גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חרם צרכנים

חרם צרכנים

הכרזה של קבוצת אוכלוסיה על הפסקת שימוש בשירות או רכישות מוצר, או שניהם, של חברה, רשת או מדינה, כמחאה. מטרת החרם היא להפעיל לחץ על הגורם המוחרם לשנות את מדיניותו.

חרם צרכנים הוא האחד הכלים האפקטיביים ביותר שיש בידי הציבור הרחב להשפיע על גופים וחברות מסחריות. בניגוד לארצות הברית, בישראל, עד שנת 2011 חרם צרכנים כמעט לא היה קיים - והצרכן הישראלי הלך וקנה לעצמו מוניטין של מתלונן סדרתי שאינו קם ועושה דבר מעבר להוצאת קיטור אינסופית בטוקבקים באינטרנט. כל זה השתנה עם תחילת מחאת הקוטג' - ואחריה החרם הנרחב על חברת תנובה.  

עוד כתבות

טחינה אל ארז / צילום: שני מוזס, גלובס

צעד מעורר השראה: כשחברת טחינה נלחמה על ערכים, וניצחה

הזינוק במכירות חברת הטחינה שתרמה לסיוע למען הלהט"ב בחברה הערבית, מלמד שהצרכנים של היום צמאים לחברות שלא מפחדות לתמוך בערכים חברתיים צודקים

טחינה אל ארז / צילום: שני מוזס, גלובס

טחינת אל ארז העבירה תרומה כספית לקהילת הלהט"ב הערבית וחוטפת אש

ביממה האחרונה נשמעות קריאות לחרם ולהסרת מוצרי החברה מהמדפים, כשמפיצים של החברה אף איימו להפסיק לספק אותה לשחקנים משמעותיים במגזר • בחודש שעבר הפכה טחינת אל ארז לחברת המזון הערבית הראשונה בישראל שתמכה באופן בפומבי בקהילה הלהט"בית

נשיא סין שי ג'ינפינג (במרכז) בוועידת המפלגה הקומוניסטית בסין / צילום: Ju Peng, Associated Press

דעה: חרם עולמי על סין בשל הקורונה – הייתכן?

מה שפעם היה נשמע כמדע בדיוני, מתחיל להיראות כעת כאופציה על השולחן

סניף סגור של אדידס בברלין בשל מגפת הקורונה / צילום: Michele Tantussi, רויטרס

אדידס הודיעה שלא תשלם שכירות בגרמניה בגלל הקורונה - וחטפה חרם ציבורי

ההודעה החד־צדדית עוררה זעם בציבור על רקע הבטחות הממשלה לסייע לענקיות גרמניות – כמו אדידס – בערבויות ובהלוואות של מיליארדי אירו על הפגיעה בעסקים; ועל רקע התחושה כי החברה מנצלת את הזמנים הקשים כדי להגדיל את רווחיה

סופר מרקט בסיאול. לא קונים ולא מוכרים מוצרים יפניים / צילום: רויטרס, Heo Ran

מלחמת הסחר שלא הכרתם: הצרכנים בדרום קוריאה מחרימים מוצרים יפניים

סופרמרקטים, בתי ספר וסוכנויות נסיעות מצטרפים למחאה על ההגבלות שהטילה טוקיו על יצוא חומרים רגישים שחיוניים לתעשיית ההייטק

סניף יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

עקב איומים בחרם: יינות ביתן מבטלת השת"פ עם קמפיין ערוץ 9

על רקע איום בחרם צרכנים וביקורת קשה ברשתות החברתיות, רשת יינות ביתן מגיבה מהר - ולאחר פחות מ-24 שעות באוויר מבקשת מערוץ 9 להפסיק את שיתוף-הפעולה עימה בקמפיין "אני רוסי ישראלי"

איוונקה טראמפ / צילום: רויטרס

רשת חנויות נוספת בארה"ב מפסיקה למכור מוצרי איוונקה טראמפ

ניימן מרקוס מדאלאס הצטרפה אתמול לרשת נורדסטרום שהודיעה שלשום כי לא תציע יותר את קו ההלבשה והמוצרים הנלווים של בתו של הנשיא

איוונקה טרמפ / צילום: רויטרס

מצביעות בארנק: מחאה נגד מותג האופנה של איוונקה טראמפ

מותג הבגדים המצליח של בתו של דונלד טראמפ עומד במרכז מחאה שגורפת אחריה מאות אלפי תגובות ■ "נשים נפגעו מכך שאיוונקה ניסתה ליצור לייבל פמיניסטי - אבל עומדת לצדו של אדם שהוא תוקף מיני סדרתי"

רמת אביב ג` / צילום: ענבל מרמרי

מרד צרכני בשכונה יוקרה? ברמת אביב ג' נלחמים על הקאנטרי

תושבי רמת אביב ג' החליטו שלא סביר לדרוש מהם, ללא מבחן הכנסה פרטני, תשלום כפול רק בגלל כתובתם ■ כשעיריית ת"א הקפיצה להם מחירים, הם אמרו: די!

ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור

ח"כ סלומיאנסקי מאיים: חרם צרכנים ישראלי על פייסבוק

בדיון בכנסת על החשד להאזנות סתר של פייסבוק לבעלי סמארטפונים קרא יו"ר ועדת החוקה לחרם צרכנים ישראלי על הרשת החברתית

החרמת מוצרים - תמר מג'הול / צילום: אילנית חיות

"להחרים מוצרים מהרשות הפלסטינית על רקע גל הפיגועים"

יצרנים וקמעונאים קוראים להחרמת מוצרים מהרשות הפלסטינית, כמו למשל תמר מג'הול המשווק ברשת אושר עד: "הם דוקרים אותנו, ואנחנו המפגרים נותנים להם פרנסה" ■ רשת אושר עד הסירה את המוצר מהמדפים

קמפיין אגאדיר / צילום: יח"צ

תקדים אגאדיר: האם פגיעה דיגיטלית היא החרם החדש?

הקמפיין החדש של אגאדיר עורר דיון סוער ברשת ■ אחד מצעדי הנגד היה ניסיון של גולשים להוריד את הדירוג של אגאדיר בפייסבוק ובאתרי דירוג כמו טריפ אדווייזר ■ האם פגיעה דיגיטלית באמת יכולה להזיק למותג?

הפרסומת לגולדסטאר / צילום: יחצ

בגלל קמפיין גולדסטאר: נעמ"ת קוראת להחרים את מוצרי טמפו

יו"רית נעמ"ת למנכ"ל טמפו: "הפרסומות לגולדסטאר הן חגיגה של טעם רע" ■ העלתה קמפיין בפייסבוק תחת הסלוגן "טמפו לא רוצה אותי - אני לא רוצה את טמפו" ■ טמפו: "הפרסומת צוחקת עם נשים ולא על נשים"

ביג פאשן אשדוד / צילום: יחצ

איום בחרם חרדי על ביג בגלל פתיחת ביג פאשן אשדוד בשבת

רבני העיר אשדוד ובכירים בקהילה החרדית מפעילים לחצים על בעלי השליטה והמנכ"ל לסגור את המרכז בשבתות ■ פגישה בלוס אנג'לס בין הצדדים לא הניבה הסכמה ■ ביג: המתחרים שלנו באשדוד פועלים בשבת

כדורגל / צילום: יניב פוהורילס

"ילד לא יכול לקנות ארטיק - וביציע הכבוד אוכלים סושי"

לאוהדי הכדורגל, שנאסר עליהם להכניס בקבוקים למגרש, נמאס לשלם 10 שקלים על כוס קולה ■ כעת הם קוראים להחרים את המזנונים באצטדיונים: "זה נראה מותרות, אבל זה לא. כל אחד צריך לעשות את המחאה שלו"

פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום

דיויד גילה: "אם יקר לצרכן, הוא לא חייב לקנות"

הממונה על ההגבלים העסקיים: "התאחדות התעשיינים דרשה לפטר אותי? כשאנחנו עושים דברים למען הצרכן, זה פוגע בחברות, והן לא אוהבות את זה"

פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום

דיויד גילה רק אמר את זה

הממונה על ההגבלים אמר את מה שכולם יודעים ובוחרים להתעלם

דיויד גילה / צלם: אוריה תדמור

"להדיח את הממונה על ההגבלים שקרא לחרם צרכנים"

צביקה אורן לנתניהו: "פרופ' דיויד גילה נוהג בבריונות כלפי התעשייה הישראלית, והיום הוא חצה קו אדום כשנתן רוח גבית להחרמת מוצרי התעשייה הישראלית" ■ "מדיניות המקדמת חרם אינה נסבלת, ויש להפסיקה מיידית"

דיויד גילה / צלם: איל יצהר

הממונה על ההגבלים העסקיים: "חרם הוא תופעה מבורכת"

גילה: "חרם מאורגן הוא תופעה מבורכת שיכולה לרסן את העלאות המחירים. חרמות מפעם לפעם לא מספיקים. הצרכן צריך ליישם את החרם הפרטי ביום-יום"

שיר הסלפי של הפסטיגל / צילום: רפי דלויה

הורים קוראים להחרים את פסטיגל 2014: "שפל של רדידות"

על רקע המחאה ברשת נגד אחד השירים בפסטיגל, "שיר הסלפי", נשאלת השאלה כמה הורים יעשו מעשה, לא ייכנעו ללחץ הילדים ויימנעו מלרכוש כרטיס לפסטיגל, במחאה על התכנים הרדודים והשפה הנמוכה - והאם יש מקום לעשות כן