בעקבות העברת השליטה: בכירי איידיאו פרופרטיז פורשים

השליטה בחברה עברה לאחרונה מבעלות משותפת של שיכון ובינוי, קרן אפולו ומשפחת דיין לידי שליטה משותפת של אפולו, דיין ומספר גופים נוספים שרכשו את מרבית מניות שיכון ובינוי • המנכ"ל רבין סביון יעזוב ביולי את תפקידו

מיקי דיין / צילום: איל יצהר
מיקי דיין / צילום: איל יצהר

המנהלים הבכירים של חברת איידיאו פרופרטיז (ADP), החברה המוחזקת של איידיאו גרופ (ADO), ובראשם המנכ"ל רבין סביון, פורשים. זאת, בעקבות העברת השליטה בחברה שהייתה עד לאחרונה בבעלות משותפת של שיכון ובינוי, קרן אפולו ומשפחת דיין, לידי שליטה משותפת של אפולו, דיין ומספר גופים נוספים שרכשו את מרבית מניות שיכון ובינוי (שנותרה עם 7.5% מההון לאחר מכירה של 30%).

את ADP, שביצעה הנפקה בבורסת פרנקפורט לפני כ-4 שנים וגייסה יותר מ-400 מיליון אירו, הוביל בשנים האחרונות המנכ"ל סביון. חוזה ההעסקה של סביון מסתיים בחודש הבא (יולי) והוא לא יוארך. בנוגע לשני מנהלים בכירים נוספים - סמנכ"ל התפעול של ADP, אייל הורן, וסמנכ"ל הכספים של החברה, פלוריאן גולדגרובר, מציינים בחברה כי הם "הגיעו לסיכום בדבר הארכת תקופת העסקתם החוזית עד לחודש ספטמבר 2019". עוד מציינים ב-ADO כי ADP "פועלת לאיתור מחליפים לתפקידים".

ADO , שמניותיה נסחרות בתל אביב, פועלת בברלין באמצעות החברה המוחזקת ADP, שנהנתה בשנים האחרונות מהשגשוג בתחום הנדל"ן המניב לדיור בעיר. בידי החברה פורטפוליו של כ-23,700 דירות בעיר לצד שטחי מסחר. שווי תיק הנכסים של החברה מוערך בכ-4.1 מיליארד אירו.

מניית ADP נסחרה היום בירידה של כ-2% והשלימה צניחה של קרוב ל-20% בשבעת ימי המסחר האחרונים. זאת, על רקע דיווחים בתקשורת הגרמנית כי החברה עלולה להיפגע מכוונת הממשל בברלין לקדם הצעת חקיקה שעניינה הקפאת העלאת שכר הדירה של דירות מגורים בברלין למשך תקופה של 5 שנים החל מחודש ינואר 2020.

מניית ADO נסחרת ביציבות היום בתל אביב. המניה השלימה צניחה של 18% בשבעת ימי המסחר האחרונים ושוויה של החברה הצטמק לכ-1.7 מיליארד שקל.