בשלושה חודשי איחור, בשל המלחמה, התקיים טקס פרסי האפי במוזיאון תל אביב • בפרס היוקרתי ביותר על הישגים שיווקיים לאורך שנים, זכו חברת כרטיסי האשראי מקס על שבירת הנהוג בתחום וחברת yes על המעבר המוצלח מלוויין לסטרימינג • מקאן ת"א הוביל במספר הפרסים
לאחר שבתזכיר חוק השידורים החדש נכתב כי מדידת הרייטינג בטלוויזיה תעבור לידי הרגולטור, שיגר איגוד חברות הפרסום מכתב לשר התקשורת קרעי • חברת בוקינג ערכה סקר אינטרנטי שבחן מהם שדות התעופה המרשימים ביותר בעולם לדעת התיירים • אירועים ומינויים
בכנס שקיימו השבוע בכירי המפרסמים והפרסומאים עלתה לדיון מערכת היחסים הרעילה שנוצרה בין הצדדים עם השנים • בין הנושאים שנבחנו: האחריות של מנהלי השיווק, הדרישות של הדור החדש ביחס לתנאי העבודה והצורך לשנות את שיטת המכרזים על תקציבים
וגם: תחת הבעלות החדשה, ברוקנר-יער-לוי יטפל בתקציב פסגות • ומשרד הפרסום LEAD רוכש 60% ממניות חברת השיווק הדיגיטלי DigitalVibe
בשבוע שעבר נערך טקס פרסי האפי של ענפי השיווק והפרסום, והשבוע פורסמה מודעה המציעה למפרסמים לבדוק אפקטיביות • במודעה נראה כאילו המשרדים כמעט שווים בגודלם מבחינת הזכיות, בעוד שבפועל מקאן הוביל בגדול • מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: "יש כאן גניבת עין, הטעיה, הנמכת התחרות ובעיקר זילות לוגו האפי"
בשנה החולפת המשרד שלו חווה טלטלה עצומה בעקבות מותו של השותף והחבר הטוב, והענף שבו הוא פועל נקלע למשבר קשה, אבל גיל סמסונוב שומר על אופטימיות • יו"ר איגוד חברות הפרסום החדש משוכנע שהשינוי בדרך, ומדבר גם על התחרות מצד ההייטק והמהומה שהתחוללה בעקבות כתבות גלובס על התרבות הארגונית בענף
לאחר תקופה ארוכה שבה איגוד חברות הפרסום כמעט ולא תפקד, נבחרו יו"ר חדש והנהלה חדשה • הרוח החדשה באיגוד מגיעה בזמן שענף הפרסום חווה את אחד המשברים הקשים בתולדותיו - הן כלכלית והן תדמיתית
בעקבות כתבות גלובס שעסקו במשבר בענף הפרסום ובחלקם של המפרסמים בו, מציע איגוד השיווק לקיים שולחן עגול שבו שני הצדדים ידונו בכללי ההתנהלות ביניהם • השיחות יחלו לאחר הבחירות לאיגוד חברות הפרסום, באמצע החודש. גיל סמסונוב צפוי להיבחר כיו"ר
אחרי התדהמה מהחלטת דיסקונט להעביר את תקציב הפרסום שלו לאדלר-חומסקי, איגוד חברות הפרסום החליט לנסח הצעה למתווה התנהלות במכרזי פרסום, שתועבר בהמשך לרשות התחרות עם בקשה לפטור מהסדר כובל
אתמול פרסמנו כי משרד הפרסום אדלר-חומסקי החליט לעזוב את בנק הפועלים ולטפל בתקציב דיסקונט, במסלול עוקף מכרז • לגלובס נודע כי יהושע TBWA וקבוצת פובליסיס פנו למנכ"ל איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון, בדרישה לקיים ישיבה בהולה בנושא המכרזים בענף והצורך בקוד אתי
מהאישי ועד למקצועי - שיחה עם אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום ומנכ"ל משותף באדלר חומסקי, על האיש ששכנע אותו לעסוק בפרסום, על הניסיונות לשכנע את המפרסמים להמשיך לפרסם גם בימי הקורונה, ועל היחס המפתיע לפייסבוק וגוגל • "אני לא מאלה שמאשימים אותן בפגיעה בענף"
מינוי דירקטורים ושיפור נתוני הרייטינג של חדשות 13, איוש חברי מועצת תאגיד השידור ויו"ר חדש לאיגוד חברות הפרסום • "גלובס" סימן את המשימות שנדחו ל"אחרי החגים" - ואלה, נזכיר, כבר כאן
הסיבה לפרסום הקול הקורא מגיעה לאחר שאף מנהל בכיר בענף הפרסום לא הסכים לקחת על עצמו את תפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום, ובאיגוד נואשו מהניסיונות להביא לבחירת יו"ר בהסכמה
איגודי השיווק והפרסום קוראים לפעול לריסון העלייה במחירי הפרסום בטלוויזיה בקשת ורשת בו-זמנית • "מתברר ששני הערוצים המסחריים, קשת 12 ורשת 13, עשו שימוש נמהר במיזוג והודיעו למשווקים ולפרסומאים, באופן חד-צדדי וכמעט בו-זמנית, על העלאת מחירים משמעותית של עשרות אחוזים במחירי הפרסום בטלוויזיה"
החרמת תחרות קקטוס הזהב השנה חיסלה את האפשרות היחידה שנותרה למדוד את תעשיית הפרסום • קדמה לכך הדרישה של איגוד חברות הפרסום שיפעת בקרת פרסום תפסיק לפרסם את הדירוגים שלה • כך הפך ענף כל-כך חשוב לכזה שפועל מתחת לרדאר • מגזין פירמה משרדי פרסום
כדי למשוך אנשים יותר יצירתיים למשרדי הפרסום, נדרשת אותה גאוות יחידה שנוצרת, בין היתר, מכך שנותנים להם במה להופיע עליה וגביע קדוש לשאוף אליו. לכן, קקטוס הזהב הוא הקמפיין הארגוני הפנימי הטוב ביותר שיש למנהל לתת לעובדיו • פרשנות
ההחלטה התקבלה במסגרת ישיבת חירום שכינס איגוד חברות הפרסום בניסיון לשכנע את משרדי הפרסום מקאן ת"א, ראובני-פרידן ויהושע TBWA, שבחרו לא להתמודד השנה, לחזור בהם; אולם נראה כי המשרדים נחושים בדעתם שלא להתמודד
יובל וינגסט, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO: "גיתם מכירה בחשיבות הטקס, אך בנסיבות שנוצרו קשה לקיים את התחרות" • מנכ"ל איגוד חברות הפרסום לא קיבל את הבקשה, וגיתם צפויה לפרוש מהקקטוס
איש הקריאייטיב הוותיק שהצטרף כשותף למשרד ברוקנר-יער-לוי שוכנע ע"י האיגוד לקבל את תפקיד יו"ר התחרות
בימים אלה מגבש איגוד חברות הפרסום את ועדת הקקטוס, שאמורה לעבור מחדש על התקנון ולבחון אם נדרשים שינויים ■ בשלב זה מסתמן כי יגאל שמיר , ששימש בשנים האחרונות כיו"ר הוועדה, אינו מעוניין להמשיך ■ לאחרונה נעשתה פנייה ליורם לוי, אך הוא עדיין לא החליט