כיל מרחיבה את פעילות הפתרונות לחקלאים: רוכשת חברה אמריקאית בכ-30-25 מיליון דולר

חברת Growers פועלת בתחום של עיבוד וניתוח נתונים חקלאיים • מנכ"ל כיל, רביב צולר: "שילוב הפלטפורמה הייחודית של Growers עם הידע האגרונומי הנרחב של כיל יאיץ את תהליך הפיתוח והחדירה לשוק"

רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש
רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש

כיל  ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחומים משיקים לפעילותה המרכזית - הפקה וייצור של כימיקלים ומינרלים. החברה הודיעה היום (ד') על רכישת חברת Growers Holdings, הפועלת בתחום של עיבוד וניתוח נתונים חקלאיים. זאת, במטרה להרחיב את הפתרון הדיגיטלי שמציעה החברה ולהאיץ את פיתוחו. סכום הרכישה מוערך על-ידי גורמים בשוק בכ-30-25 מיליון דולר.

בכיל מציינים כי פלטפורמת האגרונומיה של Growers מעבדת ומנתחת נתונים רלוונטיים הנאספים ידנית או באמצעות מכונות חקלאיות בצורה מהירה, גמישה וממוקדת לכדי תוכניות המאפשרות קבלת החלטות זריעה, המלצות דישון ורכישת תשומות. תוכניות אלה נשלחות למכונות החקלאיות השונות הפועלות בשדה ומאפשרות את יישומן המיידי. Growers, שבסיסה בצפון קרולינה, מעסיקה צוות של data scientists, מהנדסים, מפתחים ואגרונומים, המשרתים בסיס לקוחות ברחבי ארה"ב.

מנכ"ל כיל, רביב צולר, ציין כי "שילוב הפלטפורמה הייחודית של Growers עם הידע האגרונומי הנרחב של כיל יאיץ את תהליך הפיתוח והחדירה לשוק, במטרה ליצור שירות דיגיטלי אשר יספק לבעלי מקצוע בתחום החקלאות גישה ייחודית למידע שעד כה לא היה זמין לשימוש, באופן פשוט, מהיר ומעשי".

עוד נמסר מכיל כי סטיבן ולנסין, מייסד ומנכ"ל Growers, ימשיך בתפקידו. בנוסף הודיעה כיל כי יורם סדן מונה לעמוד בראש עסקי הפתרונות הדיגיטליים של החברה החל מהחודש הבא. לסדן ניסיון ניהולי גלובלי בענפי הטכנולוגיה והחקלאות המדייקת, ולאחרונה מילא תפקידים מובילים בנטפים ובסימנס.

בשבוע שעבר דיווחה כיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, על ירידה של 41% ברווח הנקי ברבעון הרביעי, לעומת הרבעון המקביל ב-2018, לרמה של כ-48 מיליון דולר. בשורה העליונה הציגה כיל ירידה של כ-21% בהכנסות הרבעון שהגיעו לכ-1.1 מיליארד דולר בלבד. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 47% ברווח לרמה של כ-88 מיליון דולר.

בחברה הסבירו את ההרעה בתוצאות בכך שנרשמה ירידה בהיקף הייצור והמכירות של אשלג, בעיקר כתוצאה מההשבתה לצורך שדרוג מתקני ים המלח. בנוסף נפגעו תוצאות החברה עקב היעדר משלוחים לסין בעקבות עיכוב בחתימה על הסכמי אספקה חדשים לסין, לצד תנאי שוק חלשים (ירידה של 18 דולר במחיר הממוצע של טונה אשלג לרמה של 274 דולר).

בסיכום שנתי הציגה כיל מכירות של כ-5.3 מיליארד דולר, ירידה של 3.6% לעומת שנת 2018. הרווח התפעולי שלה הצטמק בכ-50% לרמה של 756 מיליון דולר (בין השאר מכיוון שב-2018 רשמה כיל רווחי הון חד-פעמיים גבוהים), ובשורה התחתונה היא הציגה ירידה של 62% ברווח הנקי לרמה של 475 מיליון דולר.

מניית כיל רשמה בשנה האחרונה ירידה של 32% ושווייה של החברה בבורסה הצטמק לכ-17 מיליארד שקל.