הורדת הריבית מתרחקת? דוח התעסוקה האמריקאי ניפץ את התחזיות

המשק האמריקאי רשם תוספת של 224 אלף משרות, מעבר לצפי לנתון של 165 אלף משרות • שיעור האבטלה עלה ל-3.7% ובכך נסוג מהרמה הנמוכה ביותר מאז 1969 שנרשמה במאי • הזהב צונח, הדולר מתחזק והתשואה על הא"ח האמריקאי ל-10 שנים עולה מעבר לרמה של 2%

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

משרד העבודה האמריקאי פרסם היום (ו') את נתוני התעסוקה לחודש יוני, שהצביעו על התחזקות שוק העבודה, ומה שמוריד את הסבירות כי הפד יוריד את הריבית בישיבה הקרובה בחודש יולי.

המשק האמריקאי רשם תוספת של 224 אלף משרות, מעבר לצפי לנתון של 165 אלף משרות. בתוך כך, נתוני התעסוקה לחודש מאי עודכנו כלפי מטה לרמה של 72 אלף משרות חדשות. ב-3 החודשים האחרונים נוספו למשק האמריקאי 170 אלף משרות בממוצע בכל אחד מהחודשים.

עם זאת, השער השעתי הממוצע בארה"ב עלה ב-0.2%, או 6 סנט לשעה, ועומד כעת על 27.9 דולר לשעה. הצפי היה לעלייה של 0.3%. שיעור האבטלה עלה ל-3.7% לעומת 3.6% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1969.

דוח התעסוקה שפורסם מהווה חדשות טובות לשור העבודה אך חדשות רעות למדדי המניות, כאשר הסבירות להורדת ריבית של הפד בארה"ב מתרחקת. 

המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים 0.8% לאחר פרסום דוח התעסוקה; התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים קופצות מעל לרמה של 2%, אותה שברה בשבוע האחרון; הזהב, שרשם ראלי בשבועות האחרונים על רקע היותו "חוף מבטחים" למשקיעים שונאי סיכון, רושם כעת ירידה של 2% מתחת לרמה של 1,400 דולר לאונקייה; והדולר מתחזק ב-0.5% מול סל המטבעות.