נציגות אי.די.בי אחזקות: אלשטיין התחייב חוזית להזרים הכסף

"הנציגות, הנאמנים והמומחה מטעם בית המשפט התרשמו כי אלשטיין נחוש לבצע את ההשקעה" ■ בנוסף, אלשטיין יתחייב להשתתף בהנפקת הזכויות לאחר החתימה על הסדר החוב

דרישת נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות להתחייבות חוזית להזרמת כספי אלשטיין לאי.די.בי אחזקות התקבלה, כך נמסר היום (ב') מהנציגות. בנוסף, אלשטיין יתחייב להשתתף בהנפקת הזכויות לאחר החתימה על הסדר החוב.

כזכור, אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר הגיעו בסוף השבוע לסיכום כי אלשטיין יזרים לאי.די.בי אחזקות 57 מיליארד דולר. היום אחר הצהריים התקיימה פגישה בין נציגות אג"ח א.די.בי אחזקות ונציגי החברה ואלשטיין, בה נמסר כי נתקבלה דרישתה של הנציגות לכך כי ההתחייבות של אלשטיין להזרמת 57 מיליון דולר למחזיקי האג"ח והחברה תיעשה במסגרת של הסכם השקעה ישיר ומחייב בין המשקיע לבין אי.די.בי אחזקות.

"הנציגות, הנאמנים והמומחה מטעם בית המשפט התרשמו כי אלשטיין נחוש לבצע את ההשקעה וכי הוא סבור כי יש לאי.די.בי פתוח תוחלת כלכלית רבה. עם זאת הם שמעו ממנו חשש כבד מההליכים המשפטיים וכי אם ייעשו באלו שימוש לרעה על-ידי גורמים אינטרסנטיים כדי להרעיד את אי.די.בי פתוח, הוא עלול לסגת מההשקעה", כך נמסר מהנציגות.

עוד ציינה הנציגות כי על פי הסיכום שהושג בפגישה תועבר לנציגות עוד הערב טיוטת הסכם בין החברה שבשליטת אלשטיין לבין אי.די.בי אחזקות, ואשר על פיה תתחייב קבוצת אלשטיין להזרמה של 57 מיליון דולר ישירות לאי.די.בי אחזקות במסגרת הנפקת זכויות שתבצע החברה, וזאת בין היתר, בכפוף לחתימה על הסדר החוב.

הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות החליטה להגיש לבית המשפט עמדה עצמאית ובה מספר הצעות לחיזוק הממשל התאגידי באי.די.בי פיתוח ובאי.די.בי אחזקות, ובכלל זה צמצום היקף הדירקטוריונים וחיזוק עצמאותם וקביעת מנגנונים מיוחדים לאישור עסקאות ופעולות.

יואב ערמוני, חבר נציגות האג"ח, מסר ל"גלובס" כי "אלשטיין מוכן להתחייבות, ויעביר אלינו היום טיוטות לעיון והערות. מדובר בהתחייבות חוזית בהיקף 57 מיליון דולר, בכפוף להנפקת זכויות לאחר ההסדר. אנחנו רואים בזה הישג יפה, זו התחייבות להזרמה ישירות לחברה".