גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבנקים משכו את הבורסה לעליות בסיום; אר.אס.אל זינקה ב-38%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-1.3% ● מבנה בוחנת את רכישת השליטה בדסק"ש ● עליות בולטות רשמו מניות פתאל, גב ים, דלתא, שיכון ובינוי ומניות הביטוח מגדל והפניקס

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

לקראת שבוע עמוס דוחות - האם השוק מזכיר את הבועה של שנת 2000; וגם, מבט מקרוב על הגורמים שמשפיעים על הדולר| דוח השווקים עם גיא בן סימון

15:55

יום המסחר בבורסה ננעל בעליות. מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.33% ומדד ת"א בנקים בלט בעלייה של ב-2.6%.

עליות בולטות רשמו מניות פתאל החזקות , גב ים, דלתא, שיכון ובינוי  ומניות הביטוח מגדל  והפניקס. 

אר.אס.אל   קפצה ב-38% לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי זכתה במכרז של לוקהיד מרטין לתכנון, ייצור, פיתוח ואספקה של בקרי בלימה למטוסי F-16, וכן למתן שירותי תחזוקה. ללוקהיד מרטין זכות לרכוש כמות מסויימת של המוצרים והשירותים, במחיר מוסכם, ועל-פני מספר שנים, בהיקף כולל של כ- 4.5 מיליון דולר, עם אפשרות להגדיל את היקף הרכישות עד ל-6 מיליון דולר. 

מניית חברת הקנאביס יוניבו  קפצה לאחר שהחברה דיווחה כי התקשרה בהסכם עם חברה המפיצה באנגליה מוצרי קנאביס רפואי של חברות מובילות בעולם כמו אורורה וטילריי, אשר לפיו יוניבו תמכור לה מוצרים שונים מבוססי קנאביס מתוצרת מפעל החברה תחת מותג UNIVO לצורך שיווקם במדינה. בהתאם להסכם, שנחתם לתקופה של 3 שנים שבסופה יתחדש באופן אוטומטי לשנה נוספת, חברת ההפצה האנגליה תרכוש מיוניבו עד 5 טון מוצרים מבוססי קנאביס .

14:00

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-1.2%, ומדד ת"א בנקים עולה ב-2.6% בהובלת מניות לאומי  והפועלים. 

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי "על אף שאין ספק שהגידול בגירעון וביחס החוב לתוצר של ישראל בשנתיים הקרובות יהיה בקנה מידה היסטורי, לא רק שמדובר על תופעה כלל עולמית אלא שבהשוואה למדינות אחרות מצבנו אף טוב. על אף כל זאת, אין לנו שום סיבה לנוח על זרי הדפנה שכן שאלת הדירוג של ישראל לא תוכרע על יד המצב הפיסקאלי הנוכחי אלא רק על ידי תכניות הממשלה לשנות אותו בעתיד הסביר".

לכן, הוא כותב, "אין להתפלא שדווקא חוסר היציבות במשרד האוצר הוא שהביא לכך שחברות הדירוג נפגשו עם בכירי המשרד כדי לקבל הבהרות. בחברות הדירוג רוצים לראות שמשרד האוצר לא איבד שליטה והוא מתכנן ליישם צעדים שונים לצמצום הגירעון וייצוב המגמה ביחס החוב לתוצר ביום שאחרי הקורונה. לכן, שאלת התקציב של 2021 היא השאלה הקריטית ביותר ועל מנת להימנע מהפחתת דירוג הממשלה תצטרך לא רק להעביר תקציב אלא גם להכניס לתוכו תכניות ארוכות טווח שיאותתו על חזרה לאחריות הפיסקאלית שאפיינה את ישראל בעשור הקודם".

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.9%, ת"א בנקים עולה ב-1.2%.

דיסקונט השקעות  מזנקת ב-6% על רקע הדיווח של מבנה על הצטרפותה למרוץ לרכישת השליטה בה.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-280 מיליון דולר.

11:15

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מתקדם בכ-0.9%. מדד הבנקים בולט בעלייה של 1.3%. 

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ואסטרטג הריביות דודי רזניק כותבים בסקירתם השבועית כי "ניכרת עלייה במידת הפסימיות של משקי הבית בחודש ספטמבר עקב הסגר של חגי תשרי, אשר צפויה להימשך גם באוקטובר" , השניים מוסיפים כי "ההרעה באמון הצרכנים בספטמבר משקפת, בין היתר, ירידה בכוונות לביצוע רכישות גדולות מצד משקי הבית. רכיב זה במדד צפוי להמשיך לרדת גם באוקטובר, תוך הרעה בהערכת משקי הבית את מצבם הכלכלי, התפתחות אשר משפיעה לשלילה על הנכונות של משקי הבית לצרוך".

עוד הם מעריכים כי "שיעור האבטלה ה"רחב" בכלל המשק (גילאי 15 ומעלה) יעמוד על יותר מ-15% בסיכום השנה (בממוצע שנתי), ויישאר ברמה דו-ספרתית גם במהלך 2021. התפתחות זו, צפויה להמשיך להכביד על הביקושים המקומיים לצריכה מצד משקי הבית ולחייב את הממשלה לגבש מדיניות צופה פני עתיד, שמטרתה שימור יסודות הפעילות הכלכלית ויצירת התשתית להתאוששות כלכלית מהירה, בעתיד, לאחר השתלטות ממושכת על נושא התחלואה."

10:00

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.8%, ת"א 90 עולה ב-0.36% ומדד הבנקים מקפץ ב-1.2%.

סומוטו  בולטת בעלייה של 10%. החברה שהודיעה לאחרונה על רכישת נוסטרומו, דיווחה הבוקר כי נוסטרומו חתמה על שיתוף פעולה עם בלאק אנד ויץ' (Black & Veatch), חברה אמריקאית העוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי, רכש ובנייה ומעסיקה מעל ל-11 אלף עובדים. מטרת שיתוף הפעולה היא לפעול במשותף עם לקוחות בשוק חוות השרתים בארה"ב, כאשר נוסטרומו תפעל כספקית טכנולוגית בלעדית בתחום אגירת האנרגיה התרמית ובלאק אנד ויץ' תפעל כמתקינה הראשית של מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות הקצה.

דלק מזנקת ב-3% על רקע השלמת הליך האיגוח של תמלוגי העל מלוויתן.

ישראל קנדה  דיווחה כי ICR, החברה המוחזקת (50%), התקשרה בפרויקט פינוי בינוי ברחוב ההסתדרות בגבעתיים. היקף ההשקעה הצפוי עומד על 500 מיליון שקל והיקף ההכנסות הצפוי הינו  610 מיליון שקל.

הכשרת הישוב  דיווחה הבוקר כי חברת-הבת MLP, הנסחרת בבורסה בוורשה שבפולין, ומתמקדת בפעילות השכרה של שטחים ללוגיסטיקה באירופה - גייסה כ-97 מיליון שקל בדרך של הנפקת מניות פרטית. מחיר ההנפקה משקף שווי חברה (לפני ההנפקה) של כ-1.1 מיליארד שקל ל- MLP.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. תל-אביב: צפי ליציבות בפתיחת המסחר

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר ביציבות עם נטייה לעליות קלות, וזאת לאחר שיום המסחר האחרון בוול סטריט ננעל בעליות ברקע לעונת הדוחות וציפייה של הסוחרים מהבית הלבן וראשי המפלגה הדמוקרטית להגיע להבנות בנוגע לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי. 

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי אמרה בשישי שוב שעדיין ישנה אפשרות להגעה להסכמה על תוכנית תמריצים לפני הבחירות ב-3 בנובמבר. פלוסי ציינה שמי שצריך לפעול כעת הוא הנשיא טראמפ, וזה כולל גם לשכנע את חברי הסנאט הרפובליקנים שמסרבים לתמוך בתוכנית.

המניות הדואליות צפויות לתמוך במדד ת"א 35 כאשר הפער המשוכלל עומד על פלוס 0.2%. המניות אופקו , אורמת , ואיי.אפ.אפ חוזרות עם פערים חיוביים של 1.2%, 4.8% ו-0.8% בהתאמה, מנגד אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 0.5% וטאואר עם פער שלילי דומה.

2. על שולחן הממשלה: הגדלת ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת

היום תדון הממשלה בהצעת משרד האנרגיה להגדלת יעדי ייצור החשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת מ-17% כיום ל-30% עד שנת 2030. בנוסף, תדון הממשלה בבקשת משרד האנרגיה לצמצם את מספר תחנות הכוח שיוקמו בשנים הקרובות, באופן שבו תינתן עדיפות להקמתן של תחנות כוח הצמודות לתחנות קיימות, ללא הקמה של תחנות נוספות. ההצעה משפיעה על קידומן של מספר תחנות כוח פרטיות הנדונות במוסדות התכנון.

3. עונת הדוחות: אודיוקודס ולייבפרסון ידווחו בת"א; ענקיות הטכנולוגיה בארה"ב במוקד

עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2020 מעלה הילוך. בשוק המקומי יפרסמו השבוע החברות אודיוקודס, פריון, אופקו הלת', לייבפרסון, פרוטליקס ואורמת טכנולוגיות.

בוול סטריט שבוע עמוס דוחות צפוי להסתיים ביום חמישי עם פרסום הדוחות של אפל, פייסבוק, טוויטר ואמזון לאחר הנעילה של המסחר. ביום שני גוגל (אלפאבית) תפרסם דוחות לאחר הנעילה, ביום שלישי תהיה זו ענקית השבבים AMD לאחר הנעילה של המסחר, בואינג תפרסם ברביעי לפני הפתיחה, ויזה ואי.ביי יפרסמו דוחות לאחר הנעילה ברביעי.

4. הסכם לישראל עם סודאן; אנשי עסקים ממדינות ירוקות יורשו להיכנס ללא צורך בבידוד

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע ביום שישי האחרון על השגת הסכם לכינון יחסים בין ישראל לסודאן. בתוך כך, ארה"ב הודיעה על חבילת סיוע הומניטרית מהירה של 81 מיליון דולר לסודאן. בהודעה נאמר כי סודאן סובלת ממשבר כלכלי והומניטארי עמוק הן בשל מספר הפליטים הרב (כ-3 מיליון) שנמלטו מבתיהם בשל מלחמת האזרחים הממושכת, והן בשל בצורת כבדה מחד ושיטפונות מהגדולים בתולדותיה מאידך. מנתוני ארגוני הסיוע בסודאן עולה כי יותר מתשעה מיליון בני אדם סובלים מרעב, מחסור חמור במים, היעדר טיפול רפואי ועוד.

"אתמול היה צעד היסטורי, שלום בין ישראל לסודאן. היא היתה מדינת אויב. השתתפה במלחמה נגד ישראל. היא הכריזה בחרטום על 3 הלוואים", כך אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייחס גם לקשרי העבר של סודאן עם איראן. "איראן גם השתמשה בסודאן כדי להבריח נשק מסוכן לחמאס. דרך עמק הנילוס וסיני". 

משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ומשרד החוץ, גיבש נוהל שיאפשר כניסת אנשי עסקים מחו"ל לישראל ממדינות ירוקות ללא צורך בבדיקה או בידוד. נוהל זה מיועד עבור אנשי/נשות עסקים מחו"ל שאינם אזרחי ישראל, המעוניינים להגיע לישראל על-מנת לקיים ביקור עסקי שמשכו קצר מ-7 ימים.

"הכניסה לישראל תתאפשר רק עבור ביקורים שתרומתם לחברות הישראליות או למשק חיונית, ורק במקרים בהם לא ניתן לקיים את המפגש העסקי באופן וירטואלי, זאת על מנת לאפשר את המשך תפקודן התקין של החברות הישראליות ולמנוע פגיעה בהן או במשק בתקופת הקורונה", כך נמסר מהרשויות.

5. מסביב למסחר: ישראכרט תציג את המועמדים לדירקטוריון; ביהמ"ש אישר מכירת מניות השליטה בדסק"ש 

ישראכרט תציג את המועמדים לדירקטוריון. ל"גלובס" נודע כי ברשימת המועמדים לדירקטוריון החברה שללא גרעין שליטה צפויים להיכלל ארז יוסף, תמר יסעור, אמנון דיק, חנה פרי-זן, בני שיזף, שי פלדמן, דני ימין וגם הדירקטורים המכהנים מתי טל ויורם ויסברם - כשכמה מהם מכוונים לתפקיד יו"ר החברה.

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט חגי ברנר, אישר ביום חמישי באופן עקרוני את בקשת כונסי הנכסים של מניות השליטה (70.2%) בחברת דיסקונט השקעות, לאשר את ההסכם אליו הגיעו עם קבוצת המשקיעים בראשות חברת מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס. עם זאת, האישור לתוקף רק ביום ה-27 באוקטובר, אם עד אז לא תוגש הצעה שוות ערך לזו של מגה אור ובצירוף ערובה זהה לזו שהעמידה מגה אור.

* המירוץ אחר החיסון לקורונה

חברת מודרנה (Moderna) דווחה ביום חמישי כי רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) תוכל לאשר את השימוש בחיסון שפיתחה כבר במהלך דצמבר, במידה ויתקבלו תוצאות חיוביות מהניסוי רחב ההיקף אותו היא מבצעת. במקביל, נזכיר כי החברות אסטרה זניקה וג'ונסון אנד ג'ונסון צפויות לקבל השבוע אישור לחזור לתהליך הניסוי שנמצא בשלב מתקדם.

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

28 שיגורים לעבר הצפון תוך שעה, ללא נפגעים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

עליות קלות בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק עולה ב-0.2% ● פאוול: "השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● מורגן סטנלי עולה ב-5%, טראמפ מדיה צוללת ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית