גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אנשים שנהנים בעבודה

עוד כתבות

לפעמים כדאי לחזר דווקא אחרי עובדים שעזבו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

ארגונים מגלים: לפעמים כדאי לחזר דווקא אחרי עובדים שעזבו

בשוק שסובל ממחסור בעובדים, מגייסים מחזרים אחרי עובדים שעזבו, ועובדים מנצלים את ההזדמנות כדי להשתדרג • באילו תפקידים יש לעובדי הבומרנג יתרון ברור, והאם אפשר לשמור על ספירת שנות הוותק לצורך חישוב הזכויות הסוציאליות • ניהול וקריירה

שבוע מקוצר / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

התנועה לקיצור שבוע העבודה מגיעה גם למגזר העסקי בישראל

בזמן שבכנסת הצעות לצמצום שעות העבודה עולות ויורדות, במגזר העסקי מאמצים יותר ויותר את הרעיון במודלים שונים • לפי מובילי התנועה, 140 חברות בישראל ביקשו מידע בנושא • מנהלים שכבר החלו ליישם מספרים איך זה עובד במציאות

ריאן ברסלו, מנכ''ל ומייסד של חברת הפינטק בולט / צילום: Reuters, Diana Zapata/BFA.com

הניסוי הצליח: חברת הסטארט-אפ שעוברת לשבוע עבודה של 4 ימים באופן קבוע

כעבור תקופת ניסיון שהחלה לפני כשלושה חודשים, חברת הסטראט-אפ בולט מודיעה כי תעבור באופן קבוע לשבוע עבודה של ארבעה ימים, בעקבות תוצאות מוצלחות במיוחד • לא בהכרח מדובר בפחות שעות עבודה בשבוע, אלא בעיקר ביותר יעלות

אורי פדרמן - קפה לנדוור / צילום: איל יצהר

"למרות שבעסק משפחתי יותר נוח לפעמים לשבת ביציע ולתת הוראות, אני רציתי להתקדם"

המסלול של אורי פדרמן, מנכ"ל קפה לנדוור, היה ברור לו, גם בלי קשר לכך שהוא נצר למשפחת אנשי עסקים • "דמיינתי את עצמי נוסע בעולם ועושה עסקאות. זה התגשם, ואני מברך על כך" • ומה הוא חושב על התנהלות המדינה במשבר הקורונה? "המענקים לא משקפים פיצוי אמיתי"

נמרוד שקד, מנהל הדרכה ושיווק בחברת “שקד” לייבוא והפצת יינות / צילום: איל יצהר, גלובס

"האתגר בענף הוא עצום. צריכת היין בישראל איננה גבוהה ביחס לעולם, ומנגד יש באופן יחסי, הרבה יקבים ישראלים ויבואנים"

נמרוד שקד הוא מנהל הדרכה ושיווק בחברת "שקד" לייבוא והפצת יינות • "היקבים הישראלים נמצאים בעמדת נחיתות מול עמיתיהם באירופה כל הזמן, ובעיקר בזמן הקורונה"

רוני טימסיט, מנכ”ל מלון “ענבל” בירושלים / צילום: איל יצהר, גלובס

"עובדים אומרים 'אני אקבל מהמדינה 80% שכר עד יוני 2021, ואתה מציע לי 60% אז למה שאבוא', והם צודקים"

רוני טימסיט הוא מנכ"ל מלון "ענבל" בירושלים בשבע השנים האחרונות • בימים רגילים המלון נשען בעיקר על תיירים מחו"ל, אך משבר הקורונה שינה את חוקי המשחק • "עשינו שינויים בשביל להתאים את עצמנו ללקוח הישראלי למשל בתיבול שבאוכל, בתפריטים"

ניר קפלן, מייסד ובעלים של קרקס פלורנטין / צילום: איל יצהר, גלובס

"במופעים האחרונים היינו 20 אנשים על הבמה מול 15 איש בקהל"

ניר קפלן הוא מייסד, בעלים ומנהל קרקס פלורנטין • משבר הקורונה תפס את קרקס בתנופה של מופע חדש: "מתוך 55 מופעים הספקנו להרים 7" • "הכנסה של הרבה כסף ירדה לטמיון יחד עם ההשקעה"

גיא מייבום, סמנכ”ל לקוחות, סטארט-אפים וטכנולוגיות, פייסבוק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

סמנכ"ל פייסבוק ישראל מגיב לראשונה לחרם המפרסמים

גיא מייבום הוא סמנכ"ל לקוחות, סטארט-אפים וטכנולוגיות בפייסבוק ישראל • "יש עבודה רבה לפנינו, וחשוב להבין שזו משימה מורכבת מאוד ושנעשות גם טעויות"

ליאור ורונה, בעלי חברת השיווק “סילקרואוד” הפועלת מול השוק הסיני / צילום: איל יצהר, גלובס

מייסד סילקרואוד: "מי שחושב שהוא יגיע לשוק הסיני ויחנך אותו, נועד לכישלון"

ליאור ורונה הוא מנכ"ל ומייסד "סילקרואוד", חברת שיווק לשוק הסיני • "בתקופה הזו הסינים חוששים לפגוש אזרחים זרים, משום שהם חושבים שהזרים לא לוקחים את הקורונה ברצינות, למשל שהם לא עוטים מסכות"

"תחום השיווק באינטרנט פרוץ לגמרי. אין בו סטנדרט ואין רגולציה. כל אחד הוא מומחה מטעם עצמו"

אורי פז, מנכ"ל סוכנות המדיה הדיגיטלית "טוחן מדיה": "משבר הקורונה טרף לכולם את הקלפים. בשנים האחרונות אנחנו עובדים הרבה עם חברות הייטק גלובליות, והן כל הזמן דוחפות ל'טרנספורמציה דיגיטלית'. הקורונה האיצה את התהליך הזה במהירות מסחררת"

פרופ’ אייל גור, מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית באיכילוב / צילום: איל יצהר, גלובס

"פעולות של הזרקות, מילוי ובוטוקס עלו במאות אחוזים בעשור האחרון"

פרופ' אייל גור, מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית באיכילוב, חושף את מאחורי הקלעים של תעשיית הטיפולים האסתטיים: "אנשים באים עם תמונה של אייקון תרבותי, ואתה מבין שאתה בעסק-ביש" • אנשים שנהנים בעבודה, מדור מיוחד

דוד ליפשיץ, תסריטאי, כותב ראשי ב”ארץ נהדרת”  / צילום: איל יצהר, גלובס

"שתי הסיומות שכבר נכתבו ב'ארץ נהדרת' לערב הבחירות הנוכחי כוללות רק שני תרחישים - נתניהו מנצח או תיקו"

גם הפעם תלווה "ארץ נהדרת" את ערב הבחירות ותיתן את הזווית המעניינת יותר של ההתרחשות הפוליטית • לקראת אחד הערבים הנצפים בשנה, דוד ליפשיץ, הכותב הראשי של "ארץ נהדרת", בשיחה מיוחדת עם "גלובס"

צביקי עשת/ צילום: איל יצהר

"מסעדנות זה העסק הכי בלתי נסבל שיש. צריך להיות מטורף כדי לעסוק בתחום הזה"

צביקי עשת, העומד בראש קבוצה המונה שש מסעדות ועוד שתיים בקנה: "מסעדנות עבורי זו דרך חיים. המטרה שלי היא לא נטו פרנסה או הצלחה כלכלית, אלא העשייה" • "הצרכן הישראלי הוא המבקר הקשה מכולם. באותה נשימה, אין על הישראלים" • אנשים שנהנים בעבודה, מדור מיוחד

דני רוז’נסקי, מנהל הפיתוח של גלידות שטראוס / צילום: איל יצהר, גלובס

"זה המקום לומר שלא שילמנו לסטטיק ובן אל. זו הייתה יוזמה אותנטית שלהם"

דני רוז'נסקי הוא מנהל הפיתוח של גלידת שטראוס מבית יוניליוור, והוא טעם יותר גלידות ממה שאפשר לדמיין • התפקיד שלו הוא לקלוע בדיוק למה שהצרכנים מחפשים במקרר הגלידות • אנשים שנהנים בעבודה, מדור מיוחד

יצחק קשת ראש עיריית חריש / צילום: איל יצהר, גלובס

ראש עיריית חריש אופטימי: "למודיעין זה לקח 20 שנה, לנו זה ייקח פחות"

יצחק קשת, ראש העיר חריש, משוכנע שממש בקרוב העיר תמריא • המשימה שלו היא להביא את הישראלים לשם, והוא משוכנע שהם כבר יתאהבו במקום • אנשים שנהנים בעבודה - מדור חדש

מאורו רוזנשיין/ צילום: איל יצהר

"אני מגדיר את עצמי כמיליונר לעתיד. אני יודע שבפרויקט הבא גם נרוויח"

מאיר רוזנשיין הוא עו"ד בהכשרתו אבל עוסק בדבר האהוב עליו ביותר - כדורגל • רוזנשיין יזם את משחק הראווה ברזיל-ישראל ששוחק לעיני 28 אלף צופים בחיפה והסתיים בתוצאה 4-2 לברזיל

ונסה מורטודירכיו / צילום: איל יצהר, גלובס

מנהלת המכירות העולמית של מנטוס: "הצרכן הישראלי לא נאמן, וזה החלק הכי קשה במשחק"

מנהלת המכירות העולמית של מותג הסוכריות והמסטיקים מנטוס מהולנד, שמשווק ב-130 מדינות, מספרת ל"גלובס" על השוק הישראלי, המתחרים והצרכן הישראלי לעומת הצרכנים בחו"ל