גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גיל שויד נאבק בירידה מהארץ וההשקעה החשאית של הסעודים במייסד אובר

שויד מסביר מה משאיר את צ'ק פוינט בישראל, מייסד אובר מהמר על שוק משלוחי האוכל ורוצה להתחרות באובר, והסכנה לאינטרנט החופשי, 50 שנה לאחר הולדתו ● מה קרה השבוע בהייטק

גיל שוויד / צלם: איל יצהר
גיל שוויד / צלם: איל יצהר

לקבלת הסיכום השבועי במייל

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט ואחד ממייסדיה, מתראיין לא מעט, ועדיין - בתור זה שעומד בראש חברת ההייטק הישראלית הגדולה ביותר - תמיד שווה להקשיב לדברים שלו. ביום שלישי האחרון הוא התארח ביום עיון של אגף תקציבים במשרד האוצר והתראיין לעידו סופר, רכז תעשייה ומסחר באגף.

במשרד האוצר רצו להבין מה משאיר את שויד וצ'ק פוינט בישראל, מה האתגרים עמם הם מתמודדים והאם המדינה צריכה להתערב יותר. שויד התייחס בשיחה גם לכך שבארה"ב מקשים על חברות זרות, בהן צ'ק פוינט, לרכוש חברות אמריקאיות, ואמר שלדעתו המדינה צריכה להתערב בכך.

בתשובה לשאלה למה צ'ק פוינט נמצאים בישראל, על אף הקשיים, אמר שויד: "קודם כל לכל דבר יש הטיה אישית. אני רואה שחברים שלי שעברו לארה"ב מדברים על כמה נפלא שם ולמה כדאי להעסיק עובדים בארה"ב. אני רוצה להיות כאן ומאוד מקדם אג'נדה של ישראלים יהיו בישראל. אנחנו גם לא מבוססים על רילוקיישן.

"אני נאבק באנשים שרוצים לרדת מהארץ, זה עניין של תפיסת עולם ואידיאולוגיה. יש לי גם הסברים למה זה טוב מבחינה עסקית. אני חושב שזה גם מקום טוב להיות בו, יש פה לא מעט אנשים טובים. אם אני משווה את ישראל לסיליקון ואלי, אז אנחנו יותר רחוקים מהאקשן אבל יש בזה גם יתרון. למשל, הנאמנות שם למקומות העבודה קטנה יותר".

בדבריו התייחס שויד גם למגמות בהייטק הישראלי, כמו למשל פתיחת מרכזי פיתוח בחו"ל. לדבריו, צ'ק פוינט מעולם לא עשתה זאת, ומרכזי הפיתוח הזרים שלה הם תוצאה של רכישות שביצעה של חברות בעולם. הוא ציין כי יש מדינות שעלות העסקה בהן נמוכה ב-80%-90% לעומת ישראל, ונתן כדוגמה את מינסק, שם עובד מרוויח 5,000 בשנה, לעומת 50-60 אלף דולר ויותר בישראל.

"אנחנו פועלים להכשרת אנשים בישראל ובעד לשלב את כל המגזרים, אבל זה לא אומר שזה בהכרח כלכלי ושהעובדים זמינים. למשל בחברה הערבית, האתגר שלנו הוא להגיע לנטוורק של סוג מסוים של אנשים, שמתחילים להביא אחד את השני לעבודה אצלנו. האתגר הוא כשהם מתבגרים ורוצים לחזור לכפרים בצפון".

שויד נשאל האם יש מקום להתערבות ממשלתית כדי למנוע פגיעה של החברות הרב לאומיות בתעשיית ההייטק הישראלית, אבל לא נתן תשובה חד משמעית. "שאלה טובה, הבעיה לגמרי אמיתית. חברות אמריקאיות לא צריכות לקחת את כל העובדים מצוות מסוים - מספיק שגוגל ואמזון לקחו שני עובדים, וכל הצוות מתוסכל. גוגל גייסה כלכלן שעבד אצלנו, קיבלה אותו על בסיס מבחן באינטרנט ושילשה את השכר שלו".

לידיעה המלאה.

ההשקעה החשאית של הסעודים במייסד אובר

שנתיים וחצי לאחר שאולץ לעזוב את החברה שהקים, מייסד אובר טראוויס קלניק עושה נוסף ומשמעותי לחזור לקדמת הבמה. החברה שהקים סבלה משורה של פרשיות, בין היתר תרבות רעילה של הטרדות מיניות, וכעת נודע על צעד שנוי במחלוקת - קלניק גייס 400 מיליון דולר מסעודיה לסטארט-אפ החדש שלו לפי שווי של 5 מיליארד דולר. זאת ככל הנראה ההשקעה הסעודית הראשונה בחברת הייטק (באופן ישיר) מאז פרשת רציחתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י לפני שנה, כך לפי וול סטריט ג'ורנל, שם פירסמו על ההשקעה הסעודית. לפי הידיעה, קלניק מימן את החברה מכספו שלו, בהיקף של 300 מיליון דולר.

החברה - CloudKitchens - עוסקת בתחום הצומח של משלוחי אוכל. כיום יש שלושה סוגים של משלוחים - הנפוץ (לפחות בישראל) זה מסעדה שמבצעת משלוחים מהמקום עצמו; מסעדה שמפעילה שירות משלוחים ממבנה אחר; ומסעדות שאין להן מקום פיזי כלל והן הוקמו לצורך משלוחים (מסעדות וירטואליות); המודל השלישי הוא נדיר וקלניק סבור כי הוא יילך ויתפתח. CloudKitchens למעשה משכירה חללי עבודה למסעדות, שרוצות להפעיל רק שירות משלוחים.

בכך קלניק מתחרה באובר, שמחזיקה בפעילות משלוחים. לפי אתר פורצ'ן, אובר סייעה להקים 4,000 מסעדות וירטואליות מ-2017. עכשיו נשאלת השאלה מה קלניק רוצה - להתחרות באובר או להירכש על ידה ולחזור לחברה ממנה הודח? לפי מקורות שדיברו עם פורצ'ן, קלניק רוצה להתחרות באובר, אבל לא להירכש על ידה, אלא לנצח אותה.

שווה לעקוב.

כל חברה רוצה להיות מזוהה עם disruption

אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת הדוחות הכספיים. השבוע למשל צפויות לפרסם החברות הישראליות אמדוקס (ביום שלישי), פייבר (ברביעי) ו-Wix ונייס (בחמישי). פרסום הדוחות מלווה בשיחות עם אנליסטים, שנערכות זמן קצר לאחר הפרסום ובו מציגים בכירי החברה סיכום של הרבעון האחרון, כולל אירועים בולטים ותחזיות להמשך, ולאנליסטים יש הזדמנות לשאול שאלות. השיחות האלו הן פומביות, וכל אחד יכול להאזין להן בזמן אמת או לאחר מכן (אבל לא לשאול שאלות).

שני דברים שצריך לזכור לגבי שיחות האנליסטים:

אנליסטים ומשקיעים אמנם יודעים להפיק מהשיחות האלו תובנות, אבל השפה והגישה בשיחות האלו הן מאוד שיווקיות (בלי קשר לחברות הישראליות). בתקופה שבה המיתוג והאריזה חשובים, גם בשיחות האלו יש לכך חשיבות. לכן לא מפתיע שמספר הפעמים שמוזכר הביטוי "super excited" בשיחות האלו עלה פי ארבעה בארבע שנים - כך לפי נתונים של CB Insights (שהופיעו באחרונה בניוזלטר שלו).

נתון נוסף שמלמד אותנו על החברות העסקיות הוא גידול של פי שישה במספר הפעמים שהופיעה המילה disruption. אכן, בשנים האחרונות עוד ועוד שווקים מסורתיים עברו שינוי משמעותי, אותו הובילו בדרך כלל חברות צעירות. עם זאת, לצד חברות רבות ששיבשו וניערו שווקים, יש גם את אלו שרק מנסות להציג את עצמן ככאלו.

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

  • 50 שנה אחרי הולדת האינטרנט נראה שהחזון של תשתית עולמית אחידה ומשותפת נמצא בסכנה, כשיותר ויותר מדינות מבקשות "לרסן" אותו. האם ממשלות ורגולציה מאיימות על החלום המקורי של מרחב סייבר נטול חוקים לאומיים, או שהן דווקא התקווה האחרונה לשמירה על רשת פתוחה וחופשית? כתבה מעניינת של וול סטריט ג'ורנל על הלאומנות הדיגיטלית. לכתבה המלאה.
  • להמציא, להקים, לגייס: מהילדות הכואבת ועד לגיוס של 45 מיליון דולר, סיפורה של עינת גז, אחת ממייסדי הסטארט-אפ פאפאיה גלובל (והמנכ"לית שלו). לראיון שפורסם בליידי גלובס.
  • האם חברה עסקית יכולה לנכס צבע, ועוד כל גוון שבין אדום לסגול? ללמונייד זה היה נשמע כמו משהו שיכול להתאים לדמות הרשע בסרטי דיסני, אבל אז הם הבינו שהם ממש לא הראשונים להתמודד עם הדרישה המוזרה של דויטשה טלקום.
  • לאחר מספר כישלונות בתחום החומרה, גוגל רוכשת את פיטביט תמורת 2.1 מיליארד דולר ונכנסת לתחום המכשירים הלבישים. התחרות מול אפל, הרצון להיכנס לתחום הבריאות והדשדוש של פיביט - מה עומד מאחורי הרכישה המסקרנת?
  • אפל TV פלוס הושק בשבוע שעבר בישראל: האם הוא יכול להתחרות בנטפליקס והאם חברות הטלוויזיה הישראליות צריכות להתחיל לדאוג?
  • התרחבות בסין ושירותי הסעות ללא נהג: מובילאיי הציגה את התוכניות לעתיד
  • פולקסווגן בוחנת אפליקציית ניווט מבוססת מחשוב קוונטי
  • פיצ'ר חדש בוואטסאפ יאפשר ללקוחות עסקיים להציג קטלוג של מוצריהם
  • מפתחת אפליקציית טיק טוק הפופולרית משיקה סמארטפון ראשון

מימון:

רשות החדשנות מעכבת העברת תקציבים בהיקף של 100 מיליון שקל ל-250 חברות וסטארט-אפים בשל עיכוב בהעברת תקציב ממשלתי לרשות. הסכום אותו מעכבת הרשות הוא בגין התחייבויות שנתנה לסטארט-אפים. הרשות קיבלה הרשאה לעשות זאת, אך לא קיבלה את המזומנים הנדרשים. חלק מהכסף היה אמור להגיע ממשרדי ממשלה אחרים, אך גם הם לא קיבלו את מלוא התקציבים הדרושים לפעילותם. לידיעה המלאה.

אקזיטים:

חברת הגנת הסייבר האמריקאית פרופפוינט (Proofpoint) רוכשת את ObserveIT הישראלית-אמריקאית תמורת 225 מיליון דולר במזומן. ObserveIT הוקמה בישראל ב-2006 על ידי היזמים אבי עמוס, גבי פרידלנדר ואבי וייס, והיא מפתחת מערכת הגנת סייבר לארגונים נגד איומים המגיעים מתוך הארגון. בעלת המניות המשמעותית בחברה עד הרכישה היא המשקיעה הגדולה בה, קרן ההון סיכון ביין קפיטל (Bain Capital) של מיט רומני. במהלך השנים גייסה החברה 55 מיליון דולר. לידיעה המלאה.

חברת Quotient Technology האמריקאית הודיעה כי תרכוש את חברת האד-טק הישראלית אובימו, שמפתחת טכנולוגית איסוף מידע מבוססת מיקום, המיועדת לשיפור האפקטיביות של שיווק בקמפיינים דיגיטלים. סכום הרכישה לא נחשף, אך גורמים המעורים בפרטים ציינו כי הוא עמד על כמה עשרות מיליוני דולרים. החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי רן בן יאיר, עודד פונץ, גלעד אמיתי ואודי גרף, וגייסה במהלך שנות פעילותה כ-10מיליון דולר, מקרנות כמו פיטנגו ו-OurCrowd, מיאהו יפן ומהמשקיע הפרטי אייל גורה. לידיעה המלאה.

ספקית הפרויקטים בתחום התוכנה EPAM רוכשת את חברת נאיה טכנולוגיות (NAYA Technologies) הישראלית, תמורת סכום שלא פורסם. נאיה טכנולוגיות הוקמה ב-2009 על ידי יוני אוקון ויאיר רוזיליו, והיא מתמקדת בפרויקטים של מעבר לענן, ושל ניהול נתונים וניתוחם. בחברה סירבו למסור את סכומי ההשקעות שגייסה. נאיה מעסיקה 100 עובדים, 80 מהם בישראל. לידיעה המלאה.

רכישה:

  • חברת eToro של האחים יוני ורונן אסיא, שמפעילה פלטפורמת מסחר בינלאומית להשקעה במניות ובמטבעות דיגיטליים, רוכשת את הסטארט-אפ הבלגי Delta תמורת סכום לא ידוע. גורמים בתעשייה מעריכים את היקף העסקה ב-5 מיליון דולר. דלתא תהיה כפופלה לניהולו של דורון רוזנבלום, מנהל eToroX - בורסת הקריפטו שהקימה איטורו בשנה שעברה. דלתא פעלה קודם לכן במתכונת של Bootstrap, ללא גיוסי הון קודמים. לידיעה המלאה.

גיוסי הון

חברת ריסקיפייד (Riskified), המפתחת מערכות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר מקוון, הודיעה על גיוס של 165 מיליון דולר, על פי הערכת שווי של למעלה ממיליארד דולר. עד היום גייסה ריסקיפייד 229 מיליון דולר. חברת ריסקיפייד הוקמה בשנת 2013 על-ידי המייסדים עידו גל ואסף פלדמן. את סבב הגיוס הובילה קרן הצמיחה ג'נרל אטלנטיק, שמובילה כעת גם סבב גיוס גדול נוסף של חברה ישראלית - אפספלייר (AppsFlyer), שמנתחת יעילות של קמפיינים במובייל. והשקיעה בעבר ב-Airbnb, בסנאפ ובסלאק. בסבב הגיוס הנוכחי של ריסקיפייד השתתפו לראשונה גם הקרנות ווינסלו ופידליטי, לצד המשקיעים מהסבבים הקודמים - קומרה קפיטל, פיטנגו, ואנטרי קפיטל. לידיעה המלאה.

חברת פאפאיה גלובל, שפיתחה פלטפורמה לניהול שכר גלובלי תחת ממשק אחד, גייסה 45 מיליון דולר (בסך הכל גייסה החברה 51 מיליון דולר עד כה). החברה הוקמה ב-2016 על ידי עינת גז, עופר הרמן וראובן דרונג. את סבב הגיוס הובילה קרן אינסייט, והשתתפו גם קרן בסמר והמשקיעים הקיימים בחברה, הקרנות ניו ארה ודינמיק לופ.

ברת סנטריקל (לשעבר GamEffective), המפתחת פלטפורמה להנעת עובדים ולשיפור ביצועיהם באמצעות גיימיפיקציה, גייסה 13 מיליון דולר (בסך הכל גייסה החברה עד כה 34 מיליון דולר). החברה הוקמה ב-2012 על ידי גל רימון. את סבב הגיוס הובילה קרן אלף, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים החברה, JVP (המשקיעה הגדולה בחברה), קרן La Maison Compagnie d’investissment ופלטפורמת האנג’לים 2 B Angels. לידיעה המלאה.

חברת הפינטק קרדיט-סטאקס (CreditStacks), שפיתחה שירות להנפקת כרטיסי אשראי, השלימה גיוס הון של 10 מיליון דולר (בסך הכל גייסה עד כה 18 מיליון דולר). במקביל, החברה קיבלה אשראי בהיקף של 100 מיליון דולר לצורך מימון אשראי ללקוחותיה. קרדיט-סטאקס נוסדה בשנת 2015 על ידי הישראלים אלנור רוזנרוט, יונתן יעקבי ושחר נחמד והבנקאי האמריקאי רוברט הרטהיימר. את הסבב הובילה קבוצת Strathmore והשתתפו בו המשקיעות הקיימות בחברה, בהן בולטות הקרנות Clear Future, 500 Startups ו-Off the Grid Ventures, וכן יזמים בתחום הפיננסים כגון סער ווילף, מייסד FraudSciences שנמכרה לפייפאל בשנת 2008. לידיעה המלאה.

עוד כתבות

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

מטוס אל על / צילום: דני שדה

תזכורת מאל על: המניות שנכנסו בסערה למדדים המובילים בת"א, ואז בעיקר צנחו

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

אוקראינה עברה מהצלחה צבאית לכישלון. זה יכול לקרות גם לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: המציאות העגומה של ההגנה האווירית באוקראינה עלולה לקרות גם לישראל, סין הולכת על קו דק במזרח התיכון ואפל מבצעת עדכון למערכת אחרי סערת האימוג'י של דגל פלסטין ● כותרות העיתונים בעולם