מפתחת אפליקציית טיק טוק הפופולרית משיקה סמארטפון ראשון

המכשיר נקרא "Jianguo פרו 3" וזמין כרגע בסין בלבד בעלות של החל מ-2,900 יואן - (כ-412 דולר)

אפליקציית טיק טוק / צילום: דא קינג, רויטרס
אפליקציית טיק טוק / צילום: דא קינג, רויטרס

סטארט-אפ הענק הסיני בייטדאנס, שפיתח את אפליקציית הסרטונים הקצרים טיק טוק שזוכה לפופולריות רבה בקרב קהלים צעירים, השיק השבוע סמארטפון ראשון. המכשיר נקרא "Jianguo פרו 3" וזמין כרגע בסין בלבד בעלות של החל מ-2,900 יואן - (כ-412 דולר).

הסמארטפון החדש מציע מספר פיצ'רים במיוחד לחובבי טיק טוק, כמו אפשרות לגשת לגרסה הסינית של האפליקציה, DouYin, באופן ישיר ממסך הפתיחה של הטלפון, ע"י תנועת החלקה כלפי מעלה. בנוסף, אפליקציית המצלמה שבטלפון מציעה למשתמשים פילטרים ואפקטים שייחודיים לטיק טוק, וניתן יהיה להחיל אותם על סרטונים בכל אורך, בשונה מהסרטונים בטיק טוק שאורכם מוגבל לדקה.

המכשיר החדש מושק תחת המותג הסיני Smartisan, לאחר שבייטדאנס רכשה בינואר פטנטים ועובדים של יצרנית הטלפונים. מבחינת מפרט טכני, הסמארטפון החדש מצוייד במעבד סנאפדרגון +855 של קוולקום, תצוגת AMOLED FHD+ בגודל 6.4 אינץ', ארבע מצלמות אחוריות, קורא טביעות אצבע שמוטמע במסך, ומגיע עם RAM של 8 או 12 ג'יגה בייט ושטח אחסון של 128 או 256 ג'יגה בייט. לא ידוע אם החברה מתכננת להשיק אותו בהמשך גם במקומות נוספים בעולם.

בתוך כך, לפי דיווחים, בייטדאנס נמצאת תחת חקירה של מחלקת האוצר האמריקאית שתתמקד ברכישת חברת מיוזיק.לי ב-2017 במיליארד דולר והמיזוג שלה עם טיק טוק, אשר הוביל להצלחה הבינלאומית של האפליקציה. מחלקת האוצר תחקור בעקבות לחץ של הקונגרס אם קיימת פגיעה בביטחון הלאומי של ארה"ב שנגרמת ע"י טיק טוק. הקונגרס חושש בין היתר מהאפשרות שממשלת סין תוכל לגשת למידע על משתמשים אמריקאים שבידי החברה, או שהחברה תנקוט במדיניות סינון תכנים שמתבססת על הצנזורה הסינית. טיקטוק הצהירה כי לממשלת סין אין גישה לתכנים מאחר שהיא מאחסנת את המידע על המשתמשים האמריקאים בארה"ב, עם גיבוי בסינגפור.

ארה"ב כבר פועלת נגד מספר חברות סיניות שהוכללו ברשימה של מחלקת המסחר, אשר מונעת מהן לרכוש רכיבים או טכנולוגיה מחברות אמריקאיות. ענקית הסלולר וואווי נמצאת ברשימה מאז מאי בשל טענות כי החברה מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב, ועשויה להשתמש בציוד שלה כדי לרגל לטובת הממשלה הסינית. בחודש שעבר מחלקת המסחר הוסיפה לרשימה שמונה חברות טכנולוגיות סיניות נוספות בטענה כי "פעלו בניגוד לאינטרסים של מדיניות החוץ של ארה"ב" ופגעו בזכויות האדם של מיעוטים מוסלמיים במחוז שינז'יאנג בצפון מערב סין, בהן חברות הבינה המלאכותית סנסטיים ומגווי.

לפי נתוני Sensor Tower, חברה אמריקאית שמתמחה במעקב אחר אפליקציות, טיקטוק חצתה את מיליארד ההורדות מוקדם יותר השנה, מתוכן מעל 100 מיליון הורדות בארה"ב.