דווקא לחברות הגדולות ביותר בשוק המזון הישראלי קל מדי להתחמק מעין ציבורית • כשהמחירים נקבעים בדירקטוריונים שיושבים בסין או בשוויץ, וכשגם ככה את המזון שלנו אנחנו קונים מרשתות השיווק והמבחן הציבורי העיקרי הוא האם יקר בשופרסל או ברמי לוי, הן יכולות להמשיך להעלות מחירים די בקלות
בתוך שעות בודדות הודיעו יוניליוור, שטראוס והחברה המרכזית למשקאות על גל התייקרויות של שורת מוצרים • לקראת הערב גם מחלבות גד הצטרפה • בכך הן מצטרפות לחברות נוספות שחיכו לשעת כושר לאחר חג הפסח • החדשות הרעות: העלאות מחירים נוספות כנראה בדרך
לגלובס נודע כי בבנק הפועלים החליטו להעביר את התקציבים שאמורים היו להתנהל בפובליסיס ONE לטיפולו של משרד הפרסום גיתם BBDO • וגם: תקציבי הפרסום של סלקום, קורנפלקס תלמה ורשת ויקטורי מחליפים ידיים • חדשות הפרסום, מדור חדש
יוניליוור החליטה "לחסל" את התנין של עוגי ואת התוכי של שוגי, המופיעים על דגני הבוקר ועל חטיפי הדגנים של המותג תלמה המיועדים לילדים • הסיבה: מדובר במוצרים שנושאים סימון אדום, ובחברה החליטו להימנע משימוש בדמות שתעודד ילדים לצרוך מוצרים אלה
עשרים שנה עברו מאז יצאה תלמה עם מיתוג ה"אלופים" שלה על אריזות הקורנפלקס • עכשיו החלה תלמה למכור מוצר חדש: דגני בוקר חדשים לילדים עם אריזה שיש לה שני צדדים: על צד אחת כתוב אלופים, ועל הצד השני – אלופות • שני מוזס תוהה למה בתלמה נזכרו עכשיו גם באלופות - דעה
מסקר שנערך לאחרונה עולה כי רק עבור 14% מהנסקרים ההקשר הראשוני של קורנפלקס תלמה הוא סלמונלה - חצי שנה בלבד אחרי המשבר ■ לפי מכון רושינק, הסיבה היא ההתנצלות המהירה - אך גם תפיסת תלמה כמותג ישראלי
לכאורה, אפשר לשאול: בשביל מה? הרי הלקוחות, ברובם, כבר כמעט שכחו וכנראה כבר סלחו לתלמה וליוניליוור, אז למה לפתוח פצעים ישנים?
את הקמפיין יוביל שחקן הכדורסל עומרי כספי, שיתנצל בשם החברה על משבר הסלמונלה
אחרי הקפצת מחיר הקרמבו ודליפקאן, יוניליוור מקפיצה את מחיר שוקולד קליק ■ מקור בשוק: "כשחברה מחזיקה מעל 50% בקטגוריה, היא עושה מה שהיא רוצה"
עפ"י נתונים שהגיעו ל"גלובס", מכירות סלטי צבר ירדו ב-30%, ומכירות "כריות" תלמה ירדו ב-35% ■ בשלב זה לא ידוע מתי קו הייצור של "כריות" יחזור לפעול ■ אסם: צבר חזרה לייצור מלא
הסאגה של יוניליוור חוזרת על עצמה: "כריות נוגט" 750 גרם של תלמה, שיוצרה בתאריכים 18-20 בספטמבר 2016, זוהמו בסלמונלה
החשד נוגע למוצרי "כריות נוגט" של תלמה, שיוצרו בתאריכים 18.9.16 עד 20.9.16 ■ החברה מבהירה כי כל המוצרים שנמצאים על המדפים עברו בדיקות ובטוחים לצריכה
התובע הוא ילד בן 15 הטוען כי חלה בסלמונלה עקב צריכת קורנפלקס של יוניליוור ■ לתביעה צורף תיעוד שיחות של אבי התובע עם נציגי יוניליוור, המתעקשים כי אף מוצר נגוע לא יצא מהמפעל - דבר שבהמשך התברר כלא נכון
פועלת לייבא בדחיפות קורנפלקס בשם GoFree ■ במקביל לקריסת נתח השוק של יוניליוור בגלל פרשת הסלמונלה, זינק נתח השוק של אסם-נסטלה בשוק דגני הבוקר המקומי ל-50%
פרשת הסלמונלה העלתה את נושא הבדיקות שנערכות למוצרים לפני שהם נשלחים לחנויות ■ כעת מתברר כי אחרי פסח לא מעט מוצרים עולים על המדפים עוד לפני שהתקבלו תוצאות הבדיקות
איך גלגלה יוניליוור את פרשת הקורנפלקס המזוהם על מנהלי המחסן?
אם מנכ"לית יוניליוור ישראל "רק" טעתה, ייתכן שהיא תלמד מזה ותהיה מנהלת טובה יותר בעתיד ■ אם היא הונתה את הציבור ביודעין, יוניליוור צריכה לשלוח אותה הביתה
חברת החקירות שמונתה ע"י יוניליוור מפנה את האשמה לעובד של לוגיסטיקר המועסק במפעל תלמה ■ לוגיסטיקר: "דוח של בודק מגמתי שמחפש ש.ג" ■ צפו בדוח בקובץ PDF
מומחה ברפואה פנימית: קיים קשר סיבתי בין אכילת אחד ממוצרי הקורנפלקס של תלמה לבין האפשרות שמחלת המעיים בה לקה התובע נובעת מזיהום שנגרם מחיידק הסלמונלה
ישראל היא רק אחת מעשרות מדינות שבהן יוניליוור משווקת את מוצריה בסניף מקומי, והיא אפילו לא מוזכרת ברשימת המדינות שבהן החברה פעילה לפי אתר יוניליוור הרשמי