גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סטראוטיפים

עוד כתבות

צלבי קרס בגוש דן-רפרדוקציה / צילום: אבי מועלם

תוכנית "פגוש יהודי" תנסה להתמודד עם העלייה באנטישמיות בגרמניה

תוכנית חדשה רוצה להילחם בסטראוטיפים ע"י הזמנת גרמנים להיפגש עם יהודים

חתונה ממבט ראשון. ''חלק מהשיקול היה שזו תוכנית מצליחה ולא יקרה'' / צילום: קובי מהגר

הגיע העת שנשים וגברים יוכלו להביא לידי ביטוי את העצמיות שלהם בלי סטראוטיפים ושיפוט מגדרי

"מוגזמת": ההיבט המגדרי של פרידת בן ומנור ב"חתונה ממבט ראשון" בולט וחייבים ללמוד את הלקח הנכון

הלוויה המונית במגזר החרדי בזמן מגפת הקורונה / צילום: שוקי לרר

חבריי החילונים, אתם נוטשים אותנו בשעתנו הקשה

ברשתות החברתיות וברשתות השיווק, במשרדים, בתחנות האוטובוס - אנשים תופסים ממני מרחק, הרבה מעל השני מטר • אני רואה את השנאה, את האכזבה שלהם ממני, את הפחד • זוהי קריאה לחבריי החילונים: בואו נחזור לדבר ולא לשנוא ולריב

ניהול בימי קורונה

מחקר אחד בשבוע: איך מנטרלים סטריאוטיפים והטיות בלתי מודעות?

גם אנשים שמחשיבים את עצמם לנאורים, רציונליים ומודעים, פועלים לא פעם בהסתמך על דעות קדומות. כך אפשר להתגבר על זה

יוסי ואסה מככב בקמפיין החדש של רכבת ישראל ומשרד התחבורה / צילום: מתוך הפרסומת של רכבת ישראל

דעה: בשעה טובה התקדמנו

הפרסומת החדשה של רכבת ישראל ומשרד התחבורה מציגה סטראוטיפים נדושים על הקהילה האתיופית - או שמא מדובר בכיוון חיובי שיעיד על מגמת שינוי? • דעה

רווקות / צילום: שאטרסטוק

רווק: שווה או לא שווה?

הסטראוטיפים והסטיגמות נגד אנשים ללא זוגיות חייבים להיפסק. ט"ו באב הוא זמן ראוי להכלה של הרווקים/ות

מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף,

עיניים עצומות לרווחה: לא לתת לדעות הקדומות לעצב את המציאות

אם כולנו נסכים להודות שאנחנו לא עיוורי צבעים, נפקח עיניים לרווחה ונכיר בעובדה שבכל אחד מאיתנו נטוע גזען קטן, סולומון טקה יהיה הקורבן האחרון שלנו • טור אורח

עוזרת קולית / צילום: Shutterstock

האו"ם נגד העוזרות האישיות: מנציחות סטריאוטיפים מיושנים

מחקר של האו"ם קובע כי העוזרות הקוליות הדיגיטליות, שמציפות את השוק בשנים האחרונות, מיוצגות לרוב על ידי מאפיינים נשיים מובהקים כגון אפיון הקול, טון הדיבור ואופן התגובה "הצייתני" • לפי המחקר, עשויות להיות לכך השלכות מרחיקות לכת על האופן שבו נשים נתפסות ועל הנצחת יחס זה כלפיהן בעתיד

אישה בעבודה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מיתוסים על נשים, עבודה וניהול

הסטריאוטיפים שמהם סובל שוק העבודה ב-2018

לשדרג את הקריירה / צילום: shutterstock

שוק העבודה לא אוהב מתנחלים?

הדעות הקדומות בשלהן, לא נסדקות אפילו טיפה, כנראה אף מתחזקות

פרסומת לאתר WOBI עם נלי תגר/ צילום מסך

ייצוג הולם בפרסומות? מס' הפרזנטורים - פי 3 מהפרזנטוריות

לצד מספרן הנמוך של הפרזנטוריות בפרסומות nתקיימת בעיה גדולה לא פחות - הצגת הנשים בצורה סטריאוטיפית וסטיגמטית ■ מחקר שערכה יפעת בקרת פרסום עבור "גלובס" מראה כי בפרסומות בטלוויזיה נשים עדיין ממלאות תפקידים מסורתיים כמו ניקיון ובישול

גזענות בעולם הפרסום / צילום: רון קדמי

החשוכים והגזענים יישארו מאחור

הדרה וגזענות בעולם הפרסום? יצאנו לדרך חדשה וטובה יותר

הנשיא ראובן ריבלין

על הגוונה בפרסום: הנשיא ריבלין טועה ומטעה בקמפיין ילדי הגן

פרסום הוא הד התרבות והחברה - לא מוביל דרך חברתית. הוא לא המציא את האידאולוגיה ולא יכול לתקן אותה, אלא אם כן ישלמו לו כסף לעשות זאת

"שמש" / צילום מסך

מועצת הכבלים והלוויין נגד "שמש": "לא ראויה לצפיית ילדים"

במכתב ששלחה היום יו"רית המועצה למנהלי ערוצי הילדים בהוט וב-yes, היא מורה להם לא לשדר את הסדרה, ש"רוויה בייצוגים סטראוטיפיים" ומציגה "דימויי גוף ומיניות נשית בוטים שאינם ראויים לצפייה לילדים"

הפגנות נגד הצו של טראמפ נגד ההגירה / צילום: רויטרס

גזענות וסגמנטציה - יש הבדל?

מדע הפילוח משגשג על בסיס קבלת השונה ■ אלא שבמקביל משגשגת, בהובלת נשיא ארה"ב טראמפ, גם שנאת השונה

מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: רויטרס

איך נראה פושע: האם מי שנראה רוצח הוא בהכרח רוצח?

מחקר מראה שלכולנו יש נטייה לחשוד באנשים מסוימים על בסיס תווי הפנים שלהם - וכמובן שעל בסיס צבע העור שלהם ■ ניתוח G: כך מנציחים סטריאוטיפ

"אתיופים הם לא לקוחות פוטנציאליים של הטלוויזיה המסחרית"

שנה אחרי שיצאו לרחובות, עדיין לא שודרה בארץ סדרה שכוכביה אתיופים ■ צעדים ראשונים לשינוי נעשים בימים אלה עם עליית "מלאך של אמא" ב-yes ובקרוב "משפחה דלמטית" בערוץ 2

הממשלה הכריעה: הסוף לסטראוטיפים בפרסומי המדינה

הממשלה אישרה פה-אחד את הצעת החוק של השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, לפיה כל הפרסומים הממשלתיים בתקשורת יחויבו לתת ייצוג חזותי הולם לגוונים השונים בחברה

מילקי גולד מתוך יו טיוב

אות הקלון: הפרסומת הסקסיסטית ל-2015 - מילקי גולד

האות של ויצו ניתן על היות הקמפיין "מקבע ומחזק סטראוטיפים מגדריים הפוגעים בנשים" ■ אות הקלון המתמיד - לפרסומות של קסטרו ■ גילה אושרת, יו"ר ויצו ישראל: "קוראות לחברות המסחריות לאמץ עקרונות של פרסום מכבד והוגן כלפי נשים"

צפו: הפרסומות "הסקסיסטיות" ביותר לשנת 2015

הפרסומות ש"מתחרות" על אות הקלון של ויצו: האישה במקלחת של "ג'רוזלם פוסט" ■ ב-FIX הצעירה סוחטת מיץ ומלקקת גלידה בתחתונים וחזייה ■ בגולדסטאר רוצים שתגיד תודה שאתה גבר ■ במילקי האישה רק רוצה ת'GOLD ■ וכמובן קמפיין ה"שוגר דדי" השערורייתי של אגאדיר