסופי של ועדת קמיניץ בעניין ריבית ההיוון בפיצויים לנפגעי גוף ושמותיר את ריבית ההיוון בענף הביטוח על 3%. ההמלצות של הוועדה יובילו לכך שחברות הביטוח יחזירו לעצמן סכומי עתק שהפרישו בעבר בגלל המלצות ועדת וינוגרד, שעסקה באותו נושא.

עוד במסחר, מניית איידיאו  שוב סבלה מירידות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-7%, וזאת אחרי שבימים האחרונים התאוששה חלקית ממגמה שלילית מובהקת שאחזה בה, וזאת בעקבות חששות המשקיעים מהרעה בתנאי שוק השכירות לדיור בברלין, שוק פעילותה. היום עדכנה איידיאו כי הסנאט של ברלין אישר עקרונות הצעת חקיקה שעניינה הקפאת העלאת שכר הדירה של מגורים בברלין למשך תקופה של 5 שנים מתחילת 2020 עם תוקף רטרואקטיבי. עם הירידות היום השלימה מניית איידיאי צלילה של יותר מ-20% תוך שבועיים.

חברת פוליגון  הודיעה על מינויו של ניר שוחט למנכ"ל החברה.

מניית קמטק  מתחזקת בכ-4%-5%, וזו של בעלת השליטה בה, פריורטק , עולה בשיעורים דומים. זאת כשברקע למסחר קמטק דיווחה על השלמת מכירת נתח ממניותיה לחברת כרומה הטייוואנית.

מניית פורסייט  מזנקת בכ-60%, אחרי שהחברה דיווחה כי חתמה על חוזה מסחרי ראשון עם חברה בת של אלביט מערכות . אתמול, טרם פרסום הדיווח, קפצה המניה בכ-16%.

עוד במסחר, בין "מניות הקנאביס", יוניבו  קופצת בכ-10%, קנאשור  מטפסת בכ-7% ואינטרקיור  מתחזקת בכ-5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

בבית ההשקעות אפסילון העריכו היום כי מדד ה-S&P 500 האמריקאי, הנמצא מרחק נגיעה מרמת השיא שלו צפוי לרשום שיא חדש בקרוב "מכיוון שנראה שהמשקיעים ממשיכים להיות אופטימיים בכל הנוגע לשווקי המניות". בכך, לפי אפסילון "הם מצטרפים ברכישת המניות לחברות שקונות את המניות של עצמן בצורה מאסיבית בחודשים האחרונים".

בבית ההשקעות ציינו עוד לגבי המתרחש בשווקים בימים האחרונים כי "המגמה החיובית התחזקה בעקבות ציוצים אופטימיים בטוויטר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שכתב כי הייתה לו שיחת טלפון 'טובה מאוד' עם נשיא סין, ושבעקבותיה תיערך פגישה ארוכה בין המנהיגים במהלך וועידת ה-G20 ביפן בשבוע הבא, כשצוותי המו"מ אף יתחילו בשיחות מקדימות עוד קודם לכן".

לפי אפסילון, "כמעט כרגיל בחודשים האחרונים, כל העיניים ימשיכו להיות מופנות לסאגת הסכם הסחר בין ארה"ב לסין. במידה ואכן שיחות השכר יחזרו לתלם, הראלי בשווקים צפוי להימשך".


13:00

המסחר בבורסת ת"א מתנהל ביציבות בשעה זו, בדומה לסנטימנט מעבר לים, ובציפייה להודעת הריבית של הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל). מניות הפניקס , אלביט מערכות  והראל השקעות  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות טאואר , מליסרון  ובזן 

מניית פורסייט  מזנקת בכ-55%, בהמשך לזינוק של 16% אתמול, וזאת לאחר שהחברה פרסמה הבוקר הודעה מהותית, בדבר עסקה עם חברת אלביט מערכות.

חברת טבע  נסחרת כעת לפי שווי של 33.2 מיליארד שקל, מתחת לשווי של בנק פועלים  שנע כעת סביב 34.5 מיליארד שקל. 

מניית איידיאו  משלימה מהלך ירידות של 25% בחודש האחרון, וזאת בצל החשש מהקפאת שכר הדירה בברלין. אתמול הסנאט של ברלין אימץ את עקרונות המסמך הקורא לאסור באופן גורף על העלאת שכר-דירה ברחבי העיר בחמש השנים הקרובות. איידיאו מחזיקה בנכסים בברלין דרך החברה הבת איידיאו פרופרטיז.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-425 מיליון שקל.

12:10

המסחר בבורסת ת"א עבר לירידות. ת"א-35 ות"א-125 מאבדים 0.1%. ת"א-90 מוסיף 0.1%.

מניית פורסייט  מזנקת מעל 50% בעקבות דיווח העסקה עם אלביט. 

17 שעות לאחר שחלף תום מועד ההצבעות באסיפת אג"ח ג' של חברת בי קומיונקיישנס  (ביקום), ונאמן אג"ח ג' של ביקום פרסם בדקות האחרונות את תוצאות ההצבעה. כצפוי, הצעת סרצ'לייט ופורר לא אושרה בעקבות התנגדות הראל ואלטשולר שחם. ההצעה זכתה לרוב של 70.06% מקרב הקולות שלא סווגו כבעלי עניין אחר, אולם לא זכתה לרוב המינימאלי הדרוש של 75%. כך, שגם אם תחליט הראל בהמשך לתמוך בכל זאת בהצעה, יהיה צורך בהצבעה חדשה.

11:10

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו ת"א-35 ות"א-125 עולים ב-0.1% ות"א-90 מוסיף 0.2%. ת"א-ביטוח עולה ב-0.8%.

אלביט מערכות , הפניקס  והראל השקעות  מובילות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות טאואר , לייבפרסון  ומליסרון . גם מניית אנרג'יקס  בולטת בעליות. 

אלביט מערכות הודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף 73 מיליון דולר לאספקת מערכת J-MUSIC DIRCM לחיל האוויר הגרמני. בנוסף, פורסייט  דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם מסחרי עם אלביט מערכות יבשה, חברה בת של אלביט מערכות, לשיווק בלעדי לתוכנת עיבוד התמונה שלה, QuadSight, לשימוש בשווקים הביטחוניים, הצבאיים-למחצה, וביטחון הפנים (homeland security).

השלמת עסקת המכירה של חברת אירונאוטיקס  לחברה משותפת של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו מתעכבת. החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי "נכון למועד זה, התקיימו כל התנאים הנדרשים להשלמת המיזוג, למעט קבלת אישור רשות החברות הממשלתיות וממשלת ישראל...". המועד האחרון להשלמת העסקה היה אתמול (18 ביוני) וכעת, "בהתאם להוראות הסכם המיזוג ככל שמתקיימים כל התנאים למיזוג למעט קבלת כל האישורים הרגולטוריים.. נדחה המועד האחרון להשלמת המיזוג בחודשיים (עד ל-18 באוגוסט).

הושלמה העסקה שבמסגרתה חברת כרומה (Chroma Ate) מטייוואן רכשה 20% ממניות קמטק , תמורת 74.3 מיליון דולר. כרומה שילמה 58.1 מיליון דולר תמורת כ-6.1 מיליון מניות קמטק שרכשה מבעלת השליטה בחברה,פריורטק , ו-16.2 מיליון דולר נוספים תמורת 1.7 מיליון מניות חדשות שהונפקו לה. מחיר מניית קמטק בעסקה הוא 9.5 דולר, גבוה ב-12.4% מהמחיר הנוכחי. עם השלמת העסקה, כרומה מחזיקה ב-20% ממניות קמטק, ופריורטק מחזיקה ב-24% לעומת 41.9% קודם לכן.

מניית איידיאו  יורדת ב-4% במסחר. השבוע פורסם כי המנהלים הבכירים של חברת איידיאו פרופרטיז (ADP), החברה המוחזקת של איידיאו גרופ (ADO), ובראשם המנכ"ל רבין סביון, פורשים. זאת, בעקבות העברת השליטה בחברה שהייתה עד לאחרונה בבעלות משותפת של שיכון ובינוי, קרן אפולו ומשפחת דיין, לידי שליטה משותפת של אפולו, דיין ומספר גופים נוספים שרכשו את מרבית מניות שיכון ובינוי (שנותרה עם 7.5% מההון לאחר מכירה של 30%).  

09:45

מדדי ת"א-35  ות"א-125  נפתח הבוקר ביציבות.

מדד הנפט  נפתח בעליות של כ-0.3%, מדד התקשורת  יורד ב-0.3%.

מניית בזק  רושמת עליות של 2%.

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח הבוקר על רקע העליות החדות אמש בוול סטריט, כשהמדדים העיקריים ננעלו בעליות חדות של עד 1.44% בהובלת הדאו ג'ונס, הנאסד"ק הוסיף 1.39% לערכו, S&P 500 עלה כמעט 1%.

עליות שערים חדות בבורסות אסיה בשעה זו; בורסות טוקיו, שנחאי והונג קונג מזנקות 1.7%, 1.2% ו-2.3% בהתאמה, הקוספי מזנק גם הוא ב-1%, מובל על ידי מניות סמסונג שקופצת 2% ו- SK Hynix שמזנקת 4.5%.

השווקים מגיבים בעליות חדות להתפתחויות חיוביות בגזרת מלחמת הסחר שבין ארה"ב-סין: קפיצה זו בשווקים מגיעה בעקבות ציוץ בטוויטר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בו כתב כי "הייתה לי שיחת טלפון טובה מאוד" עם נשיא סין שי ג'ינפינג. הוא הוסיף: "נערוך פגישה מורחבת בשבוע הבא בג'י-20 ביפן". הפסגה תתחיל ב-28 ביוני.

אמש החלה פגישת חברי ועדת השוק הפתוח של הפד, לקראת הודעת הריבית שתפורסם הערב.

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל אתמול בעליות, על רקע הדיווח כי הנשיא טראמפ צפוי להיפגש עם נשיא סין בפסגת ה-G20 בשבוע הקרוב, ולאחר הודעת הבנק המרכזי של אירופה על אספקת תמריצים נוספים לשוק באם הכלכלה לא תציג שיפור.

מדד תל-אביב 35 עלה ב-0.9%, תל-אביב 90 טיפס בשיעור דומה.

טבע עלתה ב-3.5% ומניית אופקו הלת' זינקה ביותר מ-6%. מנייתה של אלביט מערכות טיפסה ב-0.5% ובכך ננעלה ברמת שיא כל הזמנים.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

כישלון לקרן סרצ'לייט ודוד פורר בהצעת ההשקעה בחברת בי קומיונקיישנס, בעלת השליטה בבזק. עד סיום המועד הרשמי אתמול בשעה 18:00 לא הושגו הסכמות בין הראל לבין נציגי קרן סרצ'לייט, ועקב כך נכנסו לתוקף ההצבעות של שניים מהמחזיקים העיקריים באג"ח - חברת הראל ובית ההשקעות אלטשולר שחם, שהצביעו מוקדם יותר היום נגד מתווה ההסדר המוצע.

עוד כתבות

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.8% ות"א 90 מאבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב