קפה, חומוס ושוקולד: אסם נסטלה הודיעה על העלאת מחירים

אסם נסטלה הודיעה לקמעונאים כי חלק ממוצרי החברה יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-2.2% החל מעוד שבועיים • בחברה ציינו כי העלייה מתבצעת בעקבות התייקרויות במחירי חומרי הגלם והאריזה, וכן עלויות הייצור והלוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי
מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

עוד מצטרפת לגל העלאות המחירים שייכנס לתוקף בינואר: אסם נסטלה הודיעה לקמעונאים כי חלק ממוצרי החברה יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-2.2% החל מעוד שבועיים. המוצרים שיתייקרו יהיו בקטגוריות הקפה, השוקולד, מאפים, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר.

יוניליוור מצטרפת לגל העלאות המחירים: מוצרי השוקולד יתייקרו בעד 16% 
"פגיעה גדולה": אייל רביד טוען - זה מה שגורם למחירי המזון הגבוהים
הדוח שחושף: בענף המזון מעלים מחירים גם כשההוצאות יורדות

בחברה ציינו כי "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, אנו נאלצים לעדכן את המחירון ללקוחות החברה של חלק ממוצרי החברה". עוד ציינו כי עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות. 

רק אתמול (ג') הודיעה יוניליוור על התייקרות במוצרי השוקולד, במסגרתם החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של החברה - ורד הגליל ומותג קליק - בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 12% ל-16%.

גם ביוניליוור הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשנה החולפת בשיעור של יותר מ-100%. "עלייה זו אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור, ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד", נכתב במכתב שנשלח היום לקמעונאים. 

שטראוס פתחה את הדלת לחברות הגדולות, כשבשבוע שעבר הודיעה על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה בהיקף של עד 18%, בגלל עלייה במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה- כ-120% בפולי הקקאו ו-50%-70% בפולי הקפה. 

זו תהיה למעשה העלאת מחירים שלישית של אסם מתחילת השנה. ביולי התייקרו בשיעור ממוצע של 2.2% מגוון מוצרים, ביניהם במבה, פתיתים, קפה, טסטרס צ'ויס, ויטמינצ'יק, עוגות הבית ותבשילים מוכנים בסגנון מנה חמה. בינואר עלו מחירם של מוצרים נוספים שנכללים בהתייקרות הנוכחית, ביניהם טבעול, סלטי צבר, אטריות למרק וחטיפי שוקולד, בשיעור של עד 9%.