נעילה יציבה בוול סטריט; "מחכים שה-ECB יפתיע מחר"

האם יו"ר ה-ECB יכריז מחר על רכישות אג"ח באירופה? ■ מאקרו: מדד פיריון העבודה זינק בכ-2.2% ברבעון השני ■ אפל תשיק את האייפון 5 ב-12 בספטמבר, פייסבוק יוצאת ברכישה עצמית ■ נוקיה ומוטורולה השיקו מכשירי סלולר חדשים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') ביציבות, כאשר מרבית המדדים רשמו ירידות קלות, בעוד המשקיעים נשארו זהירים על רקע הדריכות לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי. (שצפויה להתרחש מחר) רבים מקווים כי יו"ר הבנק מריו דרגי יכריז על רכישות אג"ח ממשלתיות או צעדים אחרים לריסון המשבר. בד בבד, מדד מנהלי הרכש (בתחום השירותים) שהתפרסם היום באירופה, איכזב. בזירה האמריקנית, התפרסמו מדד פיריון ועלות העבודה. מוטורולה ונוקייה השיקו מספר מכשירי סלולר חדשים. האם יצליחו להתחרות באייפון 5 הקרב ובא?

בבורסות אירופה התנהל היום המסחר במגמה מעורבת, לאחר ש"בלומברג" נחשפה הדלפה של בכירים בבנק המרכזי האירופי (ECB), כי תוכנית רכישות האג"ח של הבנק תכלול רכישות אג"ח ממשלתיות ל-3 שנים, ללא הגבלה, במטרה ללחוץ כלפי מטה את תשואות האג"ח של איטליה וספרד (ההדלפה תואמת את חשיפת ה"וול סטריט ג'ורנל" מאמש).

זאת, בעוד רבים מקווים כי במסע"ת לאחר פרסום החלטת הריבית - יכריז היו"ר דרגי על תוכנית רכישות אג"ח ראשונה באירופה, בתוך כך שיוריד את הריבית המרכזית בגוש האירו בכ-0.25% ל-0.5% לחודש ספטמבר. מנגד, ישנם קולות הטוענים כי דרגי יאכזב - וימתין עם ההכרזה הצפויה. "המשקיעים עדיין מחכים לראות האם ה-ECB יפתיע לטובה מחר", אומר ג'ק אבלין, מנהל השקעות ב-BMO.

האם דרגי "ינצח" את הגרמנים, ירכוש אג"ח, והשווקים יזנקו?

בזירת המאקרו האירופית התפרסם מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים לחודש אוגוסט, אשר רשם בגוש האירו ירידה קלה לרמה של 47.2 נקודות - מרמה קודמת של 47.5 נקודות. בהמשך התפרסם גם נתון המכירות הקמעונאיות ליולי, שהצביע על ירידה של 1.7% בהיקף המכירות בגוש, בהתאם לציפיות. זאת, לעומת ירידה של 1% שנרשמה בחודש יוני.

בזירת המאקרו בארה"ב, התפרסמו היום מספר נתוני מאקרו, ביניהם מדד פיריון העבודה לרבעון השני, שעלה בכ-2.2% לפי האודמן העדכני - לעומת צפי כי יעלה בכ-1.8%, ולאחר שעלה בכ-1.6% באומדן הראשון לרבעון זה. כמו כן, פורסם מדד העלות ליחידת עבודה לרבעון המעודכן, שעלה ב-1.5% ברבעון השני, בהתאם לצפי ולאחר עלייה של 1.7% לפי האומדן הקודם.

אפל תשיק את האייפון 5, פייסבוק ברכישה עצמית

אפל ריכזה עניין לאור הדיווחים כי החברה תשיק את האייפון הבא ב-12 בספטמבר.

פייסבוק עמדה במוקד, לאחר שהגישה תשקיף לרשות ני"ע ארה"ב לאור מצבה הקשה. לפי התשקיף, צפויה ענקית הרשת החברתית לצאת בתוכנית רכישה עצמית (Buy back) בהיקף של 2 מיליארד דולר, במחיר 19 דולר למניה - בדיוק חצי ממחיר ההנפקה של המניה (38 דולר), לפני 4 חודשים. עוד מהתשקיף, עולה כי מייסד ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג, לא ימכור את מניותיו (בהן הוא מחזיק אישית) בשנה הקרובה. (לסיפור המלא)

פלוריסטם הישראלית הודיעה כי תאי גזע מהשלייה שפיתחה הוזרקו בהצלחה בחולה שלישי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בכך סיכמה החברה בהצלחה סדרה של שלושה טיפולי חמלה מצילי חיים שניתנו באישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות.

נוקיה הציגה היום את מכשיר הדגל החדש שלה - Lumia 920. מדובר במכשיר הראשון של החברה הפינית, הפועל עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ווינדוס פון 8, שצפוי גם לצאת למכירה בישראל.

גם מוטורלה וגוגל השיקו הערב שלושה מכשירי סלולר חדשים מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד. סדרת דרויד חדשה דרויד רייזר HD, דרויד מקס רייזר HD ודרויד רייזר M יגיעו עם אנדרואיד בגרסת ג'לי בין. (לסיפור המלא)

דלק US ריכזה עניין לאחר שכ-3 מיליון ממניותיה נמכרו על ידי החברה האם, קבוצת דלק. המניות, 5.05% מהון הקבוצה, נמכרו לברקליס קפיטל בסכום של 76.05 מיליון דולר לאחר תשלום עמלת ביצוע. כלומר במחיר של כ-25.5 דולר למניה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]