גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

lyft

חברת תחבורה שיתופית נסחרת בארה"ב

חברת תחבורה שיתופית נסחרת בארה"ב

עוד כתבות

בניין של מטא / צילום: Shutterstock

מטא, ליפט, סיילספורס ואחרות מצטמצמות ונפטרות מחללים משרדיים

הנסיגה בשכירות משרדים היא מכה לשוק הנכסים ולכלכלות של ערים רבות שסמכו על התיאבון של חברות הטכנולוגיה לנדל"ן כמנוע לצמיחה

מפגינים בעד הפיכת עובדי כלכלת החלטורות למעוסקים, באוגוסט 2019 / צילום: Associated Press, Rich Pedroncelli

אובר וליפט יוצאות בקמפיין משותף כדי להילחם באיגודי העובדים

ביידן דוחף להעביר בקונגרס חוק להגנה על הזכות להתאגד, שיגדיר בין היתר את המועסקים של ב"כלכלת החלטורה" כעובדים מן המניין, ויאפשר לשם להם להקים איגודי עובדים • בתגובה החברות המובילות בענף מפרסמות פרסומות בטלוויזיה ואינטרנט שמתנגדות ליוזמה

אפליקציית ליפט / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

Lyft תמכור את מחלקת הרכב האוטונומי שלה לטויוטה תמורת 550 מיליון דולר

חברת שיתוף הנסיעות אומרת שהמכירה תעזור לה להגיע לרווחיות מוקדם מהצפוי

מנכ"ל Blacklane ינס וולטורף נכנס לרכב של החברה / צילום: Reuters, Fabrizio Bensch

רכבי יוקרה עם נהגים צמודים: הכירו את שירות הנסיעות החדש שרוצה להביס את אובר וליפט

החברה הגרמנית Blacklane מהמרת על כך שנוסעים עסקיים יהיו הלקוחות העיקריים שלה

שליח של וולט / צילום: כדיה לוי, גלובס

המחוקק חייב להתערב במודל ההעסקה של וולט וחברות החלטורה

שירותים כאלה אומנם נותנים פרנסה לאלפים, אך זה עוד יעלה להם ביוקר

מפגינים נגד אובר וליפט. "תפסיקו להתעלל בעובדים ובערים"  / צילום: Andrew Kelly, רויטרס

הבוחרים בקליפורניה קבעו: נהגי אובר וליפט אינם שכירים

חברות הנסיעות ומשלוחי המזון, שסירבו להגדיר מחדש את נהגיהן כשכירים, הצליחו להתנגד לחוק בקליפורניה • מדובר במכה לממשל של קליפורניה, שהיה מעורב במאבק פומבי בוטה מול חברות ההסעות על סיווג הנהגים שלהן

נהגים דורשים שאובר תגדיר אותם שכירים, קליפורניה 2019 / צילום: Rich Pedroncelli, Associated Press

אובר וליפט ישעו פעילות בקליפורניה ממחר: "לא נהפוך לחברות מוניות"

בשבוע שעבר פסק בית המשפט בקליפורניה נגד החברות, שמסרבות להגדיר את נהגיהן כשכירים, והעניק להן אורכה עד מחר להגדרה מחדש של העובדים • מנכ"ל אובר ונשיא ליפט הודיעו שהם מעדיפים להשעות את הפעילות בקליפורניה מאשר לשנות את עסקי החברות בן לילה

רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

קליפורניה הגישה תביעה נגד אובר וליפט על סיווג נהגיהן כ"עצמאים"

התובע הכללי במדינה טוען כי החברות שוללות מהנהגים זכויות בסיסיות כמו ימי מחלה בתשלום • המדינה דורשת מהחברות להחזיר לעובדים שכר שלא שולם להם • "אנו מאמינים שהגיע הזמן שכל העובדים יקבלו יחס שווה. חדשנות לא מחייבת אותן להתייחס לעובדיהן באופן לא ראוי"

מונית של אובר. העיר המארחת של משרדיה טרם נקבעה / צילום: shutterstock

משבר הקורונה: אובר וליפט שוקלות להקים קרן לעובדי כלכלת החלטורה

זאת יחד עם החברות דורדש, פוסטמייטס ואינסטקרט • החברות הללו, כולן מסן פרנסיסקו, מעוניינות לשלם לנהגיהן בארה"ב שנדבקו בנגיף או נכנסו לבידוד בהוראת הרשויות; הן ממשיכות לשאת ולתת על פרטי קרן הפיצויים, וצפויות לקבל החלטה בימים הקרובים

הפגנה נגגד החוק 5AB בקליפורניה / צילום: Rich Pedroncelli, AP

ליפט ואובר מכניסות את היד לכיס כדי להילחם בחוק שמאיים על "כלכלת החלטורה"

שתי חברות ההסעה המקוונות מאותתות שהן מוכנות להוציא סכומי כסף גדולים על מאבק בחוק 5AB, שמשנה את הסיווג העובדים מעצמאים לעובדים מן המניין • ליפט משקיעה 2 מיליון דולר במאבק באחד מחברי מועצת המחוקקים בקליפורניה ואילו אובר תרמה 200 אלף דולר לפעילים נגד החוק

עומס תנועה בניו יורק./  צילום: Mary Altaffer AP

קץ האוטופיה של אובר וליפט: כך התנפצו ההבטחות להפחתת העומס בכבישים

עוד ועוד ערים בארה"ב, בהן ניו יורק, סן פרנסיסקו ושיקגו, מטילות מסים חדשים על נסיעות במסגרת חברות ההיסעים המקוונות, לאחר שמחקרים חדשים הראו כיצד הן מקפיצות את העומס על הכבישים לעתים אפילו בעשרות אחוזים

מפגינים נגד אובר וליפט. "תפסיקו להתעלל בעובדים ובערים"  / צילום: Andrew Kelly, רויטרס

אובר וליפט משתפות פעולה נגד חוק חדש שיסדיר את מעמדם של עובדי "כלכלת החלטורה"

החוק יעניק לעובדים מסוימים הגנות וזכויות סוציאליות • לאחר שכשלו מאמציהן למנוע את החקיקה, אובר וליפט הקימו קרן משותפת של מעל 100 מיליון דולר כדי לסייע במאבק

מונית של גט / צילום: צילומים:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גט מודיעה על סגירת ג'ונו ועל שיתוף-פעולה עם ליפט

גט הודיעה היום על סגירת הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, שנרכשה תמורת 200 מיליון דולר ב-2017 • שיתוף-הפעולה עם ליפט ייכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט

ההנפקה של ליפט./Shutterstock  צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב

מוכרים את הרכב הפרטי? לליפט יש הטבות במיוחד בשבילכם

חברת שיתוף הנסיעות מציעה אשראי בגובה 250 דולר לשימוש באפליקציה עבור רכישת נסיעות למשתמשים בערים לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ושיקגו שימכרו את רכבם דרך שירות Carvana למכירת רכבים יד שנייה אונליין, וזה לא הכול

פקק תנועה בשיקגו / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הלקח של ראשת עיריית שיקגו: דרושה מנהיגות כדי לפתור את משבר התחבורה

לפי מחקר שיזמה העירייה, השימוש באמצעי התחבורה השיתופיים אובר וליפט מפחית נסיעות בתחבורה ציבורית ומגדיל את מספר המכוניות במרכז העיר • ראשת העיר מכריזה מלחמה על החברות ומתכננת למסות נסיעות של נוסעים בודדים

ההנפקה של ליפט./Shutterstock  צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר לא לבד, גם ליפט תובעת את עיריית ניו יורק: "פוגעת בנוסעים ובנהגים"

חוק חדש בניו יורק קובע כי מעתה על הנהגים יהיה להסיע נוסעים ברכבם לפחות 69% מהזמן • דובר ליפט: "חוק זה אינו נועד להתמודד ברצינות עם נושא העומס התחבורתי והפקקים, וסופו לפגוע בנוסעים ובנהגים בניו יורק"

ההנפקה של ליפט./Shutterstock  צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב

אפקט WeWork: עד כמה כדאי להשקיע ב"חדי-הקרן"

הנפקות "חדי-הקרן" בוול סטריט גרמו למשקיעים לאבד יותר מ-50 מיליארד דולר השנה, כשהשיא היה ביטול הנפקתה השבוע של ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork • האם צמיחה אדירה בהכנסות ובשווי מספיקה כדי להתחבב על משקיעים בשוק ההון ולהפוך לחברות ציבוריות מצליחות?

ניו יורק/  צילום : רויטרס

התפכחות מ-WeWork? משקיעים מעדיפים ערך על פני מומנטום

אנו מזהים תזוזות בשלושה ממדים בתקופה האחרונה: רוטציה לכיוון סקטורי "ערך", העדפה כלפי מניות בעלות מכפילים נמוכים יותר והעדפת משתני "ערך" על משתני "מומנטום"

מונית של אובר. העיר המארחת של משרדיה טרם נקבעה / צילום: shutterstock

מתחבורה ציבורית להסעת המונים

שירותים כמו אובר מורידים את המחירים ואת כלי הרכב בכביש ומייצרים אפשרויות הכנסה לשכבות החלשות

רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

צרות בענקיות שיתוף הנסיעות: פיטורים באובר, עזיבת בכיר בליפט

אובר עומדת בפני פיטורים של 400 עובדים - שליש ממחלקת השיווק שלה בעולם • בתוך כך, בבלומברג דיווחו גם על עזיבה של בכיר אצל המתחרה ליפט - סמנכ"ל התפעול בחברה • ליפט ואובר הונפקו לפני מספר חודשים ומאז מתמודדים עם לחץ מצד משקיעים בשל העובדה כי שתי ענקיות שיתופי הנסיעות עדיין אינן רווחיות