חטיפי אסם. גם הם יתייקרו / צילום: Shutterstock, defotoberg
גל העלאות המחירים לא עוצר: אסם-נסטלה הודיעה כי תייקר חלק ממוצרי החברה בשיעור ממוצע של כ-2.2%. בין המוצרים שיתייקרו נמנים הקפה, החטיפים, מטרנה, מנה חמה, אבקות מרק, פירורי לחם וקרוטונים. ההתייקרות תיכנס לתוקף אחרי שבועות, ב-3 ביוני.
● משוקולד פרה ועד קטשופ: המוצרים שהתייקרו עד עשרות אחוזים בשלוש שנים
● ירידה חדה ברכישות ברשתות השיווק: "הגענו לגבול היכולת להוציא על קניות"
● לא רק בגלל עייפות מהמלחמה: למה הישראלים לא מוחים על יוקר המחיה
● בדיקת גלובס | ידענו שיקר בישראל, אבל הנתונים האלה הפתיעו אפילו אותנו
● המוניטור | המזון בישראל כמעט הכי יקר בעולם. איפה הממשלה בעניין?
באסם ציינו כי "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, אנו נאלצים לעדכן את המחירון ללקוחות החברה של חלק קטן ממוצרי החברה". עוד אמרו בחברה כי "עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות".
זו הפעם הרביעית שאסם מעלה מחירים מאז תחילת 2024. בחודש דצמבר האחרון החברה ייקרה בשיעור ממוצע של כ-2.2% מגוון מוצרים בקטגוריות הקפה, השוקולד, מאפים, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר. בחודש יולי האחרון התייקרו בשיעור ממוצע של 2.2% מגוון מוצרים, ביניהם במבה, פתיתים, קפה, טסטרס צ'ויס, ויטמינצ'יק, עוגות הבית ותבשילים מוכנים בסגנון מנה חמה. בינואר 2024 עלו מחיריהם של מוצרים נוספים, ביניהם טבעול, סלטי צבר, קטשופ, אטריות למרק וחטיפי שוקולד, בשיעור של עד 9%.
בכך מצטרפת אסם ללא מעט חברות שהודיעו בשבועות האחרונים על התייקרויות, חלקן כבר נכנסו לתוקף - ביניהן יוניליוור, שטראוס, טרה, מחלבות גד, תנובה ודיפלומט.