נעילה מעורבת באירופה; מחכים למוצא פיו של דראגי

המשקיעים ממשיכים להמתין לתוצאות הפגישה בבנק המרכזי האירופי שתתקיים מחר ■ בסיטיבנק מעריכים שתוצאות הפגישה יהיו מאכזבות ■ היום פורסם מדד מנהלי הרכש של גוש האירו וגרמניה

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ד') במגמה מעורבת וזאת על תקוות המשקיעים כי יו"ר ה-ECB יכריז מחר על הקלה כמותית באירופה. בתוך כך, הדלפה של בכירים בבנק האירופי ל"בלומברג" על מתווה תוכנית רכישות אג"ח של הבנק, תמכה בשוק. בזירת המאקרו, התפרסם מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים של גוש האירו לחודש אוגוסט, כמו גם נתון המכירות הקמעונאים של חודש יולי - שהעידו על המשך ההאטה ביבשת.

הדלפה של שני בכירים בבנק המרכזי האירופי לגבי מתווה תוכנית רכישות האג"ח של הבנק, עליה צפוי להכריז היו"ר מריו דרגי, תומכת בשווקים. לפי המתווה שנחשף, הנגיד ככל הנראה ירכוש אג"ח ממשלתיות ל-3 שנים ללא הגבלה, במטרה לתמוך באיגרות החוב של ספרד ואיטליה.

הדיווח נחשף על רקע מועד הפגישה של הבנק האירופי מחר, אז צפוי דרגי להכריז על החלטת הריבית לחודש ספטמבר (אשר רבים סבורים כי תרד בכ-0.25%). בתוך כך, גוברות התקוות כי במסע"ת האוחרת לפגישה, יכריז דרגי על התוכנית החדשה של הבנק, לריסון משבר החוב באירופה.

ההתנגדות העיקרית לתוכנית המוצעת באה בעיקר מכיוונם של בכירים במערכת הבנקאות הגרמנית שטוענים שהתוכנית הנוכחית היא בסך הכל "סם". מנגד, בתום פגישה שנערכה בין שניהם קראו ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ונשיא צרפת פרנסואה הולנד לבנק המרכזי להציג תוכנית להפחתת התשואות על אגרות החוב של מדינות כמו איטליה וספרד.

בהמשך לסבב הפגישות שהתקיימו אתמול בין מנהיגי אירופה בנוגע למשבר החוב. היום יפגש נשיא המועצה האירופית הרמן ואן רמפוי את נשיא צרפת להמשך השיחות בנושא הזה.

בנושא אחר, קיימה היום ממשלת גרמניה הנפקת אג"ח במסגרתה היא הנפיקה אגרות חוב ל-10 שנים במהלכה היא הצליחה לגייס 3.6 מיליארד אירו לעומת יעד של כ-5 מיליארד אירו. התשואות על אגרות החוב ל-10 שנים של גרמניה עומדות כעת על 1.44%.

בזירת המאקרו התפרסמו היום מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגרמניה ובאיחוד האירופי, בנוסף התפרסם המדד המשוקלל של מנהלי הרכש של גוש האירו. המדד של גרמניה נותר ללא שינוי ברמה של 48.3 נקודות, בהתאם לציפיות. נזכיר שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות.

המדד של גוש האירו רשם ירידה קלה לרמה של 47.2 נקודות מרמה קודמת של 47.5 נקודות כשהצפי היה שהמדד יוותר ללא שינוי. גם המדד המשוקלל רשם ירידה קלה בחודש אוגוסט לרמה של 46.3 נקודות כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי על רמה של 46.6 נקודות.

בהמשך היום התפרסם גם נתון המכירות הקמעונאיות של כל גוש האירו לחודש יולי שהצביע על ירידה של 1.7% בהיקף המכירות בגוש האירו, בהתאם לציפיות. זאת לעומת ירידה של 1% שנרשמה בחודש יוני.

אסיה ננעלה בירידות

ירידות שערים נרשמו בבורסות אסיה היום, זה היום החמישי ברציפות, על רקע חששות המשקיעים מפני האטה בקצב הצמיחה העולמי לאחר פרסום נתוני מאקרו בארה"ב ובסין. זאת לאחר סגירה מעורבת בניו יורק אמש. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים ביציבות עם נטייה קלה לירידות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ג') במגמה מעורבת, על רקע האכזבה ממדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט, ולאחר שהמשקיעים חזרו מחופשת הלייבור דיי. בארה"ב ממתינים כעת להתפתחויות מהותיות מאירופה לאור דבריו של יו"ר ה-ECB , לאחר שסוכנות מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג לאיחוד האירופי, ומתגבר החשש מחילוץ מלא של ספרד.

"מורגשת עצבנות בשווקים לקראת פגישת ראשי ה-ECB והודעת הריבית מחר. נתוני המאקרו האחרונים מאכזבים למדי ויש חששות מפני האטה נוספת בקצב הצמיחה בעולם", אמר לבלומברג ניידר נעימי, מנהל השקעות בסידני.

מניית סמסונג אלקטרוניקס רושמת ירידה של 1.3% בסיאול לאחר שאפל הכריזה אתמול כי תציג בשבוע הבא את האייפון 5.

מניות טויוטה והונדה מוטור רושמות עליות בטוקיו על רקע פרסום נתוני מכירות טובים יחסית לחודש אוגוסט.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]