הבורסה סגרה בעליות: לאומי עלתה 2.9%, אפריקה 5.7%

מנכ"ל בבילון מכר מניות - המניה סגרה יום תנודתי בעלייה ■ מונה משקיף באי.די.בי ■ מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ג') בעליות שערים על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אמש, בעוד המדדים בארה"ב מגיעים לשיא עיתי. בזירה המקומית המשיכו המשקיעים לעקוב אחר צעדי האוצר לסגירת הגירעון הממשלתי, לקראת דיוני התקציב, וכן אודות קורות נוחי דנקנר וקבוצת אי.די.בי. בזירה העולמית, מצפים להצהרת הריבית המרכזית של הפדרל ריזרב, של הבנק המרכזי האירופי, וכן לנתוני התעסוקה בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

על רקע ה"גזירות" הצפויות בתקציב הקרוב, צפויה ההסתדרות העובדים בראשותו של עיני להכריז השבוע על סכסוך עבודה במשק, מה שיאפשר לה לפתוח בשביתה כללית בתוך שבועיים מיום ההכרזה. אמש נועדו לפיד ועיני לפגישה אשר "התנהלה באווירה חיובית", ודיווחו על התקדמות במגעים בין הצדדים.

אתמול התכנסה ועדת הכספים לדיון במחירי הדיור המאמירים בישראל, בעקבות פרסום מחקר של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, הסוקר את שוק הדיור הישראלי וקובע את כישלון הממשלה בריסון המחירים. (לסיפור המלא)

במהלך הדיון הבהיר נגיד בנק ישראל, סטלי פישר, כי על הבנק היה לשמור על ריבית מרכזית נמוכה יחסית, בכדי לשמור על שער שקל נמוך ולא לפגוע ביצוא: "זו הייתה הסיבה שהורדנו את הריבית ואנו ממשיכים לשמור על רמה נמוכה, אך לא מספיק כדי לשכנע את המשקיעים הזרים שלא יביאו את כספם לפה. ידענו שקל להרוג את השוק, וניסינו לנקוט בצעדים שיורידו את הלחץ על המחירים בלי לפגוע ברמת הפעילות", אמר פישר.

ובמעבר חד לחו"ל, שם ממתינים המשקיעים לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של ה'פד' (יום רביעי), להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו'). עוד הגיב היום השוק לפרסום נתוני האבטלה בגוש האירו, לפיהם שיעור האבטלה עלה לשיא חדש - 12.1%.

סאגת אי.די.בי נמשכת

סאגת נוחי דנקנר וקבוצת אידיבי אחזקות נמשכת. המגעים בין נציגות אי.די.בי פתוח לקבוצה נמשכים, כאשר אתמול הגישה הנציגות לבית המשפט בקשה לבטל את עצירת תשלומים להראל, אותם תשלומים שאמורים לעבור על חשבון חוב של החברה להראל, בהיקף של 24 מיליון שקל. מנגד, הנציגות ממשיכה לדרוש מינוי של מפקח חיצוני מיוחד שיפעל בתוך החברה.

בנוסף, מטעם נציגות אי.די.בי אחזקות נמסר אתמול כי קיבלו התחייבות חוזית להזרמת כספים מטעמו של אדוארדו אלשטיין, אשר הזרים לקבוצה כ-57 מיליון דולר. בנוסף, אלשטיין יתחייב להשתתף בהנפקת הזכויות לאחר החתימה על הסדר החוב. (לסיפור המלא)

נוחי דנקנר התייצב היום לדיון בבית המשפט המחוזי בעניין אי.די.בי פתוח - יחד עם נציגו של המשקיע אדוארדו אלשטיין. זאת, לאחר שבדיון הקודם שנערך ביום א' מתח השופט איתן אורנשטיין ביקורת על היעדרותו של דנקנר. דנקנר הגיע היום לביהמ"ש כשהוא מלווה במנכ"ל אי.די.בי אחזקות חיים גבריאלי. "כדאי שנעשה עוד מאמץ להגיע להסכמה", אמר השופט בתחילת הדיון. אורנשטיין מינה בעלי תפקיד שיפקחו על התנהלות החברה; עו"ד חגי אולמן מונה כמשקיף באי.די.בי ("המינוי אינו מגביל את המשך התשלומים", הבהיר השופט) ואייל גבאי כמומחה כלכלי בקבוצה. אם כן, ביהמ"ש מותיר את אי.די.בי בידיו של דנקנר.

בית ההשקעות IBI השיק היום סיקור ראשוני על קבוצת אפריקה של לב לבייב. בשורה התחתונה, מסבירים מנהל מחלקת המחקר אורי ליכט והאנליסט שי עזר כי השאלה היא לא האם לקנות אלא איך לקנות, ומצמידים למניית אפריקה המלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 11.5 שקל למניה, גבוה ב-40% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה. (לסיפור המלא)

בריינסוויי עומדת בקרוב להתחיל במכירות ראשוניות של מערכת ה-Deep TMS בשוק האמריקאי. חברת הביומד דיווחה הבוקר כי לאחר שהשלימה החברה ייצורן של כ-100 מערכות ראשונות של המערכת לטיפול בדיכאון מז'ורי, בסטנדרטים המתאימים לשיווק המוצר, בכוונתה להשיק את המכשיר לראשונה בשוק האמריקאי בשבוע הקרוב. (לסיפור המלא)

דוחות בבילון פורסמו השבוע, במסגרתם הודיעה החברה כי המנכ"ל אלון כרמלי יפרוש מתפקידו לאחר כ-11 שנות עבודה. כרמלי צבר בבבילון לפחות 47 מיליון שקל (ברוטו, לפני מס) - הון שמורכב מאופציות למניות שמימש (וכאלו שעדיין לא מימש), ממניות בשותפות המוגבלת דרכה שולט לניר בחברה, וכמובן - מעלויות שכר נאות. היום דיווחנו שכרמלי מכר חלק משמעותי מהמניות שברשותו.

האנליסט גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס, העריך אמש כי הוועדה החדשה שהקים שר האוצר יאיר לפיד לבחינת תמלוגי המדינה ממשאבי הטבע תמליץ להעלות באופן משמעותי את התמלוגים והמסים שמשלמת כיל למדינה. אלפר מוריד את ההמלצה למניית כיל ל"תשואת שוק" והציב את מחיר היעד על 43 שקל (לעומת 54 שקל בהמלצה הקודמת).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]