גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יום הצרכן הבינלאומי

עוד כתבות

לוגו הוט 2019

הרשות להגנת הצרכן: הוט היא החברה שהכי התלוננו נגדה ב-2018

לרגל יום הצרכן הבינלאומי שחל מחר, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת כי בשנת 2018 היא הודיעה על כוונתה לקנוס חברות שונות במשק בקנסות שמגיעים לכ-51 מיליון שקל

ג'וש (יהושוע) גולדשמיד / צילום: דקלה גרסין

לרגל יום הצרכן הבינ"ל: האם יש לבטל את חוק סימון המחירים?

הנושא נידון בפאנל סימון מחירים בכנס שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לרגל יום הצרכן הבינלאומי ■ ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, מתנגד לביטול החוק: "אני לא רוצה לחפש את מחיר הקוטג' ב-GPS"

לקוח סלולר / צלם: .Luis Santos/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

תלונות הצרכנים ב-2017: על מי ועל מה התלוננו הכי הרבה?

כ-10,600 פניות צרכנים התקבלו ברשות להגנת הצרכן בשנת 2017 - כך עולה מנתונים שמפרסמת הרשות לרגל יום הצרכן הבינלאומי ■ בראש החברות שהכי התלוננו עליהן: הוט, בזק וחברות תקשורת נוספות

מיכאל אטלן. מבין 60 מועמדים / צילום: דוברות משרד הכלכלה

הרשות להגנת הצרכן: קנסות בכ-34.6 מיליון שקל במהלך 2017

זאת בגין הפרות של חוק הגנת הצרכן ■ מדובר בגידול משמעותי ביחס להיקף הקנסות במסגרות כוונות חיוב עליהן הודיעה הרשות ב-2016 ■ הנתונים מתפרסמים לרגל יום הצרכן הבינלאומי

קניות בחגים / צילום: רויטרס Kamil Krzaczynski

לקראת יום הצרכן: למה השוואת מחירים לא נפוצה בישראל?

לפי סקר שנערך, כמחצית מהצרכנים הישראלים נוהגים לרכוש מוצרים באתרי הקניות בחו"ל ■ בנוסף, כ-70% חושבים שממשלה צריכה להרחיב את הפיקוח על מוצרי היסוד, וכ-20% מכלל המשיבים קוראים להחיל את המחירים המפוקחים גם על בשר, עופות, דגים, פירות וירקות

קניות און ליין, צרכנות, נתח שוק עגלת קניות / צלם:  טינקסטוק

יום הצרכן הבינלאומי: אלה החוקים הצרכניים שאתם חייבים להכיר

אילו חוקים להגנת הצרכן נחקקו לאחרונה, ואילו חוקים עדיין מחכים לחקיקה?

קשישים סיעודיים / צילום: תמר מצפי

יום הצרכן הבינלאומי: קנסות ב-20 מיליון שקל נגד מפרי חוק

מאז ינואר 2015, הרשות להגנת הצרכן הטילה קנסות כנגד 800 עוסקים בגין פגיעה שיטתית וחמורה בצרכנים תוך הטעיה ■ בין היתר נרשמו הפרות בוטות במיוחד כנגד צרכנים קשישים

הגיע זמן הצרכן

הרשות להגנת הצרכן היא בדיחה. שר הכלכלה הבא, לטיפולך

איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי

כיצד נערכים ברשתות השיווק לכניסתו לתוקף של חוק המזון?

חוק המזון, שייכנס לתוקף במאי, יחייב את הרשתות להציג את המחירים בסניפים השונים במאגר אינטרנטי, באופן שיאפשר השוואה עדכנית ושוטפת ■ מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "מעט מאד אזרחים ישתמשו במאגר"

טלפנית / צילום: שאטרסטוק

הלקוח לא תמיד צודק: תלונות צרכנים שנובעות מאי-הכרת החוק

תלונות רבות מגיעות לארגון "אמון הציבור" מצרכנים שאינם בקיאים בהוראות החוק ■ "גלובס" מביא כמה דוגמאות

לקוח סלולר / צלם: .Luis Santos/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

סקר: 70% מהצרכנים נתקלו בשנה האחרונה בפגיעה צרכנית

סקר גיאוקרטוגרפיה עבור המועצה לצרכנות מעלה כי הענף שנתפס ע"י הצרכנים כלא הוגן במיוחד הוא ענף התקשורת: אחד מתוך 3 צרכנים נתקל בחוסר הגינות מצד חברות סלולר, טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה ועוד

סקר מיוחד: כמה טורחים להתלונן על שירות לקוחות לקוי?

שירות לקוחות לא מקצועי אינו נדיר, אך רק רבע מהציבור יתלוננו על כך להנהלת החברה, 12% ישחררו קיטור בפייסבוק, ופחות מ-10% יתלוננו בגופים צרכניים ■ הסקר נערך ע"י מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי עבור "גלובס"

איציק אלרוב: היום כל צרכן מבין שיש לו כוח לעמוד על שלו

יוזם מחאת הקוטג' בכנס התמ"ת: "לציבור אין שום דבר נגד המגזר העסקי כמו ששר האוצר אומר כל הזמן, אבל הוא עומד על הרגליים האחוריות לדרוש את זכויותיו"

מנכ"ל איקאה: חוק סימון מוצרים וההחזר הכספי - מיותר

שלומי גבאי בכנס התמ"ת: "יש נטייה לקחת את היוצאים מהכלל ולהעניש את הכלל. אם רשתות מסוימות עושות מניפולציות, זה לא אומר שצריך חוק שיקשה על כולם"

שמחון: "די לדמגוגיה - אין סיבה למס של 22% על הקוטג'"

שר התמ"ת אמר את הדברים בכנס התמ"ת לרגל יום הצרכן ■ מנכ"ל התמ"ת, שרון קדמי: "ועדת המזון תמליץ על צעדים אגרסיביים שצפויים לפגוע בחברות הגדולות"

חייק: אז מה אם 'פסק זמן' נמכר בזול באיזו חנות בחו"ל?

מנכ"ל התאחדות התעשיינים בכנס התמ"ת לרגל יום הצרכן: "הגנת הצרכן הפכה להגנת הצרחן. לא כל 3 אנשים בפייסבוק נחשבים קבוצת מחאה" ■ "אם שטראוס תוריד מחר מחירים ב-10% - באותו רגע כל המתחרות הקטנות ייעלמו מהשוק"

דוח "אמון הציבור": הכי פחות תלונות - נגד סלקום

מחקר שבודק את היקף התלונות נגד חברות הסלולר ואת חומרתן מגלה כי פלאפון מחזיקה במקום הראשון והלא מכובד, ואורנג' לא הרבה אחריה ■ בענף שמגלגל 19 מיליארד שקל בשנה, הבטחות-הסרק וחיובי היתר מהווים 60% מסך הפניות

חבל על הכסף, חבל על הזמן

בעולם מציינים היום את יום הצרכן - הנה רעיון לדרך לחגוג אותו בשנה הבאה כאן

רבע ממשקי-הבית: האותיות הקטנות בפרסום מטעות אותנו

לפי סקר של הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת, חלק ניכר מהעסקאות שבהן הוטעו הצרכנים הן בתחומי תקשורת סלולרית, שירותי אינטרנט, כבלים ולוויין

מישהו רוצה החזר כספי?

נבואות הזעם, שלפיהן הצרכן הישראלי יעשה שימוש לרעה בזכויות שניתנו לו, התבדו