יותר ויותר חברות ענק בעולם נפרדות מהמודל ההיברידי ומקשיחות מדיניות לעיבוי הנוכחות במשרד - וגם בישראל כבר מיישמים את המגמה • איך תעשו את זה נכון, בלי לאבד את הטאלנטים שלכם?
הפודקאסט הפופולרי פופקורן מגיע לגלובס במדור חדש על עולם העבודה • "העולם נע בקצב מטורף ואנחנו לא מצליחים לסדר אותו, ואז מגיע טראמפ, שהוא נורא כאוטי, ומבטיח לסדר לנו אותו", אומר חוקר התודעה נעם מנלה • בשיחה עם ליאור פרנקל הוא מסביר מה ארגונים יכולים ללמוד מנשיא ארה"ב, למה חשוב להטמיע גם אובדן שליטה ואיך עושים את זה • פופקורן, מדור חדש
ארגונים מעודדים חדשנות בקרב העובדים, אך לעתים אלה מסתירים בכוונה המצאות כדי להשתמש בהן לאחר שיעזבו את החברה • מחקר חדש מגלה כי התופעה נפוצה, ופיתח מדד שעשוי לסייע למעסיקים לגבש אסטרטגיות ניהוליות על מנת להתמודד עמה
מדדי ביצועים אינם מוגבלים לתחומי הפיננסים, האיכות או התפעול, והם דרושים בכל דיסציפלינה בארגון • הם מספקים אמצעים להגדיר יעדים ברורים, לקבל החלטות מונעות נתונים ולהשתפר ללא הרף • מחקרים מצביעים על חשיבותם של מדדים ויעדים ותרומתם להגברת המוטיבציה, המחוברות וביצועי העובדים
לשני גורמי ההנהלה הבכירים בארגון יש השפעה רבה, והיחסים ביניהם זוכים לרוב לזרקור כשהם עכורים • מחקר חדש גילה כי כשהמנכ"ל והיו"ר נותנים מקום לביטוי רגשות, חיוביים ושליליים, בתקשורת ביניהם - נוצר בחברה אקלים תקשורת חיובי שתורם ליצירת ידע ובניית יכולות אסטרטגיות
ארגונים שיאפשרו ויעודדו עובדים להירתם למאמץ האזרחי במלחמה יסייעו לכולם, לעצמם, לעובדים ולחברה כולה • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
מחקר שבוצע בקרב כאלף עובדים מצא כי אלו שאוהבים יותר את העבודה שלהם יגלו שיפוטיות כלפי קולגות עם מוטיבציות חיצוניות, למשל בונוסים ושעות עבודה נוחות • ומה קורה כשמעסיקים מתעדפים תשוקה ככוח מניע?
הטרנד החדש שחברות גדולות במשק משקיעות בו הוא חדר בקרה מבצעי/ארגוני שמוזרמים אליו נתונים בזמן אמת ועוזר לדרגי הניהול הבכירים, כך אומר יובל בר אור, מנכ"ל PitangoUX מהחברות המובילות בתחום אפיון ועיצוב ממשקי משתמש • "קונטרול טאואר (Control Tower center) הוא המונח שכל חברה ומנהל חייבים להכיר לקראת 2024"
חסכון בעלויות השכר, שיפור בפרודוקטיביות העובדים, מענה לדרישות החוק ועוד – שעון נוכחות עשוי לסייע לעסקים בכל גודל
הובלת שינוי ארגוני רחב ושאפתני היא תהליך מורכב, שפעמים רבות לא משיג את התוצאות הרצויות • לעיתים קרובות, מנהלים מתמקדים במה לשנות במקום באיך לשנות, ופשוט לא מגבשים אסטרטגיה • להלן 4 גישות להובלת שינוי נכון בארגון
האינפלציה הגבוהה, המלחמה באוקראינה, ההתאוששות מהקורונה והמצב הפוליטי נוספות מציבים אתגרים רבים בפני חברות ועסקים • אלא שארגונים שמגיעים למשבר יציבים מספיק לא רק מראים ביצועים טובים יותר, אלא גם מסתגלים מהר למציאות החדשה, כך לפי מחקר של מקינזי • הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם לעשות את זה
מדוע פרויקטים גדולים משתבשים לעתים כל כך קרובות? אחת הסיבות היא תכנון מהיר מדי, שגורם לעיכובים ומייקר את העלויות
על אף שייתכן שיש לכם השפעה מוגבלת על הארגון מחדש של החברה, עדיין נותרה לכם שליטה על ההתפתחות • להלן מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור לכם לנווט בהצלחה בסביבה ארגונית המשתנה ללא הרף
הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לעובדים בדרגים שונים לקבל החלטות לבד, ומבנים ארגוניים צריכים להדביק את הקצב • מהם הצעדים הנדרשים בדרך להשטחה של תאגידים
קראו לה מילת באזז ואמרו שמדובר בטרנד שלא יעמוד במבחן המציאות, אך נראה כי בחלק ניכר מהארגונים בישראל העובדים לא מעוניינים להשקיע מעל ומעבר לנדרש • סקר חדש של עמותת משאבי אנוש ישראל והמרכז האקדמי פרס מציג אומדן ראשוני להיקף התופעה, ואת הקשר לפרקטיקות ארגוניות
מנהלים רבים מתקשים להטמיע מהלכים אסטרטגיים בארגון, והעובדים לעתים פשוט לא מודעים אליהם או לא מבינים במה הם מועילים • האסטרטג דיויד לנספילד מציע מספר דרכים לפיהן ניתן לעשות זאת בצורה האפקטיבית ביותר ולסחוף את העובדים לתמוך ברעיון
אם זה מפגש עם לקוחות פוטנציאליים, ישיבת דירקטוריון, או HAPPY HOUR לעובדים, האוכל מהווה תוספת מתבקשת. כשבמוקד נמדדת גם האיכות הקולינרית שלו • אושרי עמר, המייסד והבעלים של רשת מעדניות ופרומאז'ארי "מן האדמה", מסביר כיצד תוכלו לקלוע ולהראות השקעה בכל אירוע משרדי באמצעות מארזי מעדנים ודליקטסים מותאמים מראש • "המטרה היא לייצר חוויה אישית באווירת בוטיק בלי לצאת מהמשרד וללא נוכחות של קייטרינג"
נדמה שהעסקת עובדי קבלן מאפשרת לארגונים להיות גמישים יותר ולהגיב לסביבה העסקית המשתנה, וכך גם לתרום לאפקטיביות • אלא שהיא מפחיתה את תחושת השייכות של העובדים הקבועים עם החברה, וכך גם את הפרודוקטיביות, היקף המכירות ואיכות השירות
כמעט כל חברה מצויה בתחרות על לקוחות, עובדים ומשאבים, וחייבת לגבש אסטרטגיה כדי להוביל בענף • במרצדס למשל, ההנהלה שמה דגש על פיתוח מוצרים ושירות לקוחות. בגוגל, לעומת זאת, על שכר ותנאי עבודה • 3 מסקנות על גיבוש אסטרטגיה לארגון
בעוד שרבים נוטים לפרש ערכים רק כאמונות, פול אינגרם ויונג'ין צ'וי, חוקרי התנהגות ארגונית, מתייחסים אליהם כמטרות שצריך לבצע • באמצעות ארבעה שלבים, הם מסבירים איך ניתן ליישר קו בין ערכי הארגון לערכי העובדים, וכך להשפיע על המוטיביציה והביצועים שלהם