גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תיקון חד בסגירה בבורסה; ישרכארט זינקה 8% ביומיים, טבע איבדה 3.6%

טבע פריגו ואופקו איבדו גובה בצל החשש להגבלת מחירי התרופות בארה"ב ● אירונאוטיקס דיווחה על עסקת מל"טים חדשה בדרום אמריקה ● אי.בי.אי ממליץ לנצל את הירידות בטבע להשקעה לטווח ארוך

הבורסה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בתל אביב שהתנהל ברוב שעות היום במגמה מעורבת, ננעל בעליות כשלקראת הנעילה נרשם תיקון חד מעלה במדד ת"א 35, שסגר את היום בעלייה של 0.2%. מדד ת"א 90 קפץ בכ-1%, ומדד הבנקים עלה בשיעור דומה.

מניית ישרכארט זיקה ב-4.2%, בהמשך לעליות אתמול, ובכך השלימה זינוק של 8% ביומיים.

טבע  פריגו  ואופקו  איבדו גובה בצל החשש להגבלת מחירי התרופות בארה"ב.

מחזור המסחר בבורסה הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

16:35

המסחר בתל אביב מתנהל בנטייה לעליות למרות הפתיחה השלילית בוול סטריט. מדד ת"א 35 משיל 0.1%, ת"א 90 עולה ב-0.65%.

טבע מאבדת 5%, פועלים עולה ב-1.2%, שיכון ובינוי מטפסת בעוד 2%.

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה מעורבת, עם נטייה שלילית בשני המדדים המובילים - ת"א 35 ות"א 125. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניית טבע  נחלשת בכ-6% על רקע עלייתן לכותרות של מחירי התרופות במרשם בארה"ב ורצונו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, להוריד את המחירים. מניית אופקו הלת'  יורדת בכ-4% וזו של פריגו  נחלשת בכ-3%.

בין העולות במדד המוביל, מניות חברות הנדל"ן המניב של איירפורט סיטי , מליסרון , אמות  ועזריאלי  מתחזקות בכ-2%-3%, ומדד הנדל"ן בולט בצד החיובי ועולה בכ-1%.

עוד במסחר, מניית ישראכרט  מרכזת עניין וגם מניית מג'יק  מרכזת מחזור גדול מהרגיל בו נחלשת בכ-1.5%-2%.

חברת אירונאוטיקס  דיווחה על מזכר הבנות מחייב לאספקת מוצרים ושירותים לחברה ממשלתית בדרום אמריקה בהיקף של כ-10 מיליון דולר לשנתיים. מנייתה טיפסה בכ-7%, אחרי שאתמול צנחה בכ-6%.

מניית פורסייט  צונחת בכ-6% אחרי קפיצה של כ-14% שרשמה אתמול, על רקע הודעתה על השלמת הדגמות טכנולוגיות ליצרני רכב וספקי משנה בארה"ב.

בין המניות הקטנות, זו של גלילאו טק  קופצת בכ-40%. זאת אחרי שהחברה דיווחה על הפסקת מו"מ לשיווק שירותי מוסד פיננסי לתעשיות קנאביס למטרות פנאי ועל אישור הסכם עם חברה אסטונית בקשר עם פעילות ארנקים דיגיטליים מבוססי בלוקצ'יין.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

בזירת המאקרו המקומית, אתמול (ב') החליט בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ללא שינוי, בשיעורה הנוכחי העומד על 0.25%, וזאת בהתאם לתחזיות האנליסטים.

בעניין השוק האמריקאי, בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו בסקירתם השבועית שפורסמה בימים האחרונים כי "ההתנהגות האחרונה של מדד ה- S&P 500 תומכת בצפי להמשך מהלך העלייה האחרון".

באופנהיימר מגדירים את גל הירידות שנרשם בשווקים בסוף שנת 2018 כ"שוק דובי קצר", ורואים "את מהלך ההתאוששות שלאחר מכן בתור חזרה למגמה שורית ארוכת טווח".

אחד הסימנים בהערכה החיובית של אופנהיימר לגבי כיוון השווקים הוא "פריצת מדד המומנטום של מניות קטנות". בבית ההשקעות הסבירו כי "התנהגות חיובית של מדדי המומנטום תואמת תיזת התאוששות רחבה בשוק המניות האמריקאי, בהתבסס על נתוני העבר, כאשר לאורך זמן השיגו מניות בעלות מומנטום גבוה ביצועי יתר על-פני המדד, תשואה שנתית ממוצעת של כ-15% לעומת תשואה של כ-9% במדד הרחב ושל כ-5% במניות בעלות מומנטום נמוך".

לגבי נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו בשוק האמריקאי, ובמרכזם דוח התעסוקה של חודש יוני שהפתיע לטובה, ציינו כי הוא "מרמז שהצמיחה של הכלכלה האמריקאית עדיין לא רואה מיתון באופק. יחד עם זאת, מנתוני התעסוקה עדיין לא ניכרים לחצים אינפלציוניים שיכולים להשפיע על החלטות הפד בנוגע לכיוון האינפלציה בעתיד. לדעתנו, סביר מאוד שהפד יסתפק בהורדת ריבית בהיקף של 0.25% בלבד בסוף החודש".

14:00

המדדים המובילים בבורסה נסחרים במגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 מאבד 0.4% ומנגד ת"א 90 מטפס ב-0.35%. 

מניות הפארמה הדואליות נסחרות בירידות חדות, בצל ההוראה של הנשיא האמריקאי שצפויה להגביל את מחירי התרופות. טבע  נופלת בכ-5.6%, אופקו הלת'  בכ-4% ופריגו  ב-2.8%. בית ההשקעות אי.בי.אי ממליץ לנצל את הירידות בטבע להשקעה לטווח ארוך.

שטראוס  הוציאה זימון לאסיפת בעלי מניות לאישור הצטרפותה של דורית סלנגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון.

גלילאו טק  אישרה הסכם עם חברה פרטית זרה שתפתח עבורה "מטבע דיגיטלי חכם, שיהווה למעשה שטר חוב דיגיטלי". המניה מזנקת בשיעור דו ספרתי.

אנרג'יקס  גייסה כ-132 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-680 מיליון שקל.

13:00

השלד הבורסאי גלילאו טק  ממחזר תוכניות לפיתוח מטבע דיגיטלי. החברה, שנמצאת בשליטתו ובניהולו של עו"ד שלומי טופז, הפסיקה את המשא-ומתן, שעליו דיווחה לפני כחצי שנה, על שיווק שירותים של מטבע דיגיטלי לתעשיית הקנאביס בארה"ב, ובתוך כך אישרה אתמול הסכם עם חברה פרטית זרה שתפתח עבורה "מטבע דיגיטלי חכם, שיהווה למעשה שטר חוב דיגיטלי". 

11:30

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל במגמה מעורבת, מדד ת"א 35 מאבד 0.5%, ת"א 90 עולה ב-0.2% ומדד הבנקים מטפס ב-0.1%. שיכון ובינוי עולה ב-2%, עזריאלי קופצת ב-1%, מנגד בזק מאבדת 0.5%.

חברת המל"טים מיבנה, אירונאוטיקס , דיווחה על עסקת מל"טים חדשה בדרום אמריקה. לפי הודעת החברה, אירונאוטיקס חתמה על מזכר הבנות עם חברה ממשלתית מדרום אמריקה ולפיו היא תספק לה מערכות של מטוסים ללא טייס מסוג אורביטר 2 ואורביטר 3 ושירותי תמיכה ותחזוקה נלווים. היקף העסקה הוא כ-10 מיליון דולר. 

מניית החברה עולה כעת 5.5% במסחר בבורסת תל-אביב. 

מניית חברת הטכנולוגיה ננו דיימנשן  מאבדת כעת עוד 5.5% מערכה ובכך משלימה נפילה של 20% ביומיים. החברה הישראלית המתמחה בייצור מדפסות תלת מימד דיווחה אתמול על צפי הכנסות מאכזב למחצית השנה, ובהמשך לכך רשמה נפילה חדה עוד יותר בנאסד"ק עם נפילה של כ-20%.

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות. ת"א-35 מאבד 0.5%, ת"א-125 יורד ב-0.4% ות"א-90 יורד ב-0.3%.

טבע , אופקו הלת'  ולייבפרסון  בולטות בירידות בת"א-35. בעליות מובילות שפיר הנדסה , בזן  והראל השקעות 

חברת הנדל"ן מישורים  דיווחה אמש (ב') על מחלוקת בין בעלי השליטה גיל בלוטרייך ואלכס שניידר לגבי אופן שליטתם המשותפת בחברה וביחס להסדר שנחתם ביניהם בדצמבר האחרון. בלוטרייך דורש משניידר בוררות לקביעת מנגנון להיפרדות מלאה בין הצדדים. במקביל, אתמול התפטר במפתיע בלוטרייך מדירקטוריון מישורים, ובמקומו מונה דרור יוסף בולקינד. 

פריגו  דיווחה אמש כי השלימה מכירת עסקי בריאות בעלי החיים שלה ל-PETQ תמורת 185 מיליון דולר. 

7:15

המסחר בבורסת תל-אביב ייפתח הבוקר על רקע הנעילה השלילית אתמול. מדד ת"א 35 איבד 0.4%, ומדד ת"א 90 ירד בכ-1%. המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות, לאחר נעילה שלילית בארה"ב ונעילה יציבה באירופה אתמול. 

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי וצופה העלאה אחת השנה ועוד שתי העלאות בשנה הבאה.

נגיד הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, צפוי לפתוח היום בעדות בת יומיים בפני הקונגרס, ובה תהיה לנגיד האמריקאי הזדמנות להצהיר מחדש על מדיניות הריבית של הבנק המרכזי. דוח התעסוקה החיובי בארה"ב שפורסם בסוף השבוע האחרון צינן את הציפיות להורדת הריבית של הפד. 

עסקת המכירה של אירונאוטיקס  לידי חברה פרטית שמוחזקת באופן שווה על-ידי רפא"ל ואיש העסקים אביחי סטולרו, נמצאת בסכנה. העסקה, שעברה את אישור בעלי המניות של אירונאוטיקס בתחילת אפריל האחרון והייתה אמורה להיות מושלמת עד ל-18 ביוני, "נתקעה" במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות. החברה אף דיווחה לאחרונה לבורסה כי המועד האחרון להשלמת העסקה הוארך בחודשיים עד ל-18 באוגוסט. הסיבה לעיכוב באישור העסקה היא הסתייגות ברשות החברות מהחיבור של רפא"ל עם משקיע פרטי. ברשות סבורים כי לצירוף המשקיע הפרטי אין ערך מוסף משמעותי מבחינת רפא"ל, בעוד שהחברה הממשלתית נדרשת לתת תמורות משמעותיות לשותף.

חברת בי קומיוניקיישנס  הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו לכינוס אסיפות מחזיקי אגרות החוב (סדרות ב' ו-ג') של החברה ולכינוסה של אסיפה של בעלי מניות החברה. האסיפות יתבקשו לאשר את הצעת הסדר החוב שגובשה בין ביקום והחברה-האם אינטרנט זהב  לבין קרן סרצ'לייט ודוד פורר.

עוד כתבות

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

''גרניקה'' של פיקאסו, דוגמה לביקורת בדיעבד / צילום: ap, Manu Fernandez

החוקרים שמגלים: איזה תפקיד יש לתרבות במלחמה

ממוזיקה ואופנה ועד שירה ואמנות פלסטית, התרבות הישראלית בחצי השנה האחרונה מתכנסת בתוך עצמה ● חוקרים שדיברנו איתם מתעקשים שבניגוד לאימרה על מוזות בזמן מלחמה, הן לא שותקות, אבל גם לא ביקורתיות ● מה תפקיד האופנה בתיעוד, ומה אפשר ללמוד מסיפורם של משורר אנגלי והציור "גרניקה" על המשמעות שיצירות עשויות לקבל בעתיד?

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

עמית גוטליב / צילום: ענבל מרמרי

"לא צריך להתנצל על זה שאני מרוויח": היו"ר החדש של ארגון הקבלנים בתל אביב בראיון

לתפקיד יו"ר איגוד הקבלנים בתל אביב נכנס עמית גוטליב בתקופה של משבר חמור בענף הבנייה, עם מחסור בכוח אדם וחרם על יבוא מטורקיה ● "אחי ואני באנו לאתר לעשות שפכטל בעצמנו כדי לסיים את הפרויקטים בזמן"

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: מטוסי ריגול בריטיים אספו 1,000 שעות של צילום ברצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

הדאו ננעל בעליות בשבוע הטוב ביותר מתחילת השנה

נעילה חיובית באירופה ● מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

קיבוץ בארי אחרי הטבח. ''לתעד כשאנחנו עדיין בתוך האירוע'' / צילום: מיטל שטדלר

"יש ערך לכל חומר שנאסף, גם לעדויות ממצלמות הגוף של מחבלי הנוח'בה"

ד"ר רוני מיקל־אריאלי, היסטוריונית שמתמחה בשואה וברצח עם, הבינה היטב את חשיבות התיעוד מיד לאחר 7 באוקטובר, והביאה להקמת הפורום למובילי יוזמות תיעוד במלחמה ● לדבריה "מכחישים יהיו, לא משנה מה נעשה. התיעוד יאפשר לספר את הסיפור שלנו"

לוחמי צה''ל ברצועת עזה, השבוע

הותר לפרסום: ארבעה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, ארבעה נוספים נפצעו קשה

באותו אירוע שבו נפלו הלוחמים, נפצעו קשה קצין ולוחם. בדרום הרצועה נפצעו קשה שני לוחמים נוספים • בקבינט המלחמה והקבינט המורחב אישרו פה אחד: צה"ל יעמיק את הפעולה ברפיח • אזעקות הופעלו בבאר שבע ובגליל • זוהתה נפילה בבאר שבע, נזק נגרם לבית • עדכונים בולטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

חסכונית וזולה: המכונית שעשויה לטלטל את השוק תגיע בקרוב לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב

ארסנל נשק בלתי נגמר / צילום: Reuters, Iranian Army/WANA

ארסנל בלתי נגמר: איזה נשק יש עדיין לחיזבאללה?

מפצצות מרגמה, דרך קטיושות וכטב"מים ועד טילי סקאד וטילי שיוט ● האמצעים שהציג חיזבאללה עד כה הם כאין וכאפס לעומת אלה שהוא יכול להפעיל במקרה של מלחמה כוללת בצפון