במשרד התחבורה טוענים כי רפורמת "צדק תחבורתי" מקזזת את עליית המחירים ומיטיבה עם רוב אזרחי המדינה, אלא שבדיקת גלובס מגלה תמונה שונה • גורמי מקצוע מתריעים: שיפור התדירות והשירות הוא הסוגיה החשובה ביותר
דן בדרום ודן באר שבע היו מצטיינות השירות של התחבורה הציבורית במהלך השנים האחרונות - והיום מדורגות בתחתית • כעת, משרד התחבורה מסרב להאריך להן את הזיכיון ודורש שיפור בשירות • החברות: "מתנהלות מול משרד התחבורה באופן מקצועי וענייני"
שדה התעופה הבינלאומי הנוסף שטרם הוקם הוא דוגמה שמיטיבה להוכיח את הרעות החולות של השיטה הישראלית • ביום העצמאות ה–77, הגיע הזמן להתעורר
מה הופך את ישראל למדינה מהפקוקות בעולם, האם Waze מציעה לנו מסלול פתלתל כדי לחסוך רק דקה וחצי, כמה נכונה השמועה על איחוד עם גוגל מפות ואיך החמיץ הזדמנות לאקזיט ענק כשוויתר על הצעה מהמייסדים? • ראיון מיוחד עם גיא ברקוביץ', מנכ"ל אפליקציית הניווט הפופולרית
לפי נתוני הלמ"ס, רוב העובדים מוכנים לנסוע עד שעה וחצי ביום, ורק מעטים נוסעים יותר מכך • כך מצטמצמות אפשרויות התעסוקה של העובדים ואפשרויות הגיוס של המעסיקים, ונפגע גם פריון העבודה: "עובדים מגיעים מאוחר ויוצאים מוקדם כדי להימנע מהפקקים"
ראשת עיריית פריז, אן הידלגו, כבר הודיעה שלא תתמודד על קדנציה שלישית, ולקראת סוף כהונתה היא מקדמת את המהפכה שלה הדוחקת את כלי הרכב הפרטיים מהעיר • ההצעה האחרונה היא לסגור למכוניות כ־500 רחובות בעיר
שדה התעופה יוקם בסמוך לנבטים, למרות שבצה"ל מעדיפים שיוקם בעמק יזרעאל • ייעודו של השדה יהיה תעופה בין-לאומית ופנים-ארצית • ישראל תזדקק ליותר משדה תעופה אחד עד שנת 2050, בשל תחזית של 80 מיליון נוסעים בשנה
מבצע תשתיות כזה לא נראה כאן בשנים האחרונות: חיבור של המסילה הרביעית באיילון לשלוש המסילות הקיימות כיום, תצריך את סגירת ציר הרכבות העמוס במדינה לשבועיים וחצי, באופן שעלול לגרור לכאוס תחבורתי משמעותי
צעד אחר צעד טיפסה ספיר איפרגן באגף תקציבים במשרד האוצר • היום, כרכזת התחבורה, היא פועלת בכל הכוח לשיפור התחום שרחוק כל כך מיעדיו הסופיים, וגם מצרה: "הצלחתי לקדם רק מחצית ממה שקיוויתי" • 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס
בחודשים האחרונים מוביל ראש עיריית ת"א מאבק ציבורי ומקצועי נגד הקמת חניוני חנה וסע בפאתי העיר, שאף הצליח לסדוק את הקונצנזוס שהיה סביבם במשרדי הממשלה • על מה המחלוקת, מה נימוקי התומכים בפרויקט, ומה האינטרסים של השחקנים השונים? • גלובס עושה סדר
פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן, שנאמד בכ־5 מיליארד שקל, נועד לייצר נתיבים ייעודיים למשלמי אגרה, לשאטלים ולאוטובוסים על צירי הכניסה לגוש דן, כשלצידם יוקמו חניוני ענק • "משווקים את הפרויקט הזה כפרויקט תחבורה ציבורית, אבל הוא מעודד נסיעה ברכב פרטי ואת התלות שלנו בו שגורמת לפקקים", אומר פרופ' שלמה בכור מהמכון לחקר התחבורה בטכניון
דרך בגין בתל אביב פקוקה וסתומה בכל יום אחר־הצהריים, והאוטובוסים תקועים לצד כלי הרכב הפרטיים, אף שבחלק מהמקומות הוקצו להם שני נתיבים • מהם האתגרים העומדים בפני תחבורה ציבורית יעילה, ואיך מתמודדים איתם?
הסכום שהציעו באוצר לשרת התחבורה בתמורה להסרת התנגדותה לרפורמה כולל פרויקטי תשתית עתידיים רבים וכן תוספות של קווים ותדירויות באוטובוסים • ואולם גורמים בענף מדגישים שהמכשול העיקרי הוא רצונה של רגב בהישגים מידיים שיבשילו בעודה מכהנת
במכתב ששלח לשרת התחבורה, יצא ראש עיריית ת"א נגד הקמת חניון חנה וסע במחלף מורשה, וטען כי מדובר ב"פרויקט שמתנוסס מעליו דגל שחור", וכי הוא דוגמה ל"שימוש לא אחראי ולא מקצועי בכספי ציבור" • השלב הראשון של פרויקט הנתיבים המהירים ממחלף שפיים לחולות צפוי להיפתח במהלך השנה
מחקר חדש של מכון אהרון למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן מציע לעודד בנייה סביב תחנות רכבת ישראל • לפי המחקר, התוכנית תניב הכנסות של 108 מיליארד שקל שיממנו אותה
בכנס תשתית לעתיד של גלובס תיאר מנכ"ל אגד, גלעד ריקלין, את השינוי שהתחולל באגד בעשור החולף • בנוסף לכך הוא ציין כי בתקופה זו פרשו לפנסיה 2,500 עובדים ולמעלה מרבע מהנסיעות של אגד מתבצע כיום באירופה • קרן קיסטון, המחזיקה כ-60% מהחברה, בדרך לעלות ל-78%
הרשות מתכננת לסגור את חברת חוצה ישראל הממשלתית, האמונה על כביש 6, ולאחד אותה עם חברת נתיבי איילון • חוצה ישראל: "תמוה, ניכר שהשיקולים לא ענייניים" • מנהל הרשות רועי כחלון ישתתף מחר בכנס "תשתית לעתיד" של גלובס, בהופעה ראשונה מאז בחירתו לתפקיד
כניסתו לתוקף של החוק שמחייב עיריות לשנות את הסדרי החניה בעיר תדחה ככל הנראה עד 2027, אבל עיריית תל אביב לא מחכה • החל מינואר 2025 ההטבות לתושבי העיר יצומצמו והמחיר לתושבי החוץ יעלה • יוקר המחיה בעיר העברית הראשונה ממשיך לעלות
תאונות הדרכים יוצרות פקקים שמשפיעים לא רק על הנהגים ברכב הפרטי, אלא גם ובעיקר על התחבורה הציבורית • הבעיה הזו אמנם לא ייחודית לישראל, אך היא מורגשת בה הרבה יותר כי הגידולים בביקושים במדינות וערים אחרות היו יותר מתונים ואיפשרו השתדרגות של התשתיות התחבורתיות באופן הדרגתי
חטיבות מילואים רבות הוקפצו בצו 8 במהלך החג להגיע לשירות, אך אין להם דרך להגיע אליו - לא בתחבורה הציבורית למי שנמצא בארץ ולא באמצעות טיסות חילוץ למי שנמצא בחו"ל • מלשכתה של מירי רגב נמסר "מי שאמונים על הסעת חיילי המילואים הם צה"ל ומשרד הביטחון בלבד"