קרסו מרכזת את כל תקציבי המדיה בידי ענבר מרחב G

זאת לאחר שמ-2013 נוהלו תקציבי העיתונות, השילוט והרדיו בידי סמארט מדיה, וענבר היה אמון על רכש הטלוויזיה בלבד

לאחר שנים של הפרדה בניהול תקציבי המדיה באוף-ליין, קבוצת קרסו עושה סיבוב פרסה ומרכזת אותם במקום אחד. ל"גלובס" נודע כי תקציבי העיתונות, שילוט החוצות והרדיו יטופלו במשרד ענבר מרחב G, שהיה אמון עד עתה על רכש הטלוויזיה בלבד.

מי שמכיר את מערך הכוחות בקבוצת קרסו - המייבאת את המותגים רנו, אינפיניטי וניסאן - ואת אופן ניהול תקציבי הפרסום והמדיה, יודע שמדובר במהלך דרמטי. תקציבי העיתונות, השילוט והרדיו נוהלו מאז 2013 בחברת סמארט מדיה שאחד מבעליה הוא עמי קדם. קדם, איש מדיה ותיק, צמח בעיתונות ונחשב לא רק לאחד הרוכשים החזקים בתחום, אלא גם חבר קרוב של מנכ"ל קרסו, איציק ויץ.

כניסתו למערך הפרסום של קרסו לא הייתה טריוויאלית. התקציב טופל במשך שנים ארוכות בידי יוניברסל מקאן, שאז רכשה מדיה עבור שני המשרדים שניהלו את קרסו - ענבר מרחב וגליקמן שמי סמסונוב. לקחת תקציב מיוניברסל לא היה דבר של מה בכך - בעיקר לחברה קטנה יחסית כמו סמארט מדיה.

בהמשך נעשו שינויים במערך הפרסום של הקבוצה - בין היתר הפרידה של ענבר מרחב מיוניברסל. מאז הפרידה ענבר מרחב רכש עבור הקבוצה את הטלוויזיה, וסמארט רכשה את כל השאר. יודגש כי קדם אינו היחיד במערך הפרסום של קרסו שנחשב למקורב למנכ"ל: גם חן ענבר, מבעלי ענבר מרחב, מצוי עמו בקשר אישי אמיץ.

בתחילת 2016 נכנס שחקן נוסף למערך הפרסום של קרסו: חברת המדיה יוניון, שזכתה במכרז על תקציב הדיגיטל של הקבוצה. הדיגיטל נמצא במגמת החזקות בכל חברות הרכב, אבל לעיתונות עדיין יש מקום של כבוד בתמהיל המדיה, והיא נחשבת לקטגוריה חשובה.

השותף של קדם בסמארט מדיה הוא משרד באומן בר-ריבנאי. בניגוד לזניט מדיה, חברת המדיה הגדולה של באומן, שכולה בשליטת המשרד ושרוכשת מדיה בכל אמצעי המדיה, סמארט פעלה בשנותיה הראשונות בעיקר בתחום העיתונות. זאת לאור העובדה שקדם היה בעבר בכיר בקבוצת "הארץ" ושתחום העיתונות היה עיקר הערך המוסף שלו. בהמשך הרחיב קדם את פעילותו למדיות נוספות.