הכנסות בבילון זינקו ב-57%; המנכ"ל כרמלי יפרוש מתפקידו

ככל הנראה אלון כרמלי יועסק כאחראי על פיתוח אסטרטגיית החברה לטווח ארוך, בנוסף לכהנותו כדירקטור ■ הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 177.8 מיליון שקל ■ הרווח הנקי זינק בכ-185% והסתכם ב-40.4 מיליון שקל

מנכ"ל בבילון , אלון כרמלי, יפרוש מתפקידו. כרמלי הודיע היום (א') לדירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש, מכיוון ש"הגיע למיצוי בתפקידו כמנכ"ל לאחר תקופה של כ-11 שנות עבודה בחברה מתוכן כיהן כמנכ"ל בחמש שנים האחרונות".

דירקטוריון החברה יקים ועדת איתור, במטרה לאתר ולבחון מועמדים ראויים לתפקיד המנכ"ל. החברה מוסרת כי לאור נסיונו וכישוריו של כרמלי, גם הוא וגם הדירקטוריון הביעו עניין משותף בהמשך העסקתו כאחראי על פיתוח אסטרטגיית החברה לטווח ארוך, לאחר השלמת תהליך החפיפה למחליפו, וזאת, בנוסף להמשך כהונתו כדירקטור.

בתוך כך, בבילון מדווחת על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה ברבעון עמדו על 177.8 מיליון שקל, לעומת 113.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של בבילון עמד על 46.7 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-40.4 מיליון שקל, לעומת 14.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף הודיעה החברה כי היא מנהלת מו"מ על הסכם לרכישת 100% ממניות חברה העוסקת בפיתוח פתרונות ייחודיים בתחום החיפוש באינטרנט המשפרים את חוויית המשתמש. "סל הפתרונות של החברה הנרכשת סינרגטי לתחום פעילותה של החברה וצפוי לסייע בשימור בסיס לקוחותיה והגדלתו ובתוך כך לתרום לשיפור ביצועי החברה", נמסר.

במסגרת ההסכם צפוי להיקבע כי עובדי המפתח בחברה הנרכשת ימשיכו לעבוד בה וייחתמו עימם הסכמי העסקה מתאימים. התמורה צפוייה להתבצע במזומן בסכום שאינו מהותי ובהקצאת מניות לעובדי המפתח בהיקף שאינו מהותי.

עוד מסרה בבילון פרטים נוספים בנוגע להסכם לשיתוף פעולה עם יאהו: חלוקת ההכנסות בין החברות משתנה לפי מדרגות הכנסות כך שחלקה של בבילון עולה ככל שנפח הפעילות המשותף גדל. זאת ועוד, במסגרת המימוש הטכנולוגי של שיתוף הפעולה נדרשת החברה לעמוד בהגדרות מדיניות יאהו.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה בבילון כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה לתקופה של 4 שנים, הניתנת להארכה לתקופות נוספות, עם ענקית האינטרנט האמריקאית יאהו. על פי הדיווח, שיתוף הפעולה הינו בתחום האינטרנט, הכולל בין היתר את תחום המובייל. על פי ההסכם, החברות יחלקו ביניהן את ההכנסות מפרסום באינטרנט.

אלון כרמלי מסר כי "במהלך הרבעון התמקדנו, לצד התעשייה כולה, בביצוע התאמות לסביבה המשתנה ולהנחיות החדשות של גוגל. אירוע זה השפיע זמנית על קצב ההשקעה ברכישת משתמשים חדשים וכתוצאה מכך גם על ההכנסות שירדו בהשוואה לרבעון האחרון של 2012".

עוד ציין כרמלי כי "חיזקנו משמעותית בתקופה זו את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו, תוך שאנחנו שומרים על מערכת היחסים שבנינו עם גוגל לאורך השנים. אנחנו פועלים לגיוון ופיזור מקורות ההכנסה לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים.

"הסביבה העסקית בה אנו פועלים ממשיכה לצמוח בעולם ואנחנו מצליחים להגדיל את יתרוננו התחרותי באמצעות חדשנות טכנולוגית. הוכחנו במהלך הרבעון יכולת עמידה ותגובה מהירה לשינויים משמעותיים בסביבה העסקית".