העלאת שכר שוטרים היא מוצדקת, אך יחד עם זאת מחייבת דרישה לשינויים מבניים ושיפורים בתוך משטרת ישראל וכמובן במבנה השכר
דוח המבקר שפורסם בתחילת החודש גרר כותרות רבות באשר לעלות מטוס "כנף ציון", אך כותרות אלו מטעות ואינן מתייחסות לעיקר • הפעלת המטוס כמעט ואינה יקרה יותר מהמצב הקיים, בעלת יתרונות רבים, וכלל לא בטוח שיש אפשרות למכור את המטוס שרק מחכה לשימוש ובינתיים מעלה אבק
אחת לתקופה, מוצר או שירותים כלשהם הופכים להיות יקרים מהרגיל בתוך זמן קצר מאוד • לצד הרעש בתקשורת, כדאי להבין שזה אחד המנגנונים החשובים שמניעים את הכלכלה. לרוב מדובר בעניין זמני בלבד
לא אחת, בעת דיון על מימון האברכים בישיבות, עולה הטיעון שגם סטודנטים באוניברסיטה מתוקצבים ע"י המדינה • אומנם ישנו דמיון מסוים בין המקרים, אך כדי שההשוואה תהיה הוגנת, יש להגביל את השהות בכולל לאברכים למספר קצוב של שנים
הוצאות השכר במגזר הציבורי מהוות למעלה מרבע מכלל הוצאות המדינה, קיצוץ ברכיב זה נתקל בהתנגדויות רבות וכמעט בלתי אפשרי לגעת בו בשל לחצים פוליטיים • כדי לצמצם את הוצאות השכר במגזר הציבורי, יש לעשות עבודה יסודית לאורך זמן ולא חייבים לפטר אף אחד
ישראל מככבת בצמרת רשימת המדינות היקרות בעולם • בעוד שבמדינות אחרות המשכורות גבוהות בהתאם למחירים, האזרחים בישראל לא נהנים ממשכורות כל כך גבוהות
קצבת הנכות מקוזזת ככל שהאדם שמקבל אותה עובד ומרוויח יותר • מנגנון זה מונע ממקבלי קצבאות הנכות להשתלב בשוק העבודה • כדי לשלבם בחברה ולשפר את מצבם הכלכלי יש לנקוט צעדים חריפים יותר
מבט מפוכח מראה: הישראלים לא אוהבים חובות בהשוואה לעולם המערבי, והתנהלותם היא שמרנית
מקובל להאשים את רשתות השיווק בגביית מחירים מופרזים, אך צלילה לדוחות של החברות בשוק מגלה כי האשם נמצא במקום אחר
ישראל היא מדינה קטנה עם עומס רגולטורי גבוה במיוחד • קשה לצפות לתחרות אמיתית במגזר הבנקאי בלי לשנות את המצב הזה, ועלינו לדרוש זאת מנבחרי הציבור • דעה
כשדורשים לשנות היחס בין העובד למעסיק, צריך לזכור כמה זה יעלה למשק ולציבור