צפו בסלולר החדש של מוטורולה; יצליח להתחרות באייפון?

מוטורולה מוביליטי וגוגל הכריזו על המתחרים מבית אנדרואיד - דרויד רייזר HD, דרויד מקס רייזר HD ודרויד רייזר M ■ הייחוד בדגמים החדשים: מוטורולה השתמשה על אותו שטח של הרייזר (מסך 4.3 אינץ') להגדלת המסך

אחרי אירוע השקת מכשירי הווינדוס פון 8 של נוקיה ומיקרוסופט היום (ד') אחר הצהריים, הכריזו הערב מוטורולה מוביליטי וגוגל על המתחרים מבית אנדרואיד. סדרת דרויד חדשה דרויד רייזר HD, דרויד מקס רייזר HD ודרויד רייזר M יגיעו עם אנדרואיד בגרסת ג'לי בין. מוטורולה תציע זיכוי של 100 דולר ללקוחות המחזיקים מכשיר מ-2011 שלא יוכל לקבל שדרוג גרסה.

במוטורולה וגוגל הבינו שהאסטרטגיה הכי נכונה במלחמה מול מיקרוסופט ואפל היא נושא מערכת ההפעלה ועדכוני הגרסאות שלה. נקודת התורפה של גוגל בתחום הזה הוא עדכוני הגרסאות, שמגיעים למכשירים של רוב היצרניות באיחור רב.

מנכ"ל מוטורולה מוביליטי החדש, דניס וודסייד הודיע שכל סדרת הרייזר החדשה עליה היא הכריזה באירוע תקבל עדכונים לגרסה האחרונה של אנדרואיד- ג'לי בין עד סוף שנה זו. גם הלקוחות של מוטורולה שרכשו סמארטפונים החל משנת 2011 יקבלו שדרוג לגרסה העדכנית של אנדרואיד. בחלק מהמכשירים משנה שעברה, שלא יהיה ניתן לבצע עדכון גרסה בגלל חומרה חלשה, הבעלים שלהם יקבלו 100 דולר לרכישה של סמארטפון חדש מבית מוטורולה. עדיין לא ברור, אם הזיכוי הזה יהיה זמין גם בישראל.

מסכים גדולים

שלושת הסמארטפונים החדשים מבוססים בעיצוב שלהם על דגם הרייזר שיצא בישראל ובעולם לפני כשנה. הייחוד בדגמים החדשים, שמוטורולה השתמשה על אותו שטח של הרייזר (מסך 4.3 אינץ') להגדלת המסך, מבלי להגדיל את המבנה הפיזי של הטלפון. דגם הרייזר HD יגיע עם מסך 4.7 אינץ', עובי של 8.4 מ"מ, משקל של 146 גרם ומחומרים קשיחים מסוג קוולר להגנה שלו ומסך מסוג גורילה גלאס של חברת קורנינג. מערכת ההפעלה הנוכחית שלו היא אייס קרים סנדוויץ' (4.0). הסוללה של המכשיר הזה חזקה מאוד - 2,500 מילי אמפר שאמורים לספק 16 שעות דיבור.

המכשיר השני שהוכרז הוא הדרויד מקס רייזר HD, המציע סוללה חזקה יותר בהספק של 3,300 מילי אמפר שאמורה לספק 21 שעות דיבור. העובי של הטלפון עומד על 9.3 מ"מ ובמשקל של 157 גרם. שאר הנתונים זהים בין שני המכשירים.

מוטורולה מציעה גם מכשיר פשוט יותר בשם דרויד רייזר M, שלטענת החברה לא מציע פשרות רבות ביכולות שלו, לעומת סמארטפונים זולים אחרים. הדגם הזה יעלה רק 100 דולר והוא יצא כבר בשבוע הבא, כאשר שאר המכשירים יגיעו בתקופת החגים בארה"ב.

לדרויד M יש מסך בגודל 4.3 אינץ' על שטח של 3.5 אינץ', עובי של 8.3 מ"מ, מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל ומעבד כפול ליבה.

כל המכשירים החדשים של מוטורולה יגיעו כבר עם הדפדפן הסלולרי של גוגל - כרום. "יש הרבה ויכוחים בתעשייה עכשיו על מי המציא מה, על דבר אחד אין ויכוח, מוטורולה המציאה את הבסיס שעליו עובדים הטלפונים הסלולריים", אומר וודסייד בהקשר למלחמות הפטנטים בתעשיית הטלפונים.

לדברי יו"ר גוגל, אריק שמידט שגם נכח באירוע, "לא צריך לקרוא יותר לסמארטפונים בשם הזה, אלא מחשבים ניידים. שחושבים על זה, הסמארטפון יותר חזק מהלפטופ, כי יש לו התקן ניווט והוא הולך עם האדם לכל מקום".