גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שרת התחבורה

עוד כתבות

שרת התחבורה מירי רגב. הממשלה שלא לקחה אחריות על המחדל מאיישת משרות של מילואימניקים / צילום: קובי גדעון-לע''מ

הממשלה שלא לקחה אחריות על המחדל מאיישת עכשיו משרות של מילואימניקים

חצי שנה אחרי 7 באוקטובר אפשר היה לצפות שחברת הקבינט ושרת התחבורה מירי רגב תתחיל לספק תשובות לציבור • אבל הודעת משרד התחבורה כי ימנה ממלאי מקום לעובדיו המשרתים במילואים מעלה תהייה: האם השרה בעצם מחפשת הזדמנויות להמשיך לסדר ג'ובים?

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רגב נאבקת בהקמת תחנת כוח בשרון בניגוד לעמדת אנשי משרדה

ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, שהתפטר השבוע מתפקידו, הודיע היום כי התוכנית להקמת תחנת הכוח ריינדיר בדרום השרון לא תפגע בהכרח בתוכניות משרד התחבורה • עמדה זו שהציג, מנוגדת בתכלית לזו של שרת התחבורה מירי רגב, שמבקשת להביא את תוכנית תחנת הכוח לדיון מחודש בממשלה

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

בלעדי משרתי מילואים ממשרד התחבורה גילו: מישהו כנראה ממלא את מקומם

מנהל אגף כוח אדם במשרד התחבורה שלח מייל לעובדי המשרד בו נכתב כי משרתי המילואים פטורים מלהגיע לעבודה וכי ניתן לאייש את תפקידם באופן זמני במינוי בפועל מתוך שירות המדינה • לטענת גורמים בענף, מדובר בפגיעה משמעותית בעובדים שכן בימי הפוגה רבים מהם ממשיכים להגיע לעבודה

מירי רגב לצד שי קדם, ראש האגף לתכנון תחבורתי העוזב / צילום: דוברות משרד התחבורה

עוד אחד עוזב: יותר מ־10 בכירים נטשו את משרד התחבורה בתוך שנה

שי קדם, ראש האגף שבמינהל התשתיות, עבד תשע שנים במשרד התחבורה, שבמהלכן אף קודם לתפקיד ראש המינהל • הוא מצטרף לרשימה ארוכה של אנשי מקצוע מוערכים שעוזבים את המשרד לנוכח מצב שגורמים בענף מגדירים: "מקצועיות שהפכה למוקצית"

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

הוויתורים של מירי רגב והדילים שנסגרו: מאחורי רפורמת התעריפים בתחב"צ

החודש תכנס לתוקף גרסה רזה של רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, אשר מיטיבה עם יישובים חרדים, צעירים ותושבי פריפריה • אלה המאבקים וההתחייבות שהוציאו אותה לפועל

הרכבת הקלה. פרויקטי תחבורה הם בדרך כלל חוצי יישובים ועולים הון רב / צילום: יוסי כהן

ממטרו ועד רכבת קלה: כך כיפופי הידיים בין המדינה לעיריות תוקעים מיזמי תחבורה

מדיניות התחבורה הריכוזית מותירה את הרשויות לרוב ללא סמכויות, ובענף טוענים: "הן לא יכולות לזוז בלי משרד התחבורה" • אלא שבשנים האחרונות גם העיריות מערימות קשיים ותוקעות מיזמים לאומיים בשטחן • אחד מהפתרונות שעלו: קידום רשויות מטרופוליניות לניהול התחבורה

קורקינטים חשמליים בתל אביב / צילום: איל יצהר

חובת רישום קורקינטים ואופניים חשמליים יוצאת לדרך: כך זה יעבוד

משרד התחבורה השיק מערכת חדשה לרישום כלים חשמליים • הרישום יאפשר אכיפה דיגיטלית על ידי מצלמות שיוצבו בצירים מרכזיים וסואנים

איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך התרוקנה החברה שמתוקצבת ב-7 מיליארד שקל משומרי הסף שלה

חודשים ארוכים שנתיבי ישראל הכפופה למשרד התחבורה, מתנהלת ללא סמנכ"ל כספים ויועמ"ש במינוי קבוע, אף שמדובר בחברה עם היסטוריה של בעיות • לאחרונה מונה אחד הדירקטורים למבקר הפנים חרף התנגדות מנהלת רשות החברות הקודמת, שלפני עזיבתה מינתה בודק חיצוני

תחנה מרכזית קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בלעדי אגד ודן התנגדו לעצירת הדיבידנדים והן לא יקבלו מהמדינה פיצויים בגין המלחמה

לגלובס נודע שמפעילות האוטובוסים הגיעו להסכם פיצויים עם המדינה על אובדן ההכנסות מדילול קווים עקב המלחמה • כדי שהסיוע שעומד על 100 מיליון שקל לא ישמש לרווחים, הוא הותנה בהשתתפות בעלי החברות ובאי חלוקת דיבידנדים עד סוף השנה • אגד ודן סירבו לתנאים

מירי רגב בסיור בקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: יוסי כהן

רגב מנסה לעכב את המטרו ושוב מוכיחה שהיא לא כשירה להוביל מהפכת תשתיות

שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

צעקות בדיונים, מינויים פוליטיים ומידור הדרג המקצועי: משרד התחבורה בעידן מירי רגב

עדויות על הנעשה במשרד התחבורה מספרות על אווירה קשה, התעלמות מגורמי המקצוע ודרישות שיפקידו את מכשירי הסלולר בכניסה לישיבות • "אם זה היה יחסי עובד־מעביד רגילים, הייתי אומר שזו התעמרות במובן הכי מילולי", אמר גורם אחד, ואחר הוסיף: "כל ההתנהלות משקפת פרנויה ואימה"

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

רגב ממשיכה בהחלשת התחבורה הציבורית: יותר מכוניות פרטיות יוכלו לנסוע בנתיב פלוס בכביש 1

שרת התחבורה מירי רגב החליטה על הקלת התנאים לנסיעת כלי רכב פרטיים בנתיב פלוס בכביש 1, החל מיום ראשון הקרוב • החשש: המהלך עלול להאט מצד אחד את התחבורה הציבורית בנתיב ומצד שני לא להביא להפחתה בעומסים בכביש

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מהשבת ועד המנכ"ל של מירי רגב: הרבה פוליטיקה ומעט מאוד כלכלה

עבודות הרכבת בשבת עוררו "משבר" בקואליציה, כשהשר גולדקנופף קרא לעצור אותן • במקביל לכך, הממשלה דנה במינוי מנכ"ל משרד התחבורה, לאחר שנפסל בוועדת המינויים • כל הסערות האלו משרתות את רגב בניסיונה להצטייר כשרה שלא נכנעת ללחצים - האומנם?

מירי רגב, שרת התחבורה הנכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"קיימת מניעה לאישור": הייעוץ המשפטי מזהיר ממינוי המועמד של מירי רגב למנכ"ל משרד התחבורה

בעקבות התנגדות היועמ"ש, הממשלה דחתה לשבוע הבא את הדיון במינוי משה בן זקן, מקורבה של השרה מירי רגב ולוביסט של הקבלנים נגד חוק המטרו, לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה • חוות-הדעת של היועמ"שית במשרד התחבורה: "מניעה משפטית לאישור המינוי" • ועדת המינויים המליצה שלא לאשרו והזהירה כי המינוי "עלול לפגוע בתפקוד המשרד"

שרת התחבורה היוצאת, מרב מיכאלי / צילום: איל יצהר

התרגיל בנמלים והסרטונים בטיקטוק: מרב מיכאלי מסכמת כהונה ומגלה את כל הסודות

היא מתגאה בקידום תחבורה ציבורית ובהשגת תקציבים חסרי תקדים למשרד התחבורה • אבל מרב מיכאלי עוזבת את הכיסא עליו ישבה שנה וחצי מבלי שהמציאות הקשה בכבישים ובאוטובוסים השתפרה • בריאיון סיכום קדנציה היא מסבירה למה ייקח זמן עד שהשינוי יורגש ותוקפת את השינויים שמתכננת רגב

מירי רגב, שרת התחבורה הנכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אנחנו תקועים בפקק ויש בכביש מסלול ריק": מירי רגב יוצאת נגד נתיבי התחבורה הציבורית. ומה היא חושבת על המטרו?

נאום מירי רגב בכניסתה לתפקיד שרת התחבורה מיפה את תוכניותה למשרד • בין היתר דיברה על התקציב המתקרב, ועל עתיד המטרו ואמרה: "כל עוד לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל מדן ועד אילת אני אתנגד להמשך קידום התוכנית"

מירי רגב, שרת התחבורה הנכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מירי רגב חוזרת למשרד התחבורה לא בתור שרה, אלא כמושלת

בכהונתה הקודמת מירי רגב מינתה את אנשי שלומה לחברות התשתיות הממשלתיות וכופפה את השדרה המקצועית במשרד התחבורה • לפי הצהרותיה זו גם התוכנית לעתיד • העמקת השליטה בשם ה"משילות" פוגעת באינטרס הציבורי ומסכנת חברות האמונות על עשרות מיליארדי שקלים

פקקים כביש 2  נתניה / צילום: שלומי יוסף

נתיבים מהירים, הילוך איטי: האתגרים הבוערים שממתינים במשרד התחבורה

הכבישים בישראל מתפקעים מכלי רכב כבר עכשיו, ומדי יום נוספות להם עוד כ-1,200 מכוניות חדשות, נמלי הים של המדינה מתפקדים בקושי וגם ארצות הברית מודאגת • לשר.ת התחבורה החדש.ה לא יהיו אפילו 100 ימי חסד

בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

בצלאל סמוטריץ' נפרד: "חוץ מרישיון נהיגה, לי ולמשרד הזה לא היה שום דבר במשותף. אבל התאהבתי בו מהר"

בתום 11 חודשים במשרד התחבורה, בצלאל סמוטריץ' עוזב, לאחר שקיבל הרבה מחמאות, ומחלק כמה עצות לשרה החדשה מירי רגב: להפנות שני שלישים מהתקציב לתחבורה הציבורית, לשקול מחדש את הצורך במטרו ולקצץ בסמכויות של ראשי הערים שתוקעים פרויקטים לאומיים

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתיב פלוס: התוכנית החדשה בכבישים מעוררת סערה. הצלחה או כישלון? תעמדו בפקקים עד 2027, ואז נראה

תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז