יוניליוור מצטרפת לגל העלאות המחירים: מוצרי השוקולד יתייקרו בעד 16%

החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של יוניליוור – שוקולד ורד הגליל והמותג קליק – בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בין 12% ל-16% • בדומה לשטראוס, שהודיעה על העלאת מחירים בשבוע שעבר, ביוניליוור הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי הקקאו בעולם

שוקולד קליק / צילום: מתוך אתר יוניליוור
שוקולד קליק / צילום: מתוך אתר יוניליוור

מצטרפת לגל העלאות המחירים: ענקית המזון יוניליוור הודיעה לקמעונאים על התייקרות במוצרי השוקולד. החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של החברה - ורד הגליל ומותג קליק - בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בין 12% ל-16%.

הדוח שחושף: בענף המזון מעלים מחירים גם כשההוצאות יורדות
השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט: שימוע לפני הגשת כתב אישום לסמנכ"ל מכירות בשסטוביץ

ביוניליוור הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שקפצו בשנה החולפת בשיעור של יותר מ-100%. "עלייה זו אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור, ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד", נכתב במכתב שנשלח היום (ד') לקמעונאים.

יוניליוור מצטרפת ליצרנית המזון שטראוס, שבשבוע שעבר הודיעה על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה, בהיקף של עד 18%, החל מ-1 בינואר 2025 - תאריך שעתיד להנחית מכה לא פשוטה על הכיס של כולנו. לפי שטראוס, העליות נובעות מעלייה במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה - כ-120% בפולי הקקאו ובין 50%-70% בפולי הקפה.

כבר בינואר האחרון הודיעה יוניליוור על העלאת מחירים במוצרי הגלידה והשוקולד, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף במרץ, אולם לבסוף הקפיאה את ההתייקרויות; זאת, לאחר שהגיעה להסכמות עם שר הכלכלה ניר ברקת, שאיים אז על שורת החברות שהודיעו על התייקרויות בכניסה ל"רשימה שחורה" שגיבש. העלאת המחיר על הגלידות התרחשה לבסוף בחודש יוני, ובחברה החליטו לספוג את העלויות בחומרי הגלם עוד מספר חודשים.

כעת, כאמור, לאחר שגם שטראוס הודיעה על העלאת מחירים, גם ביוניליוור הגיעו להחלטה על ההתייקרות, החל מעוד שבועיים.