המחסור בחלקי חילוף וברכבים מוביל להכפלה של גניבות המכוניות בישראל • בשוק הביטוח מעריכים כי התופעה עולה לחברות הביטוח יותר מ־1.3 מיליארד שקל בשנה - מה שמתגלגל מיד למחירי הפוליסות, שכבר התייקרו בעשרות אחוזים • וגם: הערים והדגמים הכי פופולאריים על גנבי הרכבים
איזה השפעה יש לפקקים בשרשראות האספקה הגלובליות כתוצאה מהקורונה על תעשיות שונות? • נושא זה עמד בבסיס פאנל שהנחה אורן דורי בכנס "כלכלה בטלטלה" של גלובס
העתיד של יצרניות הרכב ברור למדי: תחום הרכב האוטונומי החמקמק, שעדיין רחוק משימוש אמיתי, ותחום הרכב החשמלי, שבו העתיד במידה רבה כבר כאן • החברות המסורתיות מצטרפות למרוץ וכבר פועלות בהיקף נרחב בתחומים האלה - וההשקעה בסקטור כולו נראית כמו הזדמנות
בתוך רבעונים ספורים הפך שוק הרכב ישראלי משוק של קונים, שמחוזרים על ידי המוכרים, לשוק של מוכרים עם זמני המתנה הולכים ומתארכים והנחות מזעריות • איך זה קרה, על מי זה משפיע ומה עושים • גלובס עושה סדר
כ-21 אלף מסירות רכב בחודש יוני מצביעות על התאוששות בענף, אחרי הרבעון האבוד של הסגר • ספק אם המגמה תימשך לאורך זמן, במידה שלא יינקטו צעדים כמו מתן הנחות בגובה 15%–20%, בדומה לאלה שמוענקות על רכבי ליסינג • כתבה חמישית ואחרונה בסדרה
היום שבו נוכל להיפרד מההגה ומהדוושות בזמן הנהיגה ממשיך להתרחק • הרגולטורים בעולם מוטרדים מהאחריות המשפטית וחברות הרכב מקצצות את ההשקעה בפיתוח, בין השאר בעקבות הקורונה • כתבה רביעית בסדרה
משרד התחבורה ניסה לשכנע את הישראלים לוותר על הרכב הפרטי, אך הריחוק החברתי שיבש בצורה דרמטית את פעילות האוטובוסים והרכבות • פרופ’ קרל מרטנס מהטכניון: "תחבורה ציבורית טובה היא חובה. הקורונה לא משנה את זה" • כתבה שלישית בסדרה
שלושה עשורים של אקטיביזם סביבתי התגמדו בהשוואה להצלחה של טסלה, שזינקה בשנה האחרונה ב-600% מעל לשווי של 320 מיליארד דולר שנרשם אמש בשיא • מה אפשר ללמוד מההתנהלות של אלון מאסק, ואילו השפעות סותרות יש למשבר הקורונה על הרכב החשמלי • כתבה שנייה בסדרה
הסגר הוביל לצניחה של עשרות אחוזים בזיהום והנתון הזה מתמרץ מדינות רבות לתמוך ברכבים ירוקים • האוצר יעדכן בחודש הבא את מדיניות המס, אבל ההיסטוריה מוכיחה שנמשיך כנראה לשלם מס של 38 אלף שקל בממוצע על כל רכב חדש • כתבה ראשונה בסדרה