בזמן שרבים הופתעו מההתגייסות המהירה של דור הטיקטוק למלחמה - ליניב ויצמן, מייסד ומנכ"ל טינק, היה ברור שמי שבאמת מנותק אלה המבוגרים • בראיון לגלובס הוא מסביר מה גרם לפערי הגישות, איך התחזק מעמד המשפחה בעידן הפייק ניוז, מה הדרך הטובה ביותר לפנות היום לצרכנים צעירים, ואיך הארנקים הדיגיטליים ישנו מהיסוד את מערכת היחסים הכלכלית בין הורים לילדים
הדור הצעיר מתגלה כפטריוטי גם בהעדפותיו הצרכניות אך מחושב כלכלית לאור המצב במדינה, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה בקרב בני 16־25 • גיל סמסונוב, יו"ר גליקמן שמיר סמסונוב ומיוזמי הסקר: "הדור האוניברסלי עבר מהפך ודומה לדור תש"ח"
ההסברה הבינלאומית צריכה להתמקד באוכלוסייה הנוצרית ובאוכלוסייה המוסלמית המתונה, עם מסרים שמותאמים לבני דור ה־Z ודור ה־Y • שימוש בתוצרי בינה מלאכותית הוא מכפיל כוח משמעותי, אך צריך להיעשות במקביל לתמונות וסרטוני הזוועה מהשטח
דוח חדש של סוכנות השיווק רזורפיש מגלה מהן ההעדפות של הדור הבא שיחזיק את הארנק ביד • האלפא'ז הם ערכיים אפילו יותר מבני דור ה־Z, מעדיפים את אותם מותגים כמו ההורים שלהם, נמצאים בעיקר ביוטיוב ורואים בגיימינג כלי לבניית עולמות חדשים
דוח הטרנדים בתחום המדיה הדיגיטלית של חברת דלויט מגלה איך דור ה-Z צופה בתכנים: הם מחבבים גיימינג, האזנה למוזיקה וצפייה בתוכניות ובסרטים לצד תכנים של יוצרי תוכן ברשתות החברתיות
אחרי ההתפטרות השקטה ו-Rage Applying מכתיבה כעת רשת טיקטוק את המונח Bare Minimum Monday - שקורא להתחיל את השבוע בהילוך נמוך • האם המצב בשוק העבודה אכן מאפשר התנהלות כזו, והאם מומלץ לארגונים לאמץ אותה
עולם שיווק המשפיענים מוערך ביותר מ־16 מיליארד דולר בשנה ונמצא במגמת עלייה - אך לא בהכרח על חשבון הפרסום המסורתי • סקר חדש שערכה ארטליסט הישראלית מצביע על גידול בשיעור הצעירים שמרוויחים יותר מ־100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי
בעוד שהקמעונאים מתרגלים לבינה המלאכותית ומצמצמים חנויות בהתאם לרוח התקופה, מחכה להם משימה חשובה לא פחות: היערכות לאינטראקציה עם דור האלפא שנולד מ־2010 ואילך • 5 תחזיות לשנת 2023 מתוך כנס הקמעונאות המוביל NRF שנערך החודש בניו יורק
קמעונאי אונליין מאפשרים ללקוחות למכור אצלם פריטי יד שנייה, באתרי מרקטפלייס מתפתח ענף C2C (לקוח ללקוח), ומותגים כמו H&M ואדידס מציעים פריטי אופנה ממוחזרים • שוק ה־ReCommerce מזנק, וההערכות הן שבעוד חמש שנים הוא יסתכם בכ־290 מיליארד דולר
לרובנו ברור שכשצריך לחפש מידע, הולכים לגוגל • אבל מתברר שבני נוער וצעירים כבר חיים בעולם אחר, שבו התוצאות מצולמות, ססגוניות, מצחיקות - ובעיקר זזות • זה עובד כשמחפשים את הפיצה הכי טובה בעיר, וגם כשצריך לכתוב קורות חיים או לחפש עבודה • כך מצליחה טיקטוק לסדוק לאט לאט את ההגמוניה הבלתי מעורערת של ענקית החיפוש
כלכלנים מחפשים הסברים לסיבה שבגינה פחות אנשים בגילאים 20 עד 24 עובדים או מחפשים עבודה • בהשוואה ל־2019, כוח העבודה של צעירים בשנות ה־20 המוקדמות ירד בכחצי מיליון עובדים • המגמה הובילה לכך שבני 16־19 קיבלו העלאות שכר בקצב המהיר ביותר
בשבוע סוער שבו טוויטר מפטרת מחצית מכוח העבודה באימייל (ואז מבקשת מחלק מהמפוטרים לחזור אליה) ופייסבוק מתכננת לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם, מה חברות יכולות ללמוד על ניהול עובדים בתנאי משבר? • פנינו לשבעה אנשים המחזיקים בכובעים שונים בשוק העבודה כדי לברר לאן הוא הולך • פרויקט מיוחד
ריצ'רד ג'קסון, מנכ"ל החברה הגלובלית Voxburner, פיתח התמחות בשיווק לבני דור ה־Z שבמידה רבה יהיו אחראים לעתיד הכלכלה העולמית • הוא מאפיין אותם כצעירים בטוחים בעצמם, שמעדיפים להיות חלק מקהילה מאשר לעקוב אחרי משפיענים, רוצים להניע שינויים ומאמינים בערכים - כל זמן שזה לא יקר מדי
כנס השיווק השנתי לצעירים get real נערך ברידינג 3 בתל אביב • יהושע TBWA נבחר לטפל בתקציב הפרסום של אקסטרה ריטייל • למעלה מ-100 סטארט-אפים ישראלים ייקחו חלק בכנס האקלים-טק הראשון בישראל • אירועים ומינויים
הם לא מגישים מכתבי התפטרות, לא מצהירים הצהרות בומבסטיות, לא מציבים דרישות למעסיקים, אבל בתוך תוכם פנימה גמלה ההחלטה להנמיך ציפיות, להצטיין פחות ולא לתת לעבודה לשלוט יותר בחייהם • אחרי גל ההתפטרות הגדול של הקורונה מגיעה המגמה החדשה, שעשויה לשנות לחלוטין את כללי המשחק: "אם שוק העבודה המודרני לא ישכיל להתאים את עצמו - העובדים הצעירים ישנו אותו בכוח"
השחקנים בשוקי המסחר, קמעונאות המגורים, המשרדים והמלונאות חייבים לחשב מסלול מחדש, ולפנות באופן מותאם לדורות הצעירים • אלה ישאפו עוד פחות להיות בעלי רכוש, והמיקום לא יהיה רלוונטי עבורם כלל: הם ישתפו פעולה בכל מקום, עם כל אחד
עשרות חברות תעופה בעולם פועלות במודל החסך שמציע כרטיסי טיסה זולים, ואליהן הצטרפו לאחרונה לא מעט חברות חדשות • קרוב למחצית מהכנסותיהן מגיעות לא מהמושב במטוס, אלא מתוספות - החל מהושבה ועד לכוס מים • כתבה שלישית ואחרונה בסדרה
איך משפיע הממד האישיותי על התפקוד של צוות עובדים שבו הבדלי גיל משמעותיים, ואיך ניהול נכון יכול לעזור?
שינויים במבנה משקי הבית בישראל, בעיקר בגלל איחור בגיל הנישואים ושיעור מתגרשים גבוה, הגבירו את הביקוש לדירות קטנות • כדי לעמוד בביקוש, נדרשת גם תוספת שנתית של לפחות 25 אלף דירות להשכרה, ובפועל בונים רק 7,000 יחידות דיור קטנות
אלון הקים מיזם שמטפח כישרונות של ילדים על הרצף האוטיסטי, מעיין ייסדה מערך שמספק מחשבים למשפחות חסרות אמצעים בקורונה, וליה לקחה חלק פעיל בוועידת האקלים בגלזגו • אלה הילדים שרוצים לשנות את העולם - וכנראה גם יצליחו