נחתמה העסקה: סרצ'לייט ופורר רכשו את השליטה בביקום

השלמת העסקה תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל, אשר צפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה הפיננסי • כעת ניתן יהיה לפרוע במלואה את יתרת החוב של ביקום למחזיקי אגרות החוב מסדרה ב' ולבצע פירעון מוקדם בהיקף של כ-614 מיליון שקל של אגרות החוב מסדרה ג'

הערב נחתמה העסקה למכירת מניות השליטה בחברת בי קומיוניקיישנס (ביקום) לידי קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר.

לדברי ביקום, השלמת העסקה תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל, אשר צפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה הפיננסי. כתוצאה מהעסקה, ניתן יהיה לפרוע במלואה את יתרת החוב של ביקום למחזיקי אגרות החוב מסדרה ב', לבצע פירעון מוקדם בהיקף של כ-614 מיליון שקל של אגרות החוב מסדרה ג', תוך ייצוב פעילות החברה לעתיד לבוא. העסקה לעיל משקפת גם מרכיב הוני, לרבות ביצוע הנפקת זכויות לטובת בעלי המניות של החברה.

ביקום מחזיקה ב-26.34% ממניות בזק, שמהוות את גרעין השליטה בחברה. מתוך הסכום של 640 מיליון שקל האמור לעיל, סך של 345 מיליון שקל ישולם לביקום על ידי אינטרנט זהב (בין היתר, באמצעות התמורות שתקבל אינטרנט זהב ממכירת מניות ביקום שבבעלותה לסרצ'לייט ופורר), וזאת כנגד אגרות חוב של ביקום ומניות של ביקום,.

מקרן סרצ'לייט נמסר: "כחברת השקעות בעלת ניסיון משמעותי בתקשורת העולמית, אנו נרגשים לשתף פעולה עם בעלי המניות ומחזיקי העניין הקיימים הן בביקום והן בבזק, ולשמש משקיע בעל ערך מוסף ואסטרטגי, אשר ישיא ערך עבור החברות ולקוחותיה של קבוצת בזק בטווח הארוך", אמר דארן גלאט, שותף בסרצ'לייט. "יש לנו אמון בצוותים המנהלים של ביקום ובזק, ואנו מצפים בכיליון עיניים לקחת חלק ולתמוך במאמציה המתמשכים של בזק לשפר את איכות תשתיות התקשורת ושירותי התקשורת בישראל, בעיקר בתחום הסיבים וה-G5 וזאת לטובת הצרכנים, שוק התקשורת הישראלי, הכלכלה הישראלית ומדינת ישראל".

RBC ו- Citi משמשים כיועציה הכלכליים של סרצ'לייט בעסקה. משרדי עורכי הדין Latham & Watkins, מיתר ושות' ושיבולת ושות' משמשים כיועציה המשפטיים של סרצ'לייט בעסקה. את ביקום ייצגו בעסקה משרד עורכי הדין גיסין ושות'. פירמת RADHAN, משמשים כיועציה הכלכליים של ביקום בעסקה.

עמי ברלב, מנכ"ל ביקום, אמר היום: "אנו מברכים על חתימת ההסכם עם קרן סרצ'לייט ומשפחת פורר. העסקה מהווה ציון דרך בפעילות החברה וצפויה להוביל לחיזוק מעמדה ויכולותיה, אם וככל שתצא אל הפועל. חתימת ההסכם הינה תוצאה של מאמץ משותף, הגון וישיר מצד כל הצדדים לעסקה, אשר ניהלו משא ומתן ממושך ואינטנסיבי לטובת החברה, נושי החברה וכל בעלי מניותיה.

"עסקה זו מהווה הזדמנות לשילוב בעלי שליטה מהשורה הראשונה, הן לביקום והן לבזק, בעלי ניסיון ואיתנות פיננסית - המייצגים יכולות וערך מוסף עסקי וניהולי משמעותי לטובת הקבוצה. לקרן סרצ'לייט ניסיון מוצלח ומוכח בהשקעות גלובליות בתחום התקשורת אגב קידום תהליכים בתחומי שדרוג תשתיות וטכנולוגיות, במעורבותה הישירה של סרצ'לייט.

"קרן סרצ'לייט הוכיחה רצינות ומחויבות לאורך כל התהליך וצפויה, במסגרת העסקה, להזרים הון משמעותי אשר יחזק את חוסנה הפיננסי של החברה.

"אנו רוכשים כבוד רב לקרן סרצ'לייט ולמשפחת פורר ואנו מאמינים כי יתרונותיהם הברורים של קרן סרצ'לייט ומשפחת פורר, בשילוב יכולות הניהול הגבוהות הקיימות כיום בתוך קבוצת בזק יובילו לצמיחה עסקית ואסטרטגית אגב השאת ערך עבור בעלי המניות ומחזיקי העניין של ביקום ובזק, לרבות לקוחות הקבוצה והציבור. אנו סבורים כי מבחינה כלכלית ההצעה מאזנת בצורה ראויה בין האינטרסים של הצדדים ומאפשרת עמידה של החברה בהתחייבויותיה תוך שהיא משקפת אפשרות להשאת ערך לטובת כל בעלי המניות ומחזיקי העניין של החברה;

"דירקטוריון ביקום פעל במהלך החודשים האחרונים ללא לאות על מנת לקדם צעדים עסקיים לשם חיזוק מצבה הפיננסי של החברה על בסיס ארוך טווח, אגב פתרון למישור החוב של החברה והענקת אופק צמיחה משמעותי לבעלי המניות של החברה. עסקת סרצ'לייט-פורר הינה התוצאה של מאמץ זה.