גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר בת"א ננעל בעליות קלות: ת"א 90 הוסיף 0.3% לערכו, מניית דלק רכב זינקה בעוד 15%

המדדים ננעלו בנטייה חיובית קלה סביב רמות הפתיחה ● קבוצת דלק הודיעה על מכירת יתרת החזקותיה בדלק רכב ● בורסות וול סטריט נפתחו בעליות קלות לקראת פרסום הודעת הריבית של הפד מאוחר יותר הערב

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, בדומה לפתיחה בוול סטריט לקראת פרסום הריבית הערב בארה"ב. מדד ת"א 35 עלה ב-0.14%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.3%, ומדד הבנקים איבד 0.3%. 

מנייתה של דלק רכב  זינקה בכ-15% על רקע המימוש של קבוצת דלק את החזקותיה בחברה.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.27 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בשינויים מתונים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על שינויים קלים במדדים המובילים לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת בציפיית המשקיעים להודעת הפד על שיעור הריבית בשוק האמריקאי, לצד חוסר הוודאות הנמשך בקשר למלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין.

בבית ההשקעות מיטב דש ממליצים על חשיפה בינונית לאפיק המנייתי, לגביה הוסיפו, כי "אנו ממליצים להקטין חשיפה למדדי המניות של החברות הקטנות בעולם, במיוחד למניות האמריקאיות". זאת על רקע הערכתם, ולפיה, "בשנה הקרובה הכלכלה האמריקאית תיחלש יותר מאשר הכלכלות האחרות".

בעניין המניות הקטנות הסבירו במיטב דש בסקירתם השבועית, כי "הן אינדיקטור טוב יותר לגבי התפתחות בכלכלה".

לפי הנתונים שבחנו במיטב דש, "היחס בין המדד MSCI Small Cap לבין MSCI World מתנהג במיתאם גבוה עם הצמיחה בעולם. המניות הקטנות מנצחות בתקופות של האצה בצמיחה".

בבית ההשקעות הוסיפו, כי "אנו נמצאים כעת בראלי של 'תקווה' בשוקי המניות ולא של 'צמיחה'. השוק שעולה על סמך 'תקוות לעתיד טוב יותר' מתרחש בתקופות של ירידה בצמיחה ומתאפיין בביצועים עודפים של המניות הגדולות על-פני המדדים של המניות הקטנות יותר".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניות טבע ופז נחלשות בכ-2%, ומניות אנרג'יאן והראל מאבדות כ-1%.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניית אלוני חץ  מתחזקת בכ-2%-2.5%. ברקע למסחר, החברה הודיעה היום על כך שדודי ורטהיים חדל מלהיות בעל עניין בחברה, וזאת אחרי שבסוף חודש נובמבר מכר נתח של כ-4% ממניותיו בחברה תמורת יותר מ-370 מיליון שקל. אמש נודע כי ורטהיים, יחד עם אחותו דרורית, קיבלו היתר שליטה קבוע בבנק מזרחי-טפחות.

עוד במסחר, מניית דלק רכב מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו קופצת בכ-6%-7%. זאת אחרי שהבוקר החברה עדכנה כי קבוצת דלק  מכרה את החזקותיה בה, בהיקף של כ-15%, ובתמורה של כ-270 מיליון שקל. זאת ימים ספורים אחרי שמכרה כ-7% ממניות דלק רכב לבעל השליטה, המנכ"ל גיל אגמון, תמורת כ-135 מיליון שקל, בעסקה שבוצעה לפי מחיר מניה דומה, אליו הגיעה היום המניה.

חברת כלל עסקי ביטוח  הודיעה כי היא בוחנת הנפקת מניות לציבור, ומנייתה ריכזה היום מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נחלשה בכ-2%. עוד בפיננסים, גם מניית ישראכרט  מרכזת עניין, ומוסיפה לערכה כ-0.5%-1%.

מניות חברות המיחשוב נסחרות בכיוון שלילי, עם ירידות של כ-2%-3% במטריקס  וחילן , ושל כ-1.5%-2% במלם תים , וזאת אחרי שנהנו מעליות חדות מתחילת 2019.

מניית הבורסה מרכזת מחזור מסחר ער בו היא מתחזקת בכ-3%-4%, ללא דיווח מצידה.

חברת הנדל"ן רוטשטיין  פרסמה מצגת בה פירטה לגבי פעילות החברה, ומנייתה קופצת בכ-7%-8% במחזור מסחר לא גדול, ומניית חברת הקנאביס אינטרקיור  עולה בשיעורים דומים, ללא דיווח מצד החברה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה מגמת שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

11:45

המסחר בבורסת ת"א ממשיך להתנהל בשינויים מינוריים במדדים המרכזיים, שמשייטים סביב רמות הפתיחה בנטייה שלילית קלה. מניית אלוני חץ מובילה את המגמה החיובית במדד ת"א-35, ומתחזקת בכ-2.5%. בצד השלישי בולטות מניות טבע   ואנרג'יאן   שמאבדות כ-2% כל אחת.

מניית דלק רכב  מזנקת בכ-6% לאחר שקבוצת דלק  הודיעה כי היא מוכרת את יתרת החזקותיה בחברה. 

09:45

המסחר בבורסה של ת"א נפתח היום בירידות קלות, בהובלת מניית טבע   שמאבדת 2%.

06:30

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך למסחר ההפכפך בוול סטריט ובציפייה להתפתחויות גלובליות. לאחר שנעו מעלה ומטה סביב רמות הפתיחה בורסות וול סטריט ננעלו אתמול בירידות קלות: הדאו ג'ונס, הנאסד"ק ו-S&P 500 איבדו כ-0.1%.

המשקיעים ממתינים לחדשות בנוגע להסכם אותו מנסות לגבש ארה"ב וסין בניסיון לסיים את מלחמת הסחר ביניהן. עוד מצפים המשקיעים להודעת הריבית של הפד האמריקאי, היום לאחר סיום המסחר בתל אביב, אשר לפי הערכות הוא יותיר אותה ללא שינוי. מחר צפויה הודעת הריבית של הבנק האירופי המרכזי, הראשונה תחת הנגידה החדשה כריסטין לגארד, וגם כאן מעריכים המשקיעים כי היא תיוותר ללא שינוי. מחר גם צפויות להיערך בחירות בבריטניה.

אתמול ננעל המסחר בבורסה של תל אביב במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 125 רשם עלייה קלה של 0.06%, ומדד ת"א 90 עלה ב-0.3%.

בורסות אירופה התאוששו אמש מעט מהירידות שנרשמו במהלך יום המסחר, והמסחר ננעל ברובו במגמה שלילית קלה. בלונדון מדד פוטסי איבד 0.2%, בפרנקפורט ירד מדד דאקס ב-0.3%, ובפריז עלה מדד קאק 40 ב-0.1%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.2%.

עוד כתבות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח

חשד לפיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על נצח יהודה • בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה  ● כל העדכונים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי