גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בבורסה; ירידות חדות בבונוס ביוגרופ ובסלקום

ירידות בסיום המסחר בתל אביב: מדד ת"א 35 איבד 2.3%, מדד ת"א 125 ירד ב-2.6%, ומדד ת"א 90 נחלש ב-3.4% ● בונוס ביוגרופ, סלקום, נובה ואיי.סי.אל רשמו ירידות חדות ● הדולר מזנק ב-1.5% ונסחר סביב 3.40 שקלים ● דוחות: אנרג'יקס דיווחה על עלייה חדה ברווח

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:27
נעילה אדומה בתל אביב: מדד ת"א 35 איבד 2.3%, מדד ת"א 125 ירד ב-2.6%, ומדד ת"א 90 נחלש ב-3.4%.

ירידות חדות רשמו, בין השאר, בונוס ביוגרופ , מגה אור , סלקום , נובה , איי.סי.אל  ומבנה נדל"ן .

אלוט  זינקה ב-7.5%.

14:55

נמשכות הירידות החדות בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-2.1%, ומדד ת"א 90 צונח בכ-4%. מדד ת"א בנייה נופל ב-4.2%.  

תדיראן גרופ  צונחת ב-7%, סלקום  ב-6.3%, אאורה  ב-5.5% וסאמיט  בולטת בירידה של כ-6%.

מנגד, פורסייט  קופצת ב-11% ואלוט ביותר מ-5%. 

חברת נאייקס  דיווחה היום על הכנסות של 34.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, גידול של כ-50% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2021. ההפסד התפעולי עמד על 9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון הגיע לכ-9.8 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דנאל  דיווחה על הכנסות של 588 מיליון שקל ברבעון הראשון, עלייה של 31 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2021. הרווח הנקי עמד על כ-37 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-26.4 מיליון שקל.

12:40

מתחזקות הירידות בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-2.1%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-3%. מדד ת"א בנייה צונח ב-3.6%.  

ירידות חדות של יותר מ-5% רושמות חג'ג' , אפולו פאוור , תורפז, חנן מור , נאייקס , אורמד והמשביר.

רב בריח  דיווחה היום על הפסד של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הכנסות הקבוצה צמחו ב-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-170 מיליון שקל.  

חברת רימון  עדכנה היום כי היא רוכשת את השליטה (67%) בחברה קבלנית לעבודות ימיות ופיתוח, מר-טר, לפי שווי מוערך של 50 מיליון שקל .

11:05

מחריפות הירידות בבורסה, במקביל למגמה שלילית באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט. מדד ת"א 35 נסוג בכ-1.9%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-3%.

אלקטריאון  צונחת ב-4.5%, אי.סי.אל ב-4.8%, פרטנר ב-5%. עוד בולטות בירידות נאייקס, טרמינל איקס , ריטיילורס , לייבפרסון, האב ואפולו.

אנרג'יקס מנגד רושמת עלייה של 1.45 לאחר הדוחות.

10:01

מגמה שלילית בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-1.7%, ומדד ת"א 90 יורד בכ-2.2%. מדד הבנקים נופל ב-2.3%. בשוק המט"ח, הדולר מזנק ב-1.2% ונסחר סביב 3.394 שקלים.

ירידות בולטות רושמות פוקס , נאייקס, קבוצת דלק , איי.סי.אל, ישראל קנדה ולייבפרסון.

חברת אילקס מדיקל  דיווחה היום כי ההכנסות נטו ברבעון הסתכמו בכ-254.3 מיליון שקל לעומת כ-284.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון גדל בכ-13.3% והסתכם ב-44.7 מיליון שקל לעומת 39.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

09:33

יובל גביש, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בדיסקונט , הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו ופורש מהבנק. גביש מונה ליו"ר פעיל של חברת המימון החוץ בנקאי אמפא קפיטל.

08:50

חברת אנרג'יקס  דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-92 מיליון שקל, גידול של כ-60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-43 מיליון שקל, עלייה של כ-150% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

חברת אדגר  דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון השנה הסתכמו לכ-67.1 מיליון שקל, עלייה של 5.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-NOI עלה בכ-4.2% לעומת אשתקד והסתכם לכ-62.1 מיליון שקל וה-FFO לבעלי המניות צמח ב-17.6% לעומת אשתקד והסתכם בכ-29.0 מיליון שקל.

08:30

בשוק המט"ח, הדולר מזנק בכ-1% ונסחר הבוקר סביב 3.386 שקלים, והאירו מתחזק בכ-0.8% ונסחר סביב 3.553 שקלים.

התעשיה האווירית מציינת רבעון שיא נוסף עם קפיצה של 86% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-78 מיליון דולר. היקף המכירות גדל ב-18% לכ-1.2 מיליארד דולר וצבר ההזמנות, הגיע ל-14 מיליארד דולר. 

07:40

1. צפי לפתיחה שלילית

יום המסחר בבורסה צפוי להתחיל במגמה שלילית, לאחר יום של ירידות חדות בניו יורק. בתל אביב אתמול רשם מדד ת"א 35 ירידה של 0.4%, ומדד ת"א 90 נסוג ב-0.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל. 

2. ירידות חדות בוול סטריט

אתמול ננעל כאמור המסחר בוול סטריט נסגרה בירידות חדות, בהובלת סקטור הקמעונאות לאחר דוחות חלשים של טרגט. מדד הדאו ג'ונס נפל ב-3.56%, ה-S&P 500 ב-3.95%, והנאסד"ק ב-4.73%. עבור הדאו ג'ונס וה-S&P מדובר בנפילות הכי חדות מאז 2020. 

3. הדואליות יעיקו על השוק

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים כך שהן צפויות לרדת הבוקר. איי.סי.אל  עם 3.5%, נייס  3.2%, נובה 3.8%, קנון 3.8% ולייבפרסון כ-5%.

4. מגמה שלילית באסיה, עליות קלות בחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום בירידות, בהובלת מדד ההנג סנג שנופל בכ-2.2%. בטוקיו נסוג מדד הניקיי ב-1.9%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1%-1.6% במחירי הנפט בעוד שהזהב נסחר ביציבות. נפט מסוג ברנט, מדד הייחוס העולמי, נסחר ברמה של 110.8 דולר לחבית ונפט אמריקאי מסוג WTI מטפס לרמה דומה. 

5. דוחות: אנרג'יקס, דנאל

במסגרת עונת הדוחות היום יפרסמו תוצאות, בין השאר, החברות אנרג'יקס , דנאל, רב בריח ונאייקס.

עוד כתבות

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

במהלך הלילה: אזעקות הופעלו במטולה ● מוקדם יותר - מטרה אוירית יורטה באזור קריית שמונה ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן שנבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

ירוק באירופה; מדד הדאקס מוסיף 0.8%

נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירוק, הנאסד"ק טיפס בכ-1.1% ● עליות במחירי הנפט ● הביטקוין עומד על כ-66.5 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1.5%

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היחסים עם ישראל ישתנו ללא היכר? ארה"ב צפויה לאמץ צעד דרמטי ואלה המשמעויות

בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול סיוע צבאי עצום ממדים לישראל, אך במקביל ארה"ב עשויה גם להעניש את ישראל ● ההחלה הממשמשת ובאה של 'חוק לייהי' על פעולות צבאיות של ישראל נגד אוכלוסייה פלסטינית שקולה כנגד הפחתה של דירוג האשראי המוסרי ● בינואר, הסנאט דחה את עצם הרעיון להעמיד את ישראל למבחן זכויות אדם ● עכשיו היא עומדת להיענש על פגיעה בהן

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים