גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ת"א ננעלה בירידות: אלביט מערכות צנחה ביותר מ-3%

ת"א 35 ירד ב-0.3%, ת"א 90 איבד 0.8% ● נכסים ובנין צנחה ב-7.6% ● טבע עלתה ב-0.7%, פריגו טיפסה ב-1.6% ● המחזור הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל

הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:34

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, בדומה לסנטימנט בניו יורק. מדד ת"א 35 איבד 0.3%, ת"א 90 ירד ב-0.8% ומדד הבנקים עלה ב-0.15%. 

טבע טיפסה ב-0.7%, פריגו עלתה ב-1.6%, נכסים ובנין צנחה ב-7.6%, מניית אלביט מערכות איבדה 3.2%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

16:35

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, כשברקע המדדים בוול סטריט נפתחו ביציבות. ת"א 35 מאבד 0.3%, ת"א 90 יורד ב-0.55% ומנגד מדד הבנקים עולה ב-0.1%.

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות, עם נטייה לירידות, כאשר מניות הפארמה דואליות טבע  ופריגו  רושמות עליות של 1.7% ו-2.5% בהתאמה, וזאת ברקע למיזוג ענק בסקטור הפארמה העולמי. לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", אלרגן צפויה להימכר בפרמייה של 45% על מחיר השוק, מה שמספק רוח גבית למיזוגים ורכישות עתידיות בסקטור.

לקראת סיום החודש, בבורסה סיכמו היום את המחצית הראשונה של השנה, ובין הנתונים שהציגו עולה כי מחזור המסחר היומי הממוצע בתקופה זו הסתכם בכ-1 מיליארד שקל - סכום המשקף ירידה של כ-12% ביחס לממוצע היומי בסיכומה של שנת 2018, שעמד על כ-1.12 מיליארד שקל.

עוד ציינו בבורסה כי בסיכום המחצית הראשונה מכירות של מניות לציבור על-ידי בעלי עניין התמתנו והסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, אחרי שב-2018 כולה בעלי עניין מכרו מניות בהיקף כולל של כ-13 מיליארד שקל. בין המממשים בלטה משפחת ורטהיים שמכרה ממניותיה בחברת אלוני חץ, בהיקף של כ-740 מיליון שקל.

עוד עולה מנתוני הבורסה כי בסיכום מחצית השנה ארבע חברות חדשות ביצעו הנפקת מניות ראשונית ( IPO ) וגייסו יחד כ-2.2 מיליארד שקל, עיקר הסכום, בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל בהצעת מכר לציבור על-ידי ישראכרט. עוד הצטרפו למסחר מניות שירותי בנק אוטומטיים  (שב"א), פרשמרקט  וג'נריישן קפיטל . עוד הצטרפה למסחר מניית יוטרון , באמצעות פיצול מחברת יוניטרוניקס .

מנגד, מניות נבידאה, אנקיאנו וסיירן נמחקו מהמסחר בזירה המקומית והן ממשיכות להיסחר בארה"ב.

חברת אנרג'יאן  עדכנה הבוקר כי נחתם הסכם בינה לבין חברת נתיבי הגז בפרויקט מערכת הולכה למאגרי "כריש" ו"תנין" בהיקף של 369 מיליון שקל. מניית אנרג'יאן עלתה בכ-1%.

עוד במסחר, מניית נכסים ובניין צונחת בכ-6%-7%. זאת על רקע הגעת המועד האחרון להצעת הרכש שהגישה למניות הציבור בעלת השליטה בה, דסק"ש.

שותפות גבעות  פרסמה עדכון אודות החלטת הממונה על ענייני הנפט בקשר עם העברת זכויות בפעילותה לחברת אלברטה. 

בין החברות הקטנות, סייפ-טי גרופ  דיווחה על השקת שירות חדש בענן. דירקטוריון חברת גו.די.אם  אישר את כניסת החברה לפעילות בתחום הקנאביס, ומנייתה קפצה בכ-20% ומניית קאנומד עלתה בכ-15% בהמשך לזינוק של כ-40% שרשמה אתמול אחרי שהחברה דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות להקצאת 51% ממניותיה תמורת השקעה של 25 מיליון שקל.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית. אג"ח נכסים ובניין נחלשו עד כ-3.5% על רקע הכנסתם לרשימת מעקב על-ידי S&P מעלות. אג"ח אי.די.בי פתוח ירדו עד כ-3% על רקע חששות מהסדר חוב נוסף בחברה. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

13:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, כאשר ת"א 35 יורד 0.16%, ת"א 90 מאבד 0.5% ומנגד מדד הבנקים עולה ב-0.5%.

מניית נכסים ובנין  צונחת בכ-7% בצל הדיווח שהודלף לתקשורת לפיו בעל השליטה באידיבי, אדוארדו אלשטיין, מבקש לבצע עסקת בעלי עניין לפיה תרכוש דיסקונט השקעות את חברת גב ים מידי נכסים ובנין.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-450 מיליון שקל בלבד.

12:20

אג"ח אידיבי פיתוח ט  צונחת 2.88% ונסחרת בתשואה (ברוטו) לפידיון של 29%, אג"ח אידיביפת אגח יד צונחת 2.8% ונסחרת בתשואה ברוטו לפדיון של 20%.

יו"ר חברת עדיקה סטייל  אפי רוזנהויז התפטר מתפקידו, כך דיווחה החברה למשקיעים. לאחרונה רוזנהויז עזב את תפקידו בחברה האם גולף .

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות, כאשר מדד ת"א-35 משיל 0.2%, ת"א-90 עולה ב-0.1% ומדד הבנקים מטפס ב-0.4%.

נכסים ובנין צונחת ביותר מ-6%. אמש הכניסה חברת הדירוג מעלות את האג"ח של החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות.

משרד התקשורת החליט לעצור את שיווק חבילת ה-500 מגה הרץ בהוט עד ה-14 באוגוסט. ההחלטה באה בעיקר לאחר תלונות של פרטנר  וסלקום ם על כך שהשירות שהוט השיקה לא תואם עימם קודם ולכן לא נערכו אליו.

בזק  עולה בכ-0.5%, אינטרנט זהב  יורדת בכ-1%, בי קומיונקיישנס  עולה, לאחר עיכוב בפתיחת המסחר, בכ-5%; זאת לאחר שאתמול נחתמה העסקה למכירת מניות השליטה בחברת ביקום לידי קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר.

טבע  יורדת בכ-1%, זאת לאחר שבית המשפט באוקלהומה אישר אתמול את ההסדר שחתמה החברה בגובה 85 מיליון דולר ליישוב פרשת האופיואידים.

6:45

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע נעילה מעורבת אמש. מדד ת"א 35 איבד 0.2%, ומנגד מדד ת"א 90 טיפס בכ-0.6%. מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל. 

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו בירידות. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה שלילית והמסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. 

אתמול נחתמה העסקה למכירת מניות השליטה בחברת בי קומיונקיישנס  (ביקום) לידי קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר. לדברי ביקום, השלמת העסקה תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל, אשר צפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה הפיננסי. ביקום מחזיקה ב-26.34% ממניות בזק , שמהוות את גרעין השליטה בחברה. מתוך הסכום של 640 מיליון שקל האמור לעיל, סך של 345 מיליון שקל ישולם לביקום על ידי אינטרנט זהב  (בין היתר, באמצעות התמורות שתקבל אינטרנט זהב ממכירת מניות ביקום שבבעלותה לסרצ'לייט ופורר), וזאת כנגד איגרות חוב של ביקום ומניות של ביקום. 

פרשמרקט  בדרך לרכוש את רשת סופר דוש מבת ים שמונה 4 סניפים. מדובר במשא ומתן מתקדם לקראת חתימה בין רשת הסופרמרקטים של האחים שלומי ויוסי אמיר שהונפקה לאחרונה לבין עזרא דוש.

טבע  איבדה אתמול 3.24% במסחר בת"א. בית המשפט באוקלהומה אישר אתמול את ההסדר שחתמה החברה בגובה 85 מיליון דולר , ליישוב פרשת האופיואידים (משככי כאבים). עם זאת, מדובר בהסדר ראשון כאשר בפני טבע עומדות עוד 2,000 תביעות במסגרת פרשה זו.

מניית בית שמש  זינקה בחדות על רקע החרבת ההסכם עם פראט אנד וויטני. צפי היקף ההכנסות העתידי מההסכם עומד על כ-800 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). סך הסכמי המסגרת ("Frame Orders") של קבוצת מנועי בית שמש לאחר החתימה על הסכם זה עומד על כ-2.6 מיליארד דולר.

חברת הנדל"ן מגה אור  עדכנה על מכירת נכס שתניב לה רווח אחרי מס של כ-116 מיליון שקל.

הדולר נחלש ב-0.17% מול השקל ושערו היציג הוא 3.604 שקלים. האירו מאבד 0.16% ושערו היציג עומד על 4.1051 שקלים. 

עוד כתבות

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב