לרגל יום הצרכן הבינלאומי שחל מחר, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת כי בשנת 2018 היא הודיעה על כוונתה לקנוס חברות שונות במשק בקנסות שמגיעים לכ-51 מיליון שקל
הנושא נידון בפאנל סימון מחירים בכנס שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לרגל יום הצרכן הבינלאומי ■ ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, מתנגד לביטול החוק: "אני לא רוצה לחפש את מחיר הקוטג' ב-GPS"
כ-10,600 פניות צרכנים התקבלו ברשות להגנת הצרכן בשנת 2017 - כך עולה מנתונים שמפרסמת הרשות לרגל יום הצרכן הבינלאומי ■ בראש החברות שהכי התלוננו עליהן: הוט, בזק וחברות תקשורת נוספות
זאת בגין הפרות של חוק הגנת הצרכן ■ מדובר בגידול משמעותי ביחס להיקף הקנסות במסגרות כוונות חיוב עליהן הודיעה הרשות ב-2016 ■ הנתונים מתפרסמים לרגל יום הצרכן הבינלאומי
לפי סקר שנערך, כמחצית מהצרכנים הישראלים נוהגים לרכוש מוצרים באתרי הקניות בחו"ל ■ בנוסף, כ-70% חושבים שממשלה צריכה להרחיב את הפיקוח על מוצרי היסוד, וכ-20% מכלל המשיבים קוראים להחיל את המחירים המפוקחים גם על בשר, עופות, דגים, פירות וירקות
אילו חוקים להגנת הצרכן נחקקו לאחרונה, ואילו חוקים עדיין מחכים לחקיקה?
מאז ינואר 2015, הרשות להגנת הצרכן הטילה קנסות כנגד 800 עוסקים בגין פגיעה שיטתית וחמורה בצרכנים תוך הטעיה ■ בין היתר נרשמו הפרות בוטות במיוחד כנגד צרכנים קשישים
הרשות להגנת הצרכן היא בדיחה. שר הכלכלה הבא, לטיפולך
חוק המזון, שייכנס לתוקף במאי, יחייב את הרשתות להציג את המחירים בסניפים השונים במאגר אינטרנטי, באופן שיאפשר השוואה עדכנית ושוטפת ■ מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "מעט מאד אזרחים ישתמשו במאגר"
תלונות רבות מגיעות לארגון "אמון הציבור" מצרכנים שאינם בקיאים בהוראות החוק ■ "גלובס" מביא כמה דוגמאות
סקר גיאוקרטוגרפיה עבור המועצה לצרכנות מעלה כי הענף שנתפס ע"י הצרכנים כלא הוגן במיוחד הוא ענף התקשורת: אחד מתוך 3 צרכנים נתקל בחוסר הגינות מצד חברות סלולר, טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה ועוד
שירות לקוחות לא מקצועי אינו נדיר, אך רק רבע מהציבור יתלוננו על כך להנהלת החברה, 12% ישחררו קיטור בפייסבוק, ופחות מ-10% יתלוננו בגופים צרכניים ■ הסקר נערך ע"י מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי עבור "גלובס"
יוזם מחאת הקוטג' בכנס התמ"ת: "לציבור אין שום דבר נגד המגזר העסקי כמו ששר האוצר אומר כל הזמן, אבל הוא עומד על הרגליים האחוריות לדרוש את זכויותיו"
שלומי גבאי בכנס התמ"ת: "יש נטייה לקחת את היוצאים מהכלל ולהעניש את הכלל. אם רשתות מסוימות עושות מניפולציות, זה לא אומר שצריך חוק שיקשה על כולם"
שר התמ"ת אמר את הדברים בכנס התמ"ת לרגל יום הצרכן ■ מנכ"ל התמ"ת, שרון קדמי: "ועדת המזון תמליץ על צעדים אגרסיביים שצפויים לפגוע בחברות הגדולות"
מנכ"ל התאחדות התעשיינים בכנס התמ"ת לרגל יום הצרכן: "הגנת הצרכן הפכה להגנת הצרחן. לא כל 3 אנשים בפייסבוק נחשבים קבוצת מחאה" ■ "אם שטראוס תוריד מחר מחירים ב-10% - באותו רגע כל המתחרות הקטנות ייעלמו מהשוק"
מחקר שבודק את היקף התלונות נגד חברות הסלולר ואת חומרתן מגלה כי פלאפון מחזיקה במקום הראשון והלא מכובד, ואורנג' לא הרבה אחריה ■ בענף שמגלגל 19 מיליארד שקל בשנה, הבטחות-הסרק וחיובי היתר מהווים 60% מסך הפניות
בעולם מציינים היום את יום הצרכן - הנה רעיון לדרך לחגוג אותו בשנה הבאה כאן
לפי סקר של הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת, חלק ניכר מהעסקאות שבהן הוטעו הצרכנים הן בתחומי תקשורת סלולרית, שירותי אינטרנט, כבלים ולוויין
נבואות הזעם, שלפיהן הצרכן הישראלי יעשה שימוש לרעה בזכויות שניתנו לו, התבדו