צפו: נוקיה מציגה את הלומיה 920 עם ווינדוס פון 8

אחרי סמסונג, הציגה נוקיה את מכשיר הווינדוס פון 8 שלה ■ ה-920 כולל מסך בגודל 4.5 אינץ' וטעינה אלחוטית

נוקיה הציגה היום (ד') את מכשיר הדגל החדש שלה - Lumia 920. מדובר במכשיר הראשון של החברה הפינית, הפועל עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ווינדוס פון 8, שצפוי גם לצאת למכירה בישראל בתחילת שנת 2013.

העיצוב של ה-920 נשאר זהה לשאר המכשירים בסדרה והוא יגיע במגוון צבעים, כמו אפור, תכלת וצהוב.

סוללה שנוקיה שילבה במכשיר חזקה מאוד והיא מגיעה בנפח 2,000 מילי אמפר עם מעבד סנפדרגון S4 שאמור לאפשר למכשיר שימוש נבון יותר בסוללה. בנוסף, יש כאן מטען אלחוטי של חברת FatBoy מתקן Qi, המאפשר לטעון את המכשיר בקלות על מתקן מהסוג הזה. נוקיה ביצעה הסכמים עם חברת תעופה וירג'ין אטלנטיק להתקנת המטענים באזורי המתנה בשדות תעופה. הסכם נוסף הוא עם רשת בתי הקפה קופי בין, שתתקין מטענים בסניפים שלה.

חברת האודיו של JBL תשיק רמקול מיוחד התואם לצבעי סדרת הלומיה. ה-920 שכולל תקשורת לטווח קצר - NFC, תאפשר לו להתחבר לרמקול בנגיעה ולשדר את המוזיקה בצורה אלחוטית דרך בלוטות'. בנוסף, ה-JBL כולל מטען אלחוטי, המאפשר להניח את ה-920 עליו ולטעון את הסמארטפון.

המצלמה בטלפון המגיעה עם חיישן של 8.7 מגה פיקסל, כולל טכנולוגיית PureView המשפרת את איכות התמונות. במןסף, המצלמה מאפשרת צילום תמונות מוצלח יותר בלילה, בזכות כך שהעדשה נשארת פתוחה זמן ארוך יחסית בעת צילום, להחדרת אור. עדשת קרל זייס. בנוסף, יש כאן יכולת המסוגלת למחוק מתמונות עצמים לא רצויים. כמו עובר אורח, שמופיע בתמונה.

נוקיה מתייחסת מאוד ליכולות הניווט של ה-920. תוכנת הניווט הפנימית של נוקיה - Drive, מאפשרת שמירת מפות על המכשיר, לניווט גם ללא חיבור סלולרי פעיל. יישום חדש בשם City Lens מאפשר באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה לקבל בזמן אמת מידע על חנויות, כאשר מדליקים את המצלמה ומסתכלים על הסביבה באותו אזור.

Pure Motion HD Plus מציע לדברי החברה תמונה חדה וחלקה יותר ממסכי HD אחרים. בנוסף, הטלפון מזהה שהמכשיר נמצא באזור עם אור שמש ישיר ומתאים את עצמו, כך שניתן לצפות בקלות במסך ה-4.5 אינץ' שלו. המסך גם אפשר להמשיך לעבוד איתו גם כאשר לובשים כפפות ולא רק במגע ישיר עם האצבעות.