נתונים של נתיבי איילון מגלים כי ביחס לתקופה שלפני החגים, באוקטובר חלה החרפה בפקקים בנתיבים העמוסים בארץ - ולא רק בשעות השיא • לצד השקעה לוקה בחסר בתחבורה ציבורית, היעדר תיאום בין בנייה למגורים לתשתיות תחבורה החריף את הבעיה • מומחים מתריעים כי המצב עשוי להקצין ללא שינוי בגישה התכנונית: גם הכללים שהיו נכונים בעבר אינם רלוונטיים עוד
בדוח השנתי בנושאי כלכלה, הצביע המבקר על הליקויים הרבים במשרד התחבורה והזהיר כי ההשקעות בפיתוח תשתיות לא יספיקו לנוכח גידול האוכלוסייה • עוד עלה כי המשרד סובל ממחסור מהנדסים, מתחלופה ניהולית גבוהה ומחוסר איוש תפקידים בכירים • ומה בנוגע להתנהלות הכלכלית?
"אנחנו מתמקדים בתעשיות במחסור כרוני, יש משבר בתחבורה ובחשמל", אמר ד"ר נבות בר, מנכ"ל וממייסדי קרן קיסטון, בכנס ההשקעות של גלובס • לגבי רכישת אגד אמר בר: "עליית הערך לא הפתיעה אותנו, לקחנו בחשבון בתמחור שבידיים שלנו - החברה תהיה שווה יותר"
צבר חוזים, צמיחה עקבית וסנטימנט חיובי כלפי טכנולוגיות תחבורה חכמות, מעניקים רוח גבית לוויה לקראת הנפקה בארה"ב • מנגד, השאלה היא: האם החברה, המספקת מערכת מתקדמת לגופי תחבורה ציבוריים, פיתחה תלות גבוהה במגזר הציבורי
החלת אגרת הגודש במנהטן הובילה לזינוק בשימוש בתחבורה הציבורית, ירידה בתאונות ובזיהום - ופריחה כלכלית מפתיעה • בישראל מתקדמים באיטיות לקראת רפורמה דומה בגוש דן, אך המומחים חלוקים: האם המודל האמריקאי מתאים גם למטרופולין הישראלי, או שמדובר בפתרון שטחי לבעיה עמוקה הרבה יותר?
במשרד האוצר פועלים לשינוי בפקודת המס שיאפשר לקופת גמל פטור ממס של 49% ולשותפות של כמה קופות פטור של 75% על השקעה בפרויקטי תשתית ונדל"ן וכן בהייטק • כיום הפטור נמוך בעשרות אחוזים, והמוסדיים מוגבלים בהיקף ההשקעות • בממשלה מעריכים שהמהלך יסייע בין השאר בשיקום נזקי "עם כלביא"
האוצר צפוי להציג רפורמה בשווי השימוש לרכב צמוד, שתשפיע על הביקוש לרכב חשמלי כבר ב-2026 • Voyah משיקה בישראל קרוס־אובר חשמלי חדש שמתחרה בטסלה • וגם: התחרות המשפחתית בין מותגי צ'רי ממשיכה להחריף • השבוע בענף הרכב
בירושלים ניתנים מדי שנה אלפי היתרי בנייה, אך האם ההיצע יענה על הביקוש, ומה צפוי להשתנות בשנים הקרובות? • בוועידת ישראל לנדל"ן, ראש העיר משה ליאון סיפר על הגירה, תעסוקה, תחבורה והעתיד של הבירה • עוד התייחס ליאון לכוונתו לצמצם את כלי הרכב בעיר באמצעות אגרת גודש
עימות מתמשך בין רכבת ישראל לנתיבי ישראל מוביל לעיכובים בפרויקטים תחבורתיים קריטיים, בהם המסילה המזרחית שנועדה להפחית את העומס ולהגביר את תדירות הרכבות • גורמים בענף טוענים: העיכובים נובעים משיקולים פוליטיים ומניסיונות לחבל בהצלחת המתחרה
במשרד התחבורה טוענים כי רפורמת "צדק תחבורתי" מקזזת את עליית המחירים ומיטיבה עם רוב אזרחי המדינה, אלא שבדיקת גלובס מגלה תמונה שונה • גורמי מקצוע מתריעים: שיפור התדירות והשירות הוא הסוגיה החשובה ביותר
דן בדרום ודן באר שבע היו מצטיינות השירות של התחבורה הציבורית במהלך השנים האחרונות - והיום מדורגות בתחתית • כעת, משרד התחבורה מסרב להאריך להן את הזיכיון ודורש שיפור בשירות • החברות: "מתנהלות מול משרד התחבורה באופן מקצועי וענייני"
שדה התעופה הבינלאומי הנוסף שטרם הוקם הוא דוגמה שמיטיבה להוכיח את הרעות החולות של השיטה הישראלית • ביום העצמאות ה–77, הגיע הזמן להתעורר
מה הופך את ישראל למדינה מהפקוקות בעולם, האם Waze מציעה לנו מסלול פתלתל כדי לחסוך רק דקה וחצי, כמה נכונה השמועה על איחוד עם גוגל מפות ואיך החמיץ הזדמנות לאקזיט ענק כשוויתר על הצעה מהמייסדים? • ראיון מיוחד עם גיא ברקוביץ', מנכ"ל אפליקציית הניווט הפופולרית
לפי נתוני הלמ"ס, רוב העובדים מוכנים לנסוע עד שעה וחצי ביום, ורק מעטים נוסעים יותר מכך • כך מצטמצמות אפשרויות התעסוקה של העובדים ואפשרויות הגיוס של המעסיקים, ונפגע גם פריון העבודה: "עובדים מגיעים מאוחר ויוצאים מוקדם כדי להימנע מהפקקים"
ראשת עיריית פריז, אן הידלגו, כבר הודיעה שלא תתמודד על קדנציה שלישית, ולקראת סוף כהונתה היא מקדמת את המהפכה שלה הדוחקת את כלי הרכב הפרטיים מהעיר • ההצעה האחרונה היא לסגור למכוניות כ־500 רחובות בעיר
שדה התעופה יוקם בסמוך לנבטים, למרות שבצה"ל מעדיפים שיוקם בעמק יזרעאל • ייעודו של השדה יהיה תעופה בין-לאומית ופנים-ארצית • ישראל תזדקק ליותר משדה תעופה אחד עד שנת 2050, בשל תחזית של 80 מיליון נוסעים בשנה
מבצע תשתיות כזה לא נראה כאן בשנים האחרונות: חיבור של המסילה הרביעית באיילון לשלוש המסילות הקיימות כיום, תצריך את סגירת ציר הרכבות העמוס במדינה לשבועיים וחצי, באופן שעלול לגרור לכאוס תחבורתי משמעותי
צעד אחר צעד טיפסה ספיר איפרגן באגף תקציבים במשרד האוצר • היום, כרכזת התחבורה, היא פועלת בכל הכוח לשיפור התחום שרחוק כל כך מיעדיו הסופיים, וגם מצרה: "הצלחתי לקדם רק מחצית ממה שקיוויתי" • 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס
בחודשים האחרונים מוביל ראש עיריית ת"א מאבק ציבורי ומקצועי נגד הקמת חניוני חנה וסע בפאתי העיר, שאף הצליח לסדוק את הקונצנזוס שהיה סביבם במשרדי הממשלה • על מה המחלוקת, מה נימוקי התומכים בפרויקט, ומה האינטרסים של השחקנים השונים? • גלובס עושה סדר
פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן, שנאמד בכ־5 מיליארד שקל, נועד לייצר נתיבים ייעודיים למשלמי אגרה, לשאטלים ולאוטובוסים על צירי הכניסה לגוש דן, כשלצידם יוקמו חניוני ענק • "משווקים את הפרויקט הזה כפרויקט תחבורה ציבורית, אבל הוא מעודד נסיעה ברכב פרטי ואת התלות שלנו בו שגורמת לפקקים", אומר פרופ' שלמה בכור מהמכון לחקר התחבורה בטכניון