אדם נוימן מקים מיזם חדש וזו הזדמנות לחזור לסדרת הדרמה המרתקת על WeWork

ג'ארד לטו מגלם את בן דמותו של אדם נוימן, בחור ישראלי שעובר לניו יורק כדי לנסות את מזלו בעולם העסקים • הוא פוגש במיגל מקלבי שנסחף אחר הכריזמה של נוימן והופך לשותפו, וברבקה פלטרו, אשתו לעתיד • עם תמיכתה והכסף של אביה, נוימן מקים את חברת משרדים שיתופיים, מגייס משקיעים אך תוך זמן מגיעה המפלה הגדולה

אן האת'ווי (בתפקיד רבקה פלטרו) וג'ארד לטו (בתפקיד אדם נוימן) ב''התרסקנו'' / צילום: אפל טי.וי+
אן האת'ווי (בתפקיד רבקה פלטרו) וג'ארד לטו (בתפקיד אדם נוימן) ב''התרסקנו'' / צילום: אפל טי.וי+

על "WeCrashed"

זמינה לצפייה: אפל טי.וי+
ז'אנר: דרמה
מספר עונות: 1
מספר פרקים: 8
משך פרק: 50-60 דקות
יוצרים: לי אייזנברג, דרו קרבלו
שחקנים: ג'ארד לטו, אן האת'ווי, קייל מרווין, אמריקה פררה
שפה: אנגלית
ציון IMDB:
7.3/10 (18,000 מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
מבקרים 65%, קהל 79%

רובנו מכירים את סיפור עלייתה ונפילתה של חברת WeWork, המספקת שירותים של משרדים וחללי עבודה, אותה הקים אדם נוימן ושהתרסקה ברעש גדול ב־2019. לפני כשנה נודע לעיתון "הניו־יורק טיימס" שנוימן עובד על פרויקט חדש בשם Flow, שינסה להעתיק את חוויית WeWork לבנייני מגורים, עם דגש על "קהילה", לדבריו.

נוימן זכה לתמיכה בגובה 350 מיליון דולר מאנדרסן הורוביץ, מוותיקי עמק הסיליקון, ובכך העלה את שווי החברה למיליארד דולר, עוד לפני שהחלה את דרכה. לוועד של Flow הצטרף גם מארק אנדרסון, מנהל אסטרטגיית השקעות ב-UBS.

נוימן עצמו השקיע מכספו ומהנדל"ן שברשותו, ונכון לפברואר האחרון ברשות החברה 3,000 יחידות דיור באטלנטה, מיאמי, נאשוויל וערים נוספות. אם לא יהיו הפתעות, החברה עתידה להיות מושקת השנה, וזו בדיוק ההזדמנות לחזור אל הסדרה "התרסקנו" (WeCrashed) של אפל טי.וי+, שעלתה במרץ בשנה שעבר וזכתה לביקורות חיוביות ברחבי העולם, המאירה את התנהלותו של נוימן ושל בת זוגו רבקה בחברת WeWork.

תקציר העלילה

אדם נוימן (ג'ארד לטו), בחור ישראלי, עובר לניו יורק כדי לנסות את מזלו בעולם העסקים הגדול. לאחר מספר שנים, ללא שום הצלחה, הוא פוגש במיגל מקלבי (קייל מרווין), שנסחף אחר הכריזמה של נוימן והופך לשותפו, וברבקה פלטרו (אן האת'ווי), אשתו לעתיד. עם תמיכתה והכסף של אביה, נוימן מקים חברת משרדים שיתופיים ומצהיר שהיא עומדת לשנות את העולם כפי שאנו מכירים אותו.

הוא מצליח לגייס משקיעים אך נסחף, ביחד עם רבקה, למערבולת אגו, כוח וכסף, והשניים מפסידים כספים ומעוררים שערוריות המביאות לפיטוריו של נוימן מתפקידו כמנכ"ל, ולמפלתה של החברה.

ההקשר למציאות

הסדרה מבוססת על ההסכת של Wondery באותו השם. הסדרה של אפל טי.וי+ מתארת אירועים אמיתיים שהתרחשו בחברה, מסתמכת על תאריכים ועסקאות שנעשו, ואף משחזרת כמה רגעים אייקונים בתולדות החברה, כגון תמונתו של נוימן המסתובב יחף ברחובות ניו־יורק, שהפכה ויראלית ברשתות החברתיות.

ביקורת מהעולם

"WeCrashed" היא אחת מהדרמות־הקומיות המהנות ביותר על המסך עד כה, בתמיכת תצוגת משחק מדהימה של לטו והאת'ווי. גם אם WeWork לא הייתה המהפכה שאדם ורבקה קיוו לה, לפחות היא נתנה לנו את הסדרה הזו, שילוב מרהיב של דוקו־דרמה, קומדיה ולב, אחת מהמיני־סדרות הטובות".
(רוס בונאים, מגזין "קולידר", 12.3.22)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

2 דברים שכדאי לדעת

● בשיאה, שווי השוק של WeWork היה 47 מיליארד דולר. היא הייתה אמורה להיות מונפקת בבורסה כחברה ציבורית ב־2019, אך אז התפרסמה כתבה ב"וול סטריט ג'ורנל" שהוציאה החוצה את הכביסה המלוכלכת של החברה ושל בני הזוג, דחתה את ההנפקה ואילצה את נוימן להתפטר. כעבור שנתיים, באוקטובר 2021, לאחר מיזוג עם חברת SPAC, שוויה היה 9 מיליארד דולר בלבד. כיום שווי השוק שלה הוא 321 מיליון דולר.

● ב־2021 חברת הנדל"ן AMPA קנתה את הזכויות להפעלת משרדי WeWork בארץ, וכן את הזכויות לשם ולמותג החברה, ובכך התנתקה WeWork ישראל מהחברה הגלובלית. כיום פועלים בישראל 14 משרדים משותפים הרשומים תחת השם WeWork, מהם 11 בת"א, אחד בחיפה, אחד בירושלים ואחד בבאר שבע.

למה בחרנו בה

הסדרה סוחפת את הצופה בקצב שלה, בעלילה הבלתי תיאמן שלה, בדמויות החד־פעמיות ובמשחק המדויק והמפעים של לטו והאת'ווי. היוצרים מצליחים להלך על הקו הדק שבין חמלה כלפי הזוג נוימן לבין ביקורת על התנהלותם, וכך נוצרה סדרה מהנה, עמוקה ומרתקת.

סדרה לחזור אליה

קתרינה 
זמינה לצפייה: יס, הולו
מספר עונות: 3
מספר פרקים: 30
משך פרק: כ־50 דקות

דרמה קומית בריטית־אמריקאית שנונה וסוחפת, שהייתה מועמדת למספר פרסי אמי וגלובוס הזהב. הסדרה מספרת, בצורה סאטירית וקלילה, את סיפורה של קתרינה (יקטרינה) השנייה, קיסרית רוסיה במאה ה־18, שנישאה ליורש העצר של קיסרות רוסיה פיטר (פיוטר), וחלמה לשלוט בעצמה על האימפריה הרוסית. בעונה השנייה קתרינה אכן מוכתרת לקיסרית ומגלה שלא פשוט לשלוט על אימפריה. עם אל פנינג, ניקולס הולט, דאגלס הודג' ואדם גודלי.

סדרה לחכות לה

Full Circle 
תהיה זמינה לצפייה: HBO MAX (13.7)
מספר פרקים: 6
עונה: 1

מיני סדרת טלוויזיה אמריקאית שנוצרה ונכתבה על ידי אד סולומון ובוימה על ידי סטיבן סודרברג (טרילוגיית סרטי "אושן"). הסדרה מתחילה בחטיפתו של נער לבן, בן להורים אמידים. החקירה שקמה במטרה למצוא אותו חושפת קשרים וסודות בין הדמויות והתרבויות השונות בעיר ניו־יורק. עם: טימוטי אוליפנט, קלייר דיינס, זאזי ביטס, פול שארמה ועוד.