התכווצות נוספת במדד מנהלי הרכש של גוש האירו באוגוסט

מדד מנהלי הרכש של גוש האירו בתחום השירותים ירד בחודש אוגוסט ל-47.2 נקודות ■ המדד המשוקלל ירד גם הוא לרמה של 46.3 נקודות ■ המדד בגרמניה נותר ללא שינוי

המדד המשוקלל של מנהלי הרכש של גוש האירו ירד בחודש אוגוסט מעל לציפיות מה שגרר אחריו ירידות שערים בבורסות אירופה וזאת לאחר שגם מדד מנהלי הרכש בגרמניה בתחום השירותים נותר בטריטוריה שלילית שמצביעה על התכווצות.

המדד של גוש האירו רשם ירידה קלה לרמה של 47.2 נקודות מרמה קודמת של 47.5 נקודות כשהצפי היה שהמדד יוותר ללא שינוי. גם המדד המשוקלל רשם ירידה קלה בחודש אוגוסט לרמה של 46.3 נקודות כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי על רמה של 46.6 נקודות.

המדד של גרמניה נותר ללא שינוי ברמה של 48.3 נקודות, בהתאם לציפיות. נזכיר שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות, כך שתחום השירותים באירופה ממשיך להציג התכווצות בהיקף הפעילות.

"הנתונים של חודש אוגוסט היו מתחת להערכות הראשוניות, מה שמשאיר את הסיכוי שגוש האירו יחזור למיתון טכני ברבעון השלישי של השנה", אמר רוב דובסון, מנהל מכון המחקר הגרמני Markit שמפרסם את הנתונים. "הירידה החדה בהזמנות ממפעלים ומספקי השירותים יחד עם המשך העלייה בהיקף הקיצוצים במשרות מטילות ספק ביכולת של הכלכלה האירופית לשמור על שיפור יציב בתקופה הקרובה".

בהמשך היום התפרסם גם נתון המכירות הקמעונאיות של כל גוש האירו לחודש יולי שהצביע על ירידה של 1.7% בהיקף המכירות בגוש האירו, בהתאם לציפיות. זאת לעומת ירידה של 1% שנרשמה בחודש יוני.