משרד התקשורת מעכב את חבילת ה-500 מגה של הוט עד אוגוסט

הסיבה: סלקום ופרטנר לא ערוכות לשיווק הקצב החדש במסגרת השוק הסיטונאי • הוט תוכל לשווק את החבילה החל מה-14 באוגוסט

משרד התקשורת החליט לעצור את שיווק חבילת ה-500 מגה הרץ בהוט עד ה-14 באוגוסט. ההחלטה באה בעיקר לאחר תלונות של פרטנר וסלקום (אך בעיקר פרטנר) על כך שהשירות שהוט השיקה לא תואם עימם קודם ולכן לא נערכו אליו. משום כך, ועל פי מדיניות השוק הסיטונאי, יש לעצור את השירות ולאפשר להן להיערך לו מבעוד מועד.

כפי שנחשף ב"גלובס", השירות עורר כבר עם השקתו בעיות הן בהיבטי המחיר שבו הוט מכרה אותו, והן בהיבט של תיק השירות שמחייב את חברות התשתית להודיע 3 חודשים מראש לספקיות האינטרנט, הפועלות בשוק הסיטונאי, על כך שבכוונתן להשיק את השירות. זאת כדי שיוכלו להיערך, בעיקר בכל הקשור לקניית נתבים או שינויים טכנולוגיים אחרים.

מאז הודיעה הוט על השקת השירות ערך משרד התקשורת בדיקות שונות הן בהיבט המחיר והן בהיבט ההנדסי. נמצא כי מבחינה הנדסית הנתבים (תומכים 16 ערוצי רדיו) שיש בידי פרטנר וסלקום תומכים במהירות פחותה מאשר הנתבים שהוט משווקת (24 ערוצי רדיו), אך לא בצורה משמעותית. כלומר, הביצועים של הנתבים של פרטנר וסלקום מאפשרים קצבים של 300-400 מגה. הוט הציעה בתמורה למכור נתבים במחירי עלות באופן זמני עד להתארגנות עצמאית של פרטנר וסלקום אך ההצעה נפלה בגלל שפרטנר וסלקום לא היו מוכנות לקנות נתבים מהוט בטענה שכך הם מסייעים לה בתחרות מולם.

בהיבט של המחיר, התמונה לא ברורה לגמרי מכיוון שהיו טענות שהוט לא באמת הפחיתה את המחיר הסיטונאי בהתאם למחיר הקמעונאי שהיא מוכרת, ולכן היה חשש שפרטנר וסלקום לא יוכלו כלכלית להתחרות בהצעה שלה. בפני המשרד הובאו כמה וכמה פעמים הוכחות שהמחירים הקמעונאיים נמוכים מהמחירים הסיטונאיים, אך מלשון ההודעה של המשרד נראה שההיבט התמחירי היה פחות דומיננטי בהחלטה לעצור את הוט, והוא שם דגש בעיקר על ההיבט ההנדסי.

הוט מנגד הבטיחה למשרד שהיא לא תמכור ללקוחות שלה באותו מחיר שהיא מוכרת לפרטנר וסלקום את קו האינטרט, כלומר תאפשר את המרווח הראוי שיאפשר לסלקום ופרטנר למכור במחיר תחרותי, אך ככל הנראה המשרד לא שוכנע ובסופו של דבר החליט להורות להוט לעכב את השירות עד אמצע אוגוסט. ההודעה הרשמית אמנם מגיעה כעת אבל בפועל המשרד ביקש מהוט "להאט" את השיווק של החבילה כבר בשבוע הראשון של ההשקה כיוון שלא רצה לעצור אותה עד שיבדוק את העניין. כעת כאמור מגיעה ההחלטה הרשמית.

ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת ביצע לאחרונה הליך בדיקה, אשר במסגרתו נערכו, בין היתר, ניסויים הנדסיים על מנת לבחון אם ניתן לממש בתנאים שיוויונים ובלתי מפלים את שיווק שירות גלישה במהירות של 500 מגה גם בקרב ספקי השירות האחרים במסגרת השוק הסיטונאי. לאור תוצאות הבדיקה עולה כי לא ניתן למלא את כל התנאים באופן מלא בטווח הזמן המיידי ודרושה תקופת הערכות נוספת. לאור זאת, שיווק חבילת הגלישה במהירות 500 מגה יתאפשר החל מתאריך 14/8/2019".

מהוט נמסר: "הוט גאה להוביל את הטכנולוגיה בישראל, גם בהצעת קצבי הגלישה המהירים ביותר, ולהציע למנוייה ליהנות משירות 500 מגה בכל רחבי הארץ. הוט מכבדת את בקשת משרד התקשורת, ותשוב להציע למנויים פרטיים את שירות 500 מגה באמצע חדש אוגוסט, לרווחת הציבור בישראל. הוט תמשיך לחדש ולהציע למנוייה את מהירויות הגלישה הטובות בישראל ותאפשר לכל המעוניין להצטרף לרשימת ההמתנה".