גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ת"א ננעלה בעליות חדות: מדד הבנקים זינק ב-2.7%, אל על המריאה ב-14.14%

העליות בוול סטריט בסוף השבוע האחרון מספקות רוח גבית לבורסה בתל אביב ● מדד ת"א 35 זינק 1.5%, ות"א 90 עלה ב-1.25% ● עליית הציפיות להפחתת ריבית של הפד באוקטובר סיפקו תמיכה למדדים בארה"ב בסוף השבוע, לאחר שההסתברות להורדת ריבית של הפד קפצה מעל ל-90% ● מחר: החלטת הריבית של בנק ישראל

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:26

המסחר בתל אביב ננעל בעליות חדות, כאשר ת"א 35 טיפס ב-1.5% וננעל בגבוה היומי, מדד ת"א 90 עלה ב-1.25% ומדד הבנקים זינק ב-2.7%. 

מניית פועלים  זינקה ב-3.64%, לאומי  עלתה ב-2.6%, מניית אל על  זינקה ב-14.14% על רקע הדיווח על עלייה במספר הנוסעים דרך החברה.

מחזור המסחר הסתכם ב-772 מיליון שקל, מחזור גבוה יחסית לימי ראשון בשוק המקומי.

15:15

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל במגמה חיובית, עם עליות חדות במדדים המובילים, ובמחזור מסחר דל יחסית, כפי שמתאפיין המסחר בדרך כלל בימי ראשון. זאת אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בעליות שערים ניכרות, שהגיעו בהמשך לפתיחה שלילית של המסחר שם בחודש אוקטובר. חלק מהאנליסטים הזרים ציינו כי כמה מחודשי אוקטובר בעבר שנפתחו בירידות שערים חדות, נמשכו בהיפוך מגמה חד בהמשך אותו החודש ואף עד סוף אותה שנה.

בזירה המקומית, בשל חופשות חגי תשרי, שבועות המסחר בתקופה הקרובה קצרים מהרגיל, והשבוע בשל יום כיפור יכללו שלושה ימים, אחרי שבשבוע שעבר כללו יומיים בלבד, בשל חופשת ראש השנה.

מנתוני הבורסה לסיכום ספטמבר עולה כי היה זה חודש חיובי עבור המשקיעים, בדומה לכיוון שאפיין את בורסות העולם, ואשר בסיכומו טיפס מדד ת"א 35 בכ-3.5% - מה שהשלים לו עליה של כ-10.5% מתחילת השנה. עוד בסיכום חודשי המשיך מדד הנדל"ן לשעוט קדימה, עם עלייה של כ-6.5% שהשלימה לו קפיצה של כ-56% מתחילת השנה.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי בולטות המניות הדואליות, בהן לייבפרסון  שמטפסת בכ-4%-5%, ופריגו , נייס  ואיי.אפ.אפ  שעולות בכ-3%. טבע  וטאואר  מוסיפות לערכן כ-2%.

עוד במסחר, מניית הבורסה לניע בתא  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נסחרת בשינויים קלים, ללא דיווח מצידה, ומחזור גדול מהרגיל מרכזת גם מניית אפי נכסים , שגם היא נסחרה בשינויים מתונים. לקראת סוף השבוע עדכנה אפי נכסים על צפי לקיטון בהון העצמי בסך של כ-250 מיליון שקל עקב ירידה בשער האירו, ובהמשך לכך ביום חמישי מנייתה איבדה כ-2.5%. עוד במסחר היום, מניית אנלייבקס  צוללת בכ-25%, אחרי שסבלה מירידות חדות במסחר בה בארה"ב. חברת קפיטל פוינט  דיווחה היום כי חתמה על הסכם למכירת החזקותיה באנלייבקס, תמורת כ-4.1 מיליון דולר, מכירה שתסב לה הפסד של כ-750 אלף דולר.

חברת טלסיס  עדכנה כי ספק עיקרי של החברה הודיע על הפסקת ההתקשרות בתום השנה הבאה, מה שצפוי להשפיע על תוצאותיה במגזר ההפצה בשנים 2020-2021. 

מניית אל על  קופצת בכ-13%, ככל הנראה על רקע דיווח חיובי הנוגע לעלייה בתנועת הנוסעים מנתב"ג בחודש ספטמבר.

חברת רני צים  עדכנה על קבלת היתר בניה לפרויקט להקמת מבנה מסחרי בכפר סבא, וזאת אחרי שבשבוע שעבר חתמה על הסכם להעמדת אשראי של 57 מיליון שקל לפרויקט, וכן חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי שנמצא בהקמה בגני תקווה, תמורת 175 מיליון שקל.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 מזנק ב-1.4%, ת"א 90 עולה ב-1% ומדד הבנקים מנתר ב-1.8%.

מניות הבנקים פועלים ולאומי מרכזות את המחזורי מסחר הגבוהים בתל אביב, אלביט מערכות  עולה ב-1.15%, שיכון ובינוי  מטפסת ב-2.7%, פריגו  עולה 3.3%, נייס  מטפסת בשיעור דומה, אינטרקיור  מזנקת ב-5.1%, אודיוקודס ס קופצת ב-5%, מהדרין  עולה ב-4.8% ומניית אל על מזנקת בכ-5% על רקע הדיווח על עלייה של 21% בתנועת הנוסעים מנתב"ג בספטמבר 2019.

מנגד, אלטשולר שחם גמל  מאבדת 1.4%, עזריאלי קבוצה  משילה 0.7% מערכה, טלסיס  מאבדת 4.15%, אנרג'יאן  יורדת ב-2.56%, אופקטרא  יורדת בשיעור דומה.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-370 מיליון שקל.

11:00

המדדים בבורסה עולים בהמשך לעליות בניו יורק בסוף השבוע האחרון. מדד ת"א 35 עולה בכ-1.4%, ת"א 90 מטפס ב-0.9% ומדד הבנקים עולה ב-1.5%.

מניית טלסיס צונחת ביותר מ-5% על רקע הודעתה כי ספק עיקרי של החברה הודיע על הפסקת ההתקשרות בסוף 2020, מה שצפוי להשפיע על מגזר ההפצה בשנים 2020-2021.

שיכון ובינוי עולה ב-3%, טאואר מטפסת ב-2.5%, כיל עולה ב-1.2%, לאומי עולה ב-1.5%. 

בנק ישראל צפוי מחר להכריז על גובה הריבית ולספק את התוואי להמשך. כלכלני לידר שוקי הון כותבים כי ההודעה מחר צפויה לציין את הצמיחה היציבה ברבעון השלישי, ושוק העבודה הדוק, אך גם צפויה לציין שסביבת האינפלציה עדיין רחוקה מהיעד, השקל התחזק והסיכונים בסביבה העולמית גדלו.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות, בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט, שם המדדים עלו ב-1.4% כ"א ומחקו את הירידות בסיכום שבועי. המניות הדואליות מספקות תמיכה למדדים, כך ת"א 35 קופץ בכ-1.3% בפתיחה, מדד ת"א 90 עולה ב-0.55% ומדד הבנקים ב-0.66%.

מניית טבע  קופצת לאחר שחזרה עם פער חיובי, פריגו עולה ב-3.7%, בולטות בעליות המניות נייס איי.אפ.אפ  וטאואר  שחזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים.

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר על זכייתה בחוזה בסך 153 מיליון דולר לאספקת מערכות לצבא במזרח אסיה.

נובולוג  דיווחה על השלמת העסקה לרכישת 74.9% מחברת אודורו תמורת 19.1 מיליון שקל.

טלסיס  דיווחה כי ספק עיקרי של החברה הודיע על הפסקת ההתקשרות בסוף 2020, מה שצפיו להשפיע על מגזר ההפצה בשנים 2020-2021.

אשטרום נכסים  דיווחה כי שותפות שבהחזקתה (45%) יחד עם קבוצת הראל התקשרה בהסכם למכירת נכס בגרמניה תמורת 31 מיליון אירו. החברה תרשום רווח לפני מס בגובה 5.1 מיליון אירו.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, וזאת לאחר פרסום נתוני תעסוקה מעורבים, ועל רקע עליית הציפיות להורדת ריבית הפד עוד החודש.

שיעור האבטלה בארה"ב ירד בחודש האחרון לרמה של 3.5%, הרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 1969, כך פורסם בשישי. מנגד, כלכלת ארה"ב הוסיפה 136 אלף משרות חדשות במגזר הלא-חקלאי בספטמבר, הקצב הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים, ומתחת לצפי לתוספת של 145 אלף משרות.

בתוך כך, החוזים לציפיות להורדה נוספת של הריבית על ידי הפד עוד באוקטובר קפצו לשיעור של יותר מ-90%, מה שסיפק רוח גבית למדדים שמחקו את הירידות בסיכום שבועי. המדדים דאו ג'ונס, נאסד"ק ומדד S&P 500 עלו ב-1.4% כ"א.

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה בפתיחת המסחר בתל אביב, כך מניית טבע חוזרת עם פער חיובי של 3.7%, פריגו חוזרת עם פער חיובי של 3.8%, כיל  עם פער חיובי של 1%, לייבפרסון  עם פער חיובי של 4.3%, נייס עם 2%, איי.אפ.אפ עם 3.4% ומניית טאואר עם פער חיובי של 3.2%.

ביום המסחר האחרון בתל אביב מדד ת"א 35 ירד ב-0.8%, ומדד ת"א 90 ירד ב-0.7%. כמו כן נרשם מחזור מסחר חריג של 2.6 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים הרבעוני. 

עיני המשקיעים מעבר לים נשואות לחידוש שיחות הסחר השבוע בין נציגי המדינות ארה"ב וסין. בשבוע החולף דיווח Census Bureanu כי היבוא בארה"ב של מוצרים מסין נפל ב-12.5% בשמונת החודשים הראשונים של השנה.

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות בתל אביב; מדד הבנקים מזנק בכ-2%, אודיוקודס צוללת בכ-14%

מדד ת"א 35 עולה בכ-1% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

מוטי שרף / צילום: יהב שרף

היועץ האסטרטגי מוטי שרף הופך לשותף במשרד הפרסום סיטימדיה

שרף ייכנס למשרד שבבעלות דניאל וינר במקום המייסד-שותף שעוזב, ליאור ששון, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים ● במהלך נוסף בענף, עידו מינקובסקי מרחיב את פעילות קבוצת התקשורת בבעלותו ומקים את ג'נסיס - מתחם תוכן ומוזיקה חדש

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א