החל מינואר: שטראוס מעלה מחירים בעד 18% על מוצרי השוקולד והקפה

המחירים של כ-3% מפורטפוליו המוצרים של שטראוס יעלו החל מהחודש הבא • עליות המחירים כוללות מוצרים כמו טבלאות שוקולד פרה, קפה שחור ונמס ומגוון מתוקים • בנוסף הודיעה החברה על הורדת מחיר שמן זית יד מרדכי - שעלה לפני כשנה

מוצרי שוקולד עלית של שטראוס / צילום: דלית אייזק לויתן
מוצרי שוקולד עלית של שטראוס / צילום: דלית אייזק לויתן

יצרנית המזון שטראוס הודיעה על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה בהיקף של עד 18% החל מה-1 בינואר 2025. עדכון המחיר לקמעונאים יחול על כ-3% מפורטפוליו המוצרים של החברה (אשר אינה חושפת כמה מוצרים הוא כולל). לפי שטראוס, העליות נובעות מעלייה במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה- כ-120% בפולי הקקאו ו-50%-70% בפולי הקפה.

כך, למשל, מחיר טבלאות שוקולד פרה יעלה ב-9%-18%, חטיפי עלית באריזה משפחתית יעלו ב-14% יותר. בתחום המשקאות החמים, מחיר קפה שחור יעלה ב-14% וקפה נמס יעלה 18% יותר - כך גם אבקות הקקאו ושוקולית. בתחום המתוקים, במוצרים "עד חצות" ו"רבע לשבע" תירשם עליית מחיר של 9%. 

נזכיר כי בחודש מאי האחרון העלתה שטראוס את מחיר מוצרי החלב שלה, וקודם לכן, בינואר, העלתה את המחיר לקמעונאים של שוקולד פרה, קפה עלית, בפלות, תפוצ'יפס ודוריטוס בשיעור של עד 25%. אותה העלאת מחיר כללה גם את שמן זית יד מרדכי, שהיום (ה') - כמעט שנה אחרי - מודיעה החברה כי תוריד את מחירו בשיעור של כ-10%.

הורדת מחירי שמן הזית אינה היחידה השבוע: שסטוביץ הודיעה כי תוריד את מחיר מותג הפסטה ברילה לשוק הקמעונאי בשיעור של כ-10%. זאת לאחר שבפברואר העלתה את מחיר הפסטה ב-12% ובמאי 2023 העלתה גם כן את המחירים. לפי החברה, הורדת המחיר מתאפשרת בזכות ירידת מחירי הקמח העולמיים לצד מאמציה מול ברילה העולמית - אולם ייתכן גם כי הדבר נובע מאובדן נתח שוק לאחר העלאות המחירים.

בנובמבר פורסם כי זנלכל, בעלת המותג יכין, תעלה בינואר את מחירי שימורי הירקות והרטבים שלו בהיקף של עד 10%, ואילו חברת בית השיטה תייקר את מחירי המלפפונים החמוצים והזיתים ב-9%. מי עדן העלתה מחירים בטווח של עד 6% כבר בנובמבר, ויפאורה העלתה החודש את מחירי הספרינג, תפוזינה ועין גדי בשיעור דומה.

משטראוס נמסר בתגובה: "מחירי חומרי הגלם מסוג קפה וקקאו זינקו בשיעור של מאות אחוזים בשנים האחרונות. למרות זאת, העדכון תקף רק על חלק ממוצרי החברה בעולמות השוקולד והקפה המושפעים מהעלייה. עדכון המחיר לא משקף את מלוא העלויות בחומרי הגלם שהחברה סופגת".