גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השבוע בעולם הפרסום: תקציב פליי קארד עובר מגליקמן לגיתם

וגם: מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע ● אור לביא ימונה לסמנכ”ל קריאטיב במשרד הפרסום מנצ' ● ו-TMF תטפל בתקציב המדיה של קבוצת קרסו

יעל גולדמן בפרסומת עבר לפליי קארד / צילום: יח''צ
יעל גולדמן בפרסומת עבר לפליי קארד / צילום: יח''צ

לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של המותג פליי קארד (Fly Card) עובר ממשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב למשרד הפרסום גיתם. זאת, בשל ניגוד עניינים שנוצר במשרד - בנק בינלאומי, שהיה תחת גליקמן-שמיר, השיק כרטיס הטבות לעולם התעופה (beyond).

המותג פליי קארד משלב אפשרות לאשראי עם כרטיס "מועדון הנוסע המתמיד" של אל על. משרד הפרסום של אל על הוא מקאן תל אביב. למרות זאת, כשבחברה השיקו ב-2014 כרטיס אשראי משל עצמם, הם העדיפו להותיר מחוץ להתמודדות על תקציבו משרדים שכבר מטפלים בתקציבים של כרטיסים אחרים. כך, מקאן, שמטפלים בלאומי קארד (כיום מקס), נותרו מחוץ להתמודדות. גליקמן-שמיר-סמסונוב זכו במכרז וטיפלו בו מאז.

במשך שנים הצליח המשרד להימנע מלהיכנס למלכוד ניגודי האינטרסים בקטגוריית כרטיסי האשראי והבנקאות. ניגודי האינטרסים בתחום הלכו והתחזק עם השנים, בשל תהליך הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים. תהליך זה צמצם את האפשרות של משרד פרסום לשחק במגרש עם מספר מותגים. לאחרונה, גם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב נפל לניגוד עניינים זה.

המשרד מטפל שנים ארוכות בתקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי. באיחור אלגנטי ביחס למתחרים השיק הבנק את beyond - כרטיס הטבות לעולמות התעופה והתיירות, המתחרה באופן ישיר בפליי קארד. מרגע שהבנק נכנס לקטגוריה זו, היה ברור שגליקמן לא יוכל לרקוד על שתי החתונות, והפרידה ממערך הפרסום של אל על ומהמותג פליי קארד הפכה רק לעניין של זמן.

תקציב אל על היווה במשך שנים מושא לחיזורים מצד משרדי פרסום שונים, שביקשו לטפל בחברת התעופה או במועדון הלקוחות. החברה הוכיחה נאמנות לספקיה, ולא החליפה משרדים כבר שנים ארוכות. הפרידה מגליקמן פותחת חלון הזדמנויות נדיר לקבל דריסת רגל בתקציב.

לפני חודשים ספורים מונה ליאור טנר, לשעבר מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום גיתם, במקום קרן בכר-אמיתי ויובל וינגסט שביקשו לפרוש. טנר כיהן בתפקיד מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על במשך כשבע שנים ונחשב להצלחה גדולה. 

ליאור טנר, מנכ''ל משרד הפרסום גיתם / צילום: איל יצהר

הנוסע המתמיד היא זרוע פעילות שנחשבת, למרות כל הקשיים שעברה אל על בשנים האחרונות, למוצלחת ורווחית. תחת ניהולו של טנר צמח מספר חברי המועדון באופן קונסיסטנטי, עד שעמד במועד פרישתו של טנר על כ-2.4 מיליון חברים בישראל ובחו"ל. באותה תקופה עמד מספר החברים של פליי קארד על כ-350 אלף חברים.

טנר חתום על מהלכים עסקיים כגון הקמת סוכנות ביטוח משותפת עם הפניקס, מיזם מלונות דיגיטלי, מיזם השכרת רכב ובתקופת הקורונה - השקת אתר סחר מקוון המציע רכישות מוצרים בשילוב כסף ונקודות אל על.

בימים אלה נערכת החברה למכירת חלק מהמועדון, אולם השליטה בו אמורה להישאר בידיה. עתה מקבל משרד גיתם תגבורת שיווקית משמעותית לטיפול במותג, בדמות המנהל שהקפיץ בעבר את המתחרים. 

מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע

משרד הפרסום מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע (נתיבי תעבורה עירוניים). מקאן צפוי לבצע עבור החברה את הקמפיין להשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ואת ההסברה על הקו הירוק, הסגול והמטרו.

תקציב הפרסום של נת"ע נוהל מאז 2017 במשרד הפרסום אדלר-חומסקי. המשרד זכה בתקציב של 10 מיליון שקל במסגרת מכרז שעורר עניין רב בתעשיית הפרסום. בין המשרדים שהתמודדו עליו היו גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי, ענבר-מרחב G ואשכנזי-זלצמן.

כחברה ממשלתית מחויבת נת"ע, על-פי חוק חובת המכרזים, לקיים מכרז כל כמה שנים. עד המכרז ב-2017, בו זכה אדלר-חומסקי, קבוצת מקאן טיפלה בתקציבו. תחילה זה נעשה באמצעות מקאן בוטיק, זרוע התקציבים הקטנים של מקאן שכבר לא קיימת, ובהמשך הועברו תקציביה למקאן ואלי, השלוחה של הקבוצה במצפה רמון. עתה, חוזר התקציב לקבוצת מקאן, הפעם למשרד הפרסום עצמו.

אור לביא ימונה לסמנכ"ל קריאטיב במשרד הפרסום מנצ'

משרד הפרסום מנצ' מגייס לשורותיו בכיר נוסף: אור לביא, סמנכ"ל הקריאטיב של משרד הפרסום יהושע TBWA, ימונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאטיב במנצ'.

לביא כיהן בעבר כסמנכ"ל קריאטיב משותף ביהושע, לצידה של מאיה שרן שעזבה לפני חודשים ספורים והפכה לשותפה במשרד הפרסום D-SAY. לביא נותר אז מנהל קריאטיב יחיד ובמסגרת תפקידו היה אחראי על לקוחות כמו מקדונלד'ס, קופת חולים מכבי, סלופארק, ווינר, כאל ועוד.

נציין כי עד עתה לא היה סמנ"ל קריאטיב במנצ'. יניב מילנרסקי, ממייסדי המשרד, נחשב לאחד מאנשי הקריאטיב הבולטים בענף, והוא המזוהה עם הקריאטיב של משרד הפרסום.

מלינרסקי אמר כי הצירוף של לביא היה טבעי למשרד. "עם התרחבות המשרד, החלטנו לחזק את שדרת הניהול שלנו. אור הוא קודם כל מנצ' בנשמה, לצד היותו סמנכ"ל קריאטיב מחונן. הוא מהמעטים שיודעים לשלב גם יכולות קריאטיב גבוהות וגם יכולות ניהול מרשימות".

נזכיר כי רק לאחרונה צורפה למנצ' שותפה חדשה, שרון שלו-לבצור, לשעבר בכירה במקאן. בשנים האחרונות שימשה שלו לבצור כפרסומאית עצמאית.

משרד הפרסום מנצ' הוקם בשנת 2013 והוא אחד מהמשרדים היחידים שהוקמו בעשור האחרון והצליחו להתברג כחלק מהתעשייה "הממוסדת". המשרד קם כבוטיק קריאטיב בדגש על אסטרטגיה. בשונה ממשרדים צעירים אחרים, הצליח לגייס תקציבים של לקוחות גדולים, כמו קבוצת טמפו, צ'מפיון מוטורס, שטראוס, דור אלון, אלטמן, בנק ירושלים, פספורטכארד, מדלן ועוד.

TMF תטפל בתקציב המדיה של קבוצת קרסו

לגלובס נודע כי תקציב המדיה של קבוצת קרסו עובר לחברת המדיה TMF. קבוצת קרסו מייבאת את מותגי הרכב רנו, אינפיניטי וניסאן. בשונה מתקציב הקריאטיב שמטופל שנים ארוכות במשרד הפרסום ענבר-מרחב, תקציב המדיה עבר בשנים האחרונות מספר תהפוכות.

בעבר הופקדה בידי ענבר-מרחב האחריות על המדיה והקריאטיב. יש לציין כי ענבר-מרחב לא רוכש מדיה, אלא הדבר נעשה באמצעות יוניברסל מקאן. בהמשך בחרה קרסו לפצל את התקציב: הכסף שהיא משקיעה בטלוויזיה נותר בענבר, והתקציב שמופנה לפרסום בעיתונות עבר לסמארט מדיה.

ב-2017 החליטה קרסו לרכז את התקציב בבית אחד והעבירה אותו לענבר-מרחב. ב-2020 חזרה סמארט מדיה, והופקד בידיה כל התקציב.

לאחרונה הוחלט בקרסו לנהל מכרז על תקציב המדיה. רוב החברות שראו את תנודות התקציב העדיפו שלא להתמודד, כך שבסוף התמודדו רק יוניברסל, ו-TMF שזכתה במכרז.

נזכיר כי לפני מספר חודשים מונה יניב סנה, לשעבר בכיר ביוניברסל מקאן, לתפקיד מנכ"ל TMF.

מקרסו נמסר: "קרסו לא מתייחסת למהלכים פנימיים".

עוד כתבות

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס מייקרת את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף בב-19 במאי