גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טבע ופריגו הובילו את עליות השערים בת"א; מדד הביומד קפץ ב-2.4%, אקסלנז קפצה ב-60%

דמרי במו"מ לרכישת דוניץ, ושתי המניות מזנקות ● אקסלנז חתמה על הסכם מיזוג עם חברה אמריקאית ● סומוטו מוכרת את פעילות הפצת האפליקציות לצביקה בארינבוים ● מזרחי טפחות נחלשה לאחר הדיווח על עזיבת המנכ"ל

בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בתל אביב ננעל בעליות של סביב ה-1% על רקע הסנטימנט החיובי מעבר לים. טבע  זינקה ב-6.88%, אקסלנז  טסה ב-60% לאחר הדיווח על מיזוג עם חברה אמריקאית.

אשטרום נכסים עלתה ב-4.2%, אשטרום קבוצה זינקה ב-5.5%. מנגד, סלקום צנחה בכ-4.5% כנגד המגמה.

15:15

המסחר בת"א ממשיך להתנהל בעליות שערים נאות, אחרי שאתמול הסתיים המסחר בכיוון הפוך. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם. שינוי הכיוון במגמת המסחר בשוק המקומי נרשמה בהשפעת שינוי הכיוון הצפוי במסחר בארה"ב, זאת בין היתר על רקע דיווחים שלפיהם הממשל הסיני עשוי לנקוט צעדים נוספים לתמוך בכלכלה הסינית, שנפגעה בצורה ניכרת מהתפשטות וירוס הקורונה. בשלב הנוכחי, כך נראה, המשקיעים מביעים אמון גבוה יחסית ביכולתם של מתווי המדיניות לשמור מפני נפילת חברות בעקבות השפעת הווירוס, אחרי שאתמול הודעתה של ענקית הטכנולוגיה אפל על האטה צפויה במכירות העלתה את רף החששות.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו היום בסקירתם השבועית, כי "שוקי המניות מצליחים לעלות בסך הכול למרות משבר הקורונה, שבאופן טבעי גורר חשש לפגיעה בשרשרת היצור העולמי, בביקוש העולמי, בסקטור התיירות והטיסות העולמי, ועשוי לפגוע ברווחיות של חברות רבות".

עוד הוסיפו באקסלנס, כי "אחד החששות הגדולים של משקיעים ל-2020 קשור לבחירות המתקרבות בארה"ב ובאופן ספציפי בכך שייבחר מועמד שיבטל את רפורמת הנשיא דונלד טראמפ להפחתת מסי החברות. לכן, כשבסקרים האחרונים, לאחר תהליך ההדחה שנכשל לטראמפ, הולכים ועולים בעקביות הסיכויים לבחירתו המחודשת, יש הטוענים שהסקרים הללו מעודדים את המשקיעים, מורידים מפרמיית הסיכון בשוק ומאפילים על ההשפעות השליליות של משבר הקורונה".

בצד החיובי במדד ת"א 35, המניות הדואליות של טבע   ופריגו   מתחזקות בכ-4%-3%. ברקע למסחר בטבע, החברה קיימה הבוקר מפגש עיתונאים, שבו התייחס בין היתר מנכ"ל החברה, קאר שולץ, להמשך פעילותה.

עוד בין העולות במדד המוביל, מניות פתאל החזקות  ושיכון ובינוי  מתחזקות בכ-3%, ועליות דומות רושמת מניית החברה לישראל , אחרי שסבלה מחולשה מוקדם יותר השבוע.

מניית מזרחי טפחות  מאבדת כ-1.5%-1%, כשברקע למסחר היום הודיע מנכ"ל הבנק, אלדד פרשר, על רצונו לפרוש מהתפקיד.

עוד במסחר, מניית אשטרום נכסים  מרכזת מחזור מסחר גדול במיוחד, ועולה בכ-3%, ללא דיווח מצד החברה.

גם מניית דמרי  מרכזת עניין וקופצת ביותר מ-4% במחזור מסחר גדול מהרגיל. ברקע למסחר, החברה עדכנה על מו"מ שהיא מנהלת לרכישת חברה בתחום הייזום, וככל הידוע מדובר בדוניץ , שמנייתה נהנית מעליות של כ-7%.

החברות סלקום   ואלקטרה צריכה  עדכנו על מכירת החזקותיה של אלקטרה צריכה בגולן טלקום לידי סלקום. מניית סלקום צונחת בכ-5% וזו של אלקטרה צריכה מאבדת כ-2.5%.

חברת סומוטו  דיווחה על חתימת הסכם למכירת מגזר האפליקציות שלה בתמורה העשויה להגיע לכ-34 מיליון דולר. מנייתה קופצת בכ-15%.

חברת אקסלנז ביוסיינס  עדכנה כי היא צפויה לחתום על הסכם מיזוג עם חברה אמריקאית "שתרכוש את כל מניות החברה ב-6.1 שקלים למניה". מנייתה מזנקת בכ-58% ומתקרבת למחיר העסקה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות. אג"ח דוניץ  קופצות בכ-6%-5%. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה שלילית.

12:45

מניית בנק מזרחי טפחות  מרכזת מחזור מסחר גדול ומאבדת כ-1%, לאחר הדיווח על עזיבת המנכ"ל, אלדד פרשר. עליות נרשמות היום בכל יתר מניות הבנקים הגדולים, והמדד הענפי מתחזק ב-0.4%.

מתחזקות העליות המניית טבע  , והיא מזנקת בקרוב ל-4%. מנגד מתחזקות הירידות במניית סלקום  , שנחתכת ב-2.5%.   

12:00

המדדים המובילים בבורסת ת"א מטפסים סביב 0.7%. את העליות במדד המוביל מובילות מניות פריגו   וטבע   שמטפסות בקרוב ל-3%, וזאת כשברקע דברים שאמר היום מנכ"ל טבע, קאר שולץ, במסיבת עיתונאים של החברה. מניית אלקטרה  בולטת אף היא בעלייה של 2.5%, ואלקטרה צריכה  רושמת ירידה קלה, כשברקע העסקה למכירת החברה הבת של אמ"צ, גולן טלקום, לידי סלקום  , שמנייתה מאבדת כ-1.3%.

עוד במסחר, מניית סומוטו  קופצת יותר מ-15% במחזור גדול על רקע מכירת פעילות הפצת האפליקציות לצביקה בארינבוים. 

מניית כיל   מתחזקת בכ-1%. החברה דיווחה היום על רכישת חברה אמריקאית בתחום הפתרונות החקלאיים.

מניית אינטרקיור  מזנקת בכ-5%, לאחר שהודיעה היום כי תקצור צמחים ראשונים במסגרת הסכם עם חוות קנאביס במחוז חיפה.  

10:00

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר בעליות שערים של כ-0.5% במדדים המובילים.

מניית סומוטו  מזנקת בכ-19% לאחר הדיווח על מכירת פעילות האפליקציות לחברה בשליטת צביקה בארינבוים.

את העליות במדד ת"א-35 מובילות מניות טבע   ופריגו   שמטפסות בכ-2%. מניית אלקטרה  עולה בכ-1.5%.

מן העבר השלילי בולטת מניית טאואר שמאבדת יותר מ-1%. אתמול פרסמה החברה דוחות מאכזבים.

9:15

חברת סומוטו  דיווחה הבוקר כי היא מוכרת את פעילות האפליקציות לחברה בשליטת צביקה בארינבוים בסכום של עד 34.3 מיליון דולר. על-פי ההסכם, עם השלמת העסקה ולאחר קבלת התמורה מהרוכש, קופת המזומנים נטו של סומוטו תעמוד על כ-29.5 מיליון דולר, והחברה, במועד השלמת העסקה, תכריז מהו היקף הדיבידנד שיחולק לבעלי המניות. סומוטו תמשיך להחזיק בפעילות הווידיאו והאודיו.

06:10

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') בהמשך לירידות שרשמו אתמול המדדים המובילים בתל אביב וברחבי העולם. אמש הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות של מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 שאיבדו 0.6% ו-0.3%, בהתאמה, ובעלייה סמלית של מדד נאסד"ק לקראת הסיום, 0.02%, שהספיקה לו כדי לגרד עוד שיא חדש.

אתמול התגברו שוב חששות המשקיעים לגבי ההשלכות השליליות האפשריות של התפשטות נגיף הקורונה. במוקד עמדה ענקית הטכנולוגיה אפל, שפרסמה אזהרה על כך שתחמיץ את תחזית ההכנסות הרבעונית שלה בעקבות השפעות הנגיף.

במקביל לירידות בשוקי המניות, מחיר הזהב חצה אמש (ג') את רף 1,600 דולר לראשונה מאז 2103. מחיר הזהב למסירה באפריל עלה ב-1.4% ונסגר ברמה של 1,603.5 דולר לאונקיה.

המניות הדואליות במדד ת"א 35 צפויות לספק לו מעט תמיכה, כשפריגו שבה עם פער ארביטראז' חיובי של 2.1%, טבע עם פער חיובי של 1.6% ואיי.אפ.אפ וכיל עם פער חיובי של כ-0.7%.

אתמול התנהל יום המסחר בתל אביב בירידות שערים משמעותיות ובסיומו מדד ת"א 35 ירד ב-0.8%, מדד ת"א 125 נחלש ב-0.75%, ומדד ת"א 90 איבד 0.45%. מדדי הטכנולוגיה והבנקים ירדו בכ-1%.

הודעת אפל והחשש מנגיף הקורונה הביאו לירידות שערים גם בבורסות אירופה. בפרנקפורט מדד דאקס איבד אמש 0.8%, בלונדון מדד פוטסי 100 ירד ב-0.7% ובפריז מדד קאק 40 נחלש ב-0.5%. מדד יורוסטוקס 600 הכלל אירופי נחלש ב-0.5%.

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי