גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה בת"א ננעלה בעליות לאחר התקלה הדרמטית: ת"א 35 קפץ ב-1.3%

לאחר התקלה החמורה בבורסה המדדים חזרו לטפס, כאשר בוול סטריט לא יתקיים הערב מסחר בשל חג ההודיה ● דלק זינקה ב-10%, דלק רכב קפצה ב-10%, תפרון עלתה ב-7%, ביו ויו ב-13%, פוקס עלתה ב-5.25%, אפולו פאוור זינקה ב-20

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

יום המסחר הדרמטי בבורסה בתל אביב שחווה תקלה חריגה ננעל בסופו בעליות שערים, בעוד מעבר לים בוול סטריט לא יתקיים מסחר בשל חג ההודיה.

דלק זינקה ב-10%, דלק רכב קפצה ב-10%, תפרון עלתה ב-7%, ביו ויו ב-13%, פוקס עלתה ב-5.25%, אפולו פאוור זינקה ב-20.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-2.69 מיליארד שקל.

15:55

הסוחרים בבורסה בתל אביב שיפשפו את עיניהם בשעה האחרונה כאשר המדדים בבורסה השתוללו בפתאומיות ללא סיבה שנראית לעין, מה שהעלה ספקולציות על תקלה ואף מתקפת סייבר. מדד ת"א 35 זינק בחדות, ונרגע, כאשר המחירים בשוק חזרו לשער של טרום הפתיחה מהבוקר.

סוחרים בשוק מספרים לגלובס על "תקלת מסחר חמורה מאד בבורסה. מדובר באירוע קיצון". סוחר נוסף אמר כי "על פי דיווחים בשוק ההון לא ניתן לשגר פקודות קנייה ומכירה. מדובר על פניו בתקלה חריגה ואף חמורה".

בשעה זו טרם התקבלה התייחסות של הבורסה בתל אביב לנושא.

15:15

האיחוד האירופי הודיע היום כי חברת התרופות טבע  נקנסה ב-60.5 מיליון אירו (כ-72 מיליון דולר) בשל הסכם "pay for delay" לא חוקי שנחתם בינה לבין חברת ספלון, לפני שנרכשה על-ידי טבע, והוביל לעיכוב בכניסת תחרות גנרית בשוק האירופי לתרופה modafinil המיועדת לטיפול בהפרעות שינה.

לפי הודעת האיחוד האירופי, ב-2005 טבע שכבר הייתה מוכנה להשיק גרסה גנרית לתרופה (ואף החלה לשווק אותה בבריטניה) הסכימה לבקשת ספלון להימנע מהשיווק ובתמורה קיבלה ממנה הטבות מסחריות וסכום כספי. בכך מחירי התרופה נותרו גבוהים ופגעו במטופלים ובמשלם המיסים האירופי.

סכום הקנס מורכב מקנס של 30 מיליון אירו לטבע ו-30.5 מיליון אירו לספלון, אך מכיוון שטבע רכשה את ספלון ב-2011 הרי שכל הסכום ישולם על-ידי טבע.

הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, מרגרט וסטגר, אמרה היום: "זה לא חוקי כאשר חברות תרופות קונות בכסף תחרות ומונעות כניסה של תרופות זולות יותר לשוק. ההסכם של טבע וספלון פגע במטופלים ובמערכות הבריאות הלאומיות".

טבע רכשה את ספלון בתמורה ל-6.8 מיליארד דולר ומאז שילמה סכומים ניכרים לרשויות בגין מעשי ספלון לפני העסקה, בין היתר סכום של 1.2 מיליארד דולר ששולמו ל-FTC (הרגולטור האחראי על התחרות בארה"ב) בגין הסכמי pay for delay.

13:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב עולים ב-0.8%, בעוד שהדולר נחלש מול השקל למרות התערבות של בנק ישראל במסחר.

מנייתה של דקל מזנקת ב-8.5%, פוקס בולטת בעלייה של 5.5% על רקע האפשרות להנפקת פעילות החברה הבת ריטיילורס, שאחראית על מותגי נייק ופוטלוקר.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-1.8 מיליון שקל.

11:30

הדולר ממשיך לאבד גובה ומתקרב לרף ה-3.30 שקלים לדולר. כעת נסחר הדולר בירידה של כ-0.2% לרמה של 3.319 שקלים לאחר שמוקדם יותר ירד ל-3.314 שקלים. האירו נסחר ביציבות סביב 3.956 שקלים. 

לפי גורמים בשוק המט"ח בנק ישראל החל להתערב הבוקר במסחר בדולר בהיקפים משמעותיים. על פי הערכות מדובר ברכישות בהיקף של מאות מליוני דולרים שנועדו לבלום את התחזקות השקל מעבר לרף שקבע בנק ישראל. 

11:00

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1.3% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות מניות דלק רכב , אפולו פאוור , פוקס  ופורסייט. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן יניב בר מעריכים בסקירת המאקרו השבועית כי "אופיו הייחודי של משבר הקורונה, מתבטא בין היתר בכך שההשפעות השליליות שלו מאוד בלתי אחידות ומודגשות יותר בענפים שמושפעים באופן ישיר מההגבלות על הפעילות. ככל שהחזרה לפעילות מלאה תתעכב, כך פערי הסיכון בין הענפים השונים עלולים להתרחב. מצב זה הגביר במידה רבה ובלתי אחידה את רמת הסיכון של ענפי משק מסוימים וגם של משקי בית בחתכים מסוימים, בהשוואה לתקופה שלפני המשבר" .

ביחס לשיעור האבטלה אומרים בפמן ובר כי "הנתונים הד-שבועיים מצביעים על ירידת שיעור האבטלה 'הרחב' במחצית השנייה של אוקטובר, במקביל לתחילתו של תהליך היציאה מהסגר השני. לאור ההתקדמות, ההדרגתית אמנם, בתהליך החזרה לפעילות, נראה ששיעור האבטלה צפוי להמשיך לרדת. במבט קדימה, ככל שהפעילות הכלכלית במשק תמשיך לפעול תחת הגבלות מסוימות, ובמקביל להמשך התמיכה הממשלתית במובטלים, נראה כי שיעור האבטלה ה"רחב" צפוי להישאר ברמה גבוהה גם במהלך רוב שנת 2021".

10:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה נפתח במגמה חיובית, בהובלת מניות הבנקים. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1.2%. 

עליות בולטות רושמות מניות מיטרוניקס, לאומי , דיסקונט , בזק, המלט ודלק רכב. 

קבוצת דלק  דיווחה הבוקר כי כי הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השלישי עמד על כ-149 מיליון שקל, זינוק של כ-130% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד . ההכנסות הסתכמו בכ- 1.7 מיליארד שקל , לעומת 566 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2019. 

09:22

חברת המלט  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכם בכ-2.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-925 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-4.7 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ-1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת הנדל"ן אלמוגים  השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת איגרות חוב מסדרה ו'. במסגרת השלב המוסדי נרשמו ביקושים של כ-223 מיליון שקל והחברה גייסה כ-73 מיליון שקל בריבית של 4%.

09:00

הדולר ממשיך לאבד גובה ורושם הבוקר ירידה של כ-0.3% לרמה של 3.315 שקלים. האירו נסחר ביציבות סביב 3.956 שקלים. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בירידות קלות. בניו יורק הסתיים אתמול המסחר במגמה מעורבת. היום לא יתקיים מסחר בניו יורק, לרגל חג ההודיה. באסיה נרשמות היום עליות והנפט נסחר בעלייה קלה.

למניות הדואליות לא צפויה השפעה ניכרת על מדד ת"א 35. טבע  שבה עם פער ארביטראז' חיובי של כ-1.2%, לייבפרסון עם 1.5% וסאפיינס 1.6% כך שהן צפויות לעלות הבוקר. 

2. האם יאושר תקציב בזמן?

כאילו אין משבר בקואליציה, תהליך אישור תקציב 2021 יוצא לדרך: שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע אתמול כי יקיים ביום שני הקרוב ישיבה ראשונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להצגת תקציב המדינה. במסגרת הישיבה יציגו כ"ץ והדרג המקצועי באוצר לנתניהו את מסגרת תקציב 2021 יחד עם חוק ההסדרים הכולל את השינויים המבניים שהאוצר מבקש לקדם במשק.

דוברו של שר האוצר ציין כי לאחר אישור ראש הממשלה, יפעל האוצר מול גורמי הקואליציה ומשרדי הממשלה השונים, בהם גם משרד המשפטים, כדי לסכם את פרטי התקציב ולהביאו לאישור הממשלה בהקדם. לאחר מכן יפעל משרד האוצר להעביר במהלך חודש פברואר 2021 את הליכי האישור של התקציב בכנסת. עד כה לא הצליח כ"ץ לקבל את הסכמת 'כחול-לבן' למהלכיו וקיים ספק אם התקציב אכן יגיע לאישור הממשלה ביעד הזמן שקבע שר האוצר.

3. פיילוט הקניונים יוצא לדרך

לאחר מספר דחיות החליטה הלילה הממשלה להוציא לדרך פיילוט מצומצם במסגרתו יופעלו 15 קניונים ברחבי הארץ, בחלוקה גיאוגרפית, עד ליום 6 בדצמבר. לאחר תקופת הפיילוט, בהתאם לתוצאותיו יוחלט מתי ובאיזה אופן יפעלו כלל הקניונים ברחבי הארץ. 6 מתוך הקניונים שייפתחו שייכים לקבוצת עזריאלי  ומליסרון , בחלוקה שווה. על מנת לקבוע מי יהיו תשעת הקניונים הנוספים שישתתפו בפיילוט, יערכו 3 הגרלות בין הקניונים שאינם בבעלות שתי החברות. 

4. עונת הדוחות: מגדל, יוחננוף והמלט

עונת הדוחות מתקרבת לקיצה, והבוקר פרסמה מגדל  תוצאות לרבעון השלישי. החברה הציגה רווח נקי של כ-103 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של כ-610 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היום צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר, החברות יוחננוף  והמלט. בתחילת השבוע הבא יפרסמו תוצאות פתאל החזקות , קבוצת דלק, שיכון ובינוי ופז. 

מיטרוניקס  דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה על רווח נקי של כ-29.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, כפול מהרווח ברבעון המקביל אשתקד. 

אביגל שורק (43) נבחר לכהן כמנכ"ל אל על . שורק, שיחליף את גונן אוסישקין בתפקיד בסוף ינואר 2021, הוא רואה חשבון והוא כיהן כסגן נשיא בכיר בחברת דלק ארה"ב מאז 2015. שורק עבד בקבוצת דלק מאז 2012 וגם כיהן כדירקטור בקבוצת אלון בארה"ב. לפני כן כיהן כמנהל פיתוח עסקי בתאגיד SUNPOWER. 

5. פסגות: התרחיש האופטימי הפך לריאלי יותר

ולסיום, אורי גרינפלד , הכלכלן הראשי של פסגות , הוציא תחזית תוצר מעודכנת למשק הישראלי ל-2020.  "כל התחזיות הקודרות יותר ניתנו לפני תוצאות הרבעון השלישי שהפתיעו לטובה וכעת, לאחר ששלושת הרבעונים של השנה מאחורינו, ניתן לומר שדווקא התרחיש האופטימי של החזאים והגופים הגדולים הפך לתרחיש הריאלי יותר. כשבוחנים את הנתונים מנקודת מבט שנתית - רבעון מול רבעון מקבל אשתקד, ניתן לומר כי הפגיעה בישראל קטנה יחסית למדינות המערב . להערכתנו, הפגיעה הכלכלית בסגר השני נמוכה יותר מהסגר הקודם, לכן, אם נניח שהפגיעה ברבעון הרביעי לא חמורה כמו זו שהיתה ברבעון השני נקבל שהכלכלה הישראלית צפויה להתכווץ ב-2020 בשיעור של כ-3.8% "בלבד ", כותב גרינפלד. 



עוד כתבות

באר שבע. דירות בפחות ממיליון שקל / צילום: Shutterstock

"יודעים מה הם רוצים": זו העיר עם הכי הרבה רוכשי דירות צעירים

מבצעי שיווק אגרסיביים ומימון מההורים דוחפים יותר ויותר צעירים מתחת לגיל 35 לרכוש דירות, גם להשקעה - כך לפי נתוני חברת במבי המספקת שירותי תוכנה לחברות נדל"ן ● "יש הרבה פניות של צעירים. חלקם ישר אחרי הצבא"

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

עמית הלוי, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עמד במבחן בג"ץ?

ח"כ עמית הלוי טען כי גם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עבר את מבחן בג"ץ, אבל הוא לא קיבל הזדמנות ● המשרוקית של גלובס

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

הציבור מעדיף נזילות על ריבית / צילום: Shutterstock

הציבור מעדיף נזילות על ריבית: המלחמה עצרה את העברת הכספים לפיקדונות

הרבעון האחרון של 2023, בו פרצה המלחמה, סימן שינוי מגמה ביתרת העו"ש של הישראלים: מצניחה חדה מתמשכת, היא זינקה ב־43 מיליארד שקל ● בין הסיבות: העדפה לכסף נזיל בסביבת אי־ודאות, קיטון בהוצאות וגיוס מילואים מסיבי ● וגם: מה עשתה המלחמה למינוס שלנו?

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף-פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

האוניברסיטה העברית בירושלים / צילום: Shutterstock

האוניברסיטה העברית: הפרופסורית מכחישת הטבח לא תשוב ללמד אם לא תחזור בה

דיקן ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית הודיע כי פרופ' נדירה שלהוב־קיבורקיאן, שהכחישה את אירועי ה־7 באוקטובר, תפסיק ללמד בו לצמיתות אם לא תחזור בה מדבריה ● בהודעה נכתב: "חופש הביטוי איננו מקנה זכות להיות מעורב בהוראה ובחינוך של מקצוע שלערכיו אדם מתכחש"

דיווחים על הפצצות בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

בפעם השנייה תוך יומיים – דיווחים על תקיפה בדמשק: היעד שהופצץ – מחסן אמל"ח איראני שיועד לחיזבאללה

בתקיפה שהתבצעה לפני יומיים הושמד מחסן אמל"ח איראני באחת התקיפות הגדולות ביותר שאירעו בתקופה האחרונה, כך לפי דיווחים  ● גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקאי ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

צילומים: AP - Ng Han Guan, Jeff Dean, Alexander Zemlianichenko, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קלקולים כלכליים: הסיכונים המרכזיים שמאיימים על הפריחה בשוקי המניות

דווקא כשמדדי מניות בעולם נמצאים בשיאי כל הזמנים, חשוב להתייחס לסיכונים שעלולים להעיב על השווקים ● הסיכונים המיידיים הם התחדשות האינפלציה במדינות רבות או לחלופין האטה כלכלית, ומתיחויות גאו-פוליטיות שיסלימו למלחמות ● כתבה שנייה מתוך שתיים

מייסדי אליאוס, מימין: אלון יופה, אלון רבינוביץ ודרור זיידה

הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה

הסטארט־אפ Eleos Health פיתח כלי בינה מלאכותית שמייצר סיכום אוטומטי של פגישות רפואיות, שכעת יוטמע בקבוצת "עמל ומעבר" המתמחה בטיפולים פסיכולוגיים ● המייסד אלון יופה: "כמו שצילום רנטגן מסייע לרופא, כך הפתרון שלנו לרפואת הנפש" ● ישראל מתגייסת 

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

ולדימיר פוטין בנאום לאחר הבחירות ברוסיה. נבחר ל-6 שנים נוספות / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין נבחר לנשיא בפעם החמישית. מה צפוי עכשיו לרוסיה?

בעוד שהניצחון של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה לא מפתיע, היקף הניצחון שלו - עם כ-88% מהקולות - עלול לתת לגיטימציה למורשת ולמלחמה התוקפנית שלו ● הקדנציה החמישית בתפקיד תתמקד ככל הנראה במלחמה באוקראינה - ובלוודא שהרוסים ימשיכו לתמוך בה