לסדרת הבינג' המצטיינת של נטפליקס יש מסתורין ומתח במינונים הנכונים

במרכז "מעירים דובים מרבצם", אדפטציה גרמנית לדרמה הישראלית "עקרון ההחלפה", בלש במשטרת ברלין שהפך להומלס, הנדרש לשוב אל חקירה שניהל בעבר נגד נער מרוקאי • הסדרה מצליחה להשמיע אמירה עמוקה על החברה הגרמנית, מעמדות וקבלת האחר

לואיזה פון פינק (בתפקיד יולה אנדרגסט) ב''מעירים דובים מרבצם'' / צילום: באדיבות נטפליקס
לואיזה פון פינק (בתפקיד יולה אנדרגסט) ב''מעירים דובים מרבצם'' / צילום: באדיבות נטפליקס

על "מעירים דובים מרבצם"

זמינה לצפייה: נטפליקס
ז'אנר: מתח
עונות: 1
פרקים: 8
משך פרק: 50-55 דקות
יוצרים: כריסטוף דראנסטדט
מבוסס על: "עקרון ההחלפה" שיצרו עודד דוידוף ונח סטולמן
שחקנים: מקס רימלט, לואיזה פון פינק, פרי באומייסטר, מליקה פורוטן
שפה: גרמנית (עם כיתוביות בעברית)
ציון IMDB:
6.4/10 (1900 מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
קהל 68%

אי אז, ב-2016, עלתה בהוט סדרת מקור בשם "עקרון ההחלפה", אותה יצרו עודד דוידוף ונח סטולמן, הצמד שעומד מאחורי הסדרות "תמרות עשן", "מישהו לרוץ איתו" ועוד. עכשיו, עלתה ב"נטפליקס" הסדרה הגרמנית "מעירים דובים מרבצם" (תרגום רעוע לשם Sleeping Dogs), המבוססת על זו הישראלית. היוצר הגרמני כריסטוף דראנסטדט לקח את הסיפור הישראלי ומיקם אותו בברלין, וכך הצליח להציף ביקורת חברתית אקטואלית על הגזענות נגד מהגרים בגרמניה, ועל מוסדות המשפט והאכיפה שכושלים בתפקידם.

תקציר העלילה

מייק אטלס (מקס רימלט) היה בלש ביחידת שטח של המחלקה הפלילית במשטרת ברלין, עד שיום אחד עזב את ביתו, את אשתו ובתו, והפך להומלס ברחובות ברלין. התאבדותו של נער מרוקאי, שהחקירה שאטלס ניהל נגדו והראיות שאסף הביאו לכליאתו, מציפה בבלש לשעבר זכרונות מודחקים ומעלה סימני שאלה לגבי הרשעתו של הנער. עורכת דין צעירה בשם יולה אנדרגסט (לואיזה פון פינק), שהופקדה על תיק ההתאבדות מטעם משרד העו"ד בו היא עובדת, מזהה את החורים בסיפור ההרשעה, ויחד עם אטלס הם פותחים מחדש את התיק ומגלים סודות ושקרים.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ביקורת מהעולם

"'מעירים דובים מרבצם' היא תעלומה מותחת ומספקת, שבמרכזה גיבור חבוט אך אצילי, והיא מצליחה להשמיע אמירה עמוקה על החברה הגרמנית, מעמדות וקבלת האחר" (ג'וני לופטוז, Decider ,23.6).

ההקשר למציאות

בברלין חיים כיום כ־3.85 מיליון איש. לפי העיתון הגרמני The Local, בשנת 2022 האוכלוסייה גדלה בכ־75 אלף איש ומספר המהגרים בעיר גדל משמעותית, בעיקר בשל אוקראינים שהיגרו עקב המלחמה. בסדרה מוצגים חייו של הבלש לשעבר מייק אטלס כחסר בית, ודרכו הקהל מתוודע למצוקת דרי הרחוב בברלין. על פי כתבה ב־The German Times מ־2021, רק בבירת המדינה ישנם כ־30 אלף מחוסרי דיור שנעזרים בבתי חירום ומעונות אחרים שמספקות הממשלה, העירייה או העמותות, וכ־6,000 מהם גרים ברחוב ללא כל סיוע.

2 דברים שכדאי לדעת

● את הסדרה הפיקה חברת ההפקה הגרמנית הידועה Real Film Berlin, שבעבר הפיקה עבור נטפליקס את הסדרה "המורדת" בכיכובה של שירה האס ואת הסרט "ברלין ברלין". גוף העבודה של חברת ההפקה כולל בעיקר סדרות פשע ומתח לערוצים הגרמניים, וכן סרטי קומדיה.

● באחד מפרקי הסדרה מוזכר פיגוע טרור שאירע בשוק חג המולד בכיכר אלכסנדרפלאץ שבבירה. אין הרבה פרטים על אותו פיגוע, אך ניתן לשער שהאירוע מבוסס על מקרה אמיתי שאירע בדצמבר 2016, אז אזרח ממוצא טוניסאי נסע עם משאיתו, באופן מכוון, אל תוך שוק עמוס מבקרים, וגרם למותם של 12 איש ולפציעתם של 70 אנשים. הנהג נורה בעודו נוהג במשאית.

למה בחרנו בה

"מעירים דובים מרבצם" היא סדרה שלא מפסיקה להפתיע. היא דורשת מהצופה קשב רב ובתמורה מעניקה מבט מפוכח על כוחם של שומרי הסף, על השכבות החלשות בגרמניה ובאירופה כולה, על נפש האדם השברירית ועל הכוח לסלוח ולהשתקם. למרות הריבוי של סיפורי המשנה, הם כולם מסקרנים ובסופו של דבר מרכיבים תמונה שגדולה מסך חלקיה. ראויים לציון הבימוי המוצלח, שמאזן בין רגש דרמטי למתח ומסתורין, והעריכה המוקפדת, שיוצרת תחושה של בלבול ומדמה היטב את מה שמתחולל בראשו של אטלס.

סדרה לחזור אליה

אקפולקו (2021-2022) 

זמינה לצפייה: אפל טי.וי+
עונות: 2
פרקים: 20
משך פרק: כ־30 דקות

קומדיה קלילה וצבעונית, באנגלית וספרדית, המגוללת את קורותיו של מקסימו גאיירדו (אאוחניו דרבז), נער מקסיקני ממשפחה ענייה שהגשים את חלום חייו: לעבוד בריזורט מפואר באקפולקו בשנות ה־80. מהר מאוד לומד מקסימו שהעבודה לא זוהרת כפי שחשב, ומתמודד עם קשיים שמערימים עליו הצוות והלקוחות. בעונה השנייה מקסימו צריך להציל את משפחתו מהחובות הכלכליות שלה. עם אנריקה אריזון, רפאל אלחנדרו, קמילה פרז וג'סיקה קולינס.

סדרה לחכות לה

מחסה 

תהיה זמינה לצפייה: אמזון פריים וידיאו
ממתי: 18.8
עונות: 1
פרקים: 8

סדרה חדשה המבוססת על ספר באותו השם שכתב אחד מסופרי המתח הפופולריים כיום - הרלן קובן. מיקי הוא נער מתבגר המתמודד עם מות אביו, עם אמא שנמצאת בגמילה ועם בית ספר חדש, אך חייו משתקמים אט אט באמצעות חברים חדשים שהוא מכיר. כשהנערה שהוא מחבב נעלמת, מיקי יוצא לחפש אותה בעקבות הרמזים שהשאירה, ותוך כדי מנסה לפענח מדוע זקנה משוגעת שנתקל בה אמרה לו שאביו עדיין חי. עם: ג'יידן מייקל, קונסטנס זימר, אדריאן גרינסמית' ואבי קוריגן