השחקנים בשוקי המסחר, קמעונאות המגורים, המשרדים והמלונאות חייבים לחשב מסלול מחדש, ולפנות באופן מותאם לדורות הצעירים • אלה ישאפו עוד פחות להיות בעלי רכוש, והמיקום לא יהיה רלוונטי עבורם כלל: הם ישתפו פעולה בכל מקום, עם כל אחד
החברים בקיבוץ סמר בערבה לא חייבים לעבוד, כל אחד מהם מכניס לקופה המשותפת כמה שמתאים לו וגם מבזבז כמה שהוא רוצה • משפחת הולצר אפילו טיילה בהודו שמונה חודשים על חשבון כולם, "והכול היה טוב", אומרים שם • האם מדובר בגן עדן או שמתחת לפני השטח המתח מבעבע? • חברי סמר נחשפים בפעם הראשונה
חייבים לבלום את סטנדרט העסקה החדש שיהפוך את כולנו לעצמאים לכאורה, ללא שכר מינימום, ימי מחלה או הפרשות לפנסיה
הקדמה מאפשרת לציבור ליהנות משירותים זולים ונוחים ולנותני שירות נוחות רבה. חבל שפטרנליזם ופופוליזם יהרסו חלקה טובה זו
העולם החדש שבו רבים מאיתנו מועסקים כפרילנסרים המשילים מעצמנו כל סממן המבטיח איכות חיים כלכלית, מכובדת וראויה - עלול להפוך למקום אפל וקודר • במקום לחכות לבתי המשפט שיוציאו עבורנו את הערמונים מן האש, יש לקוות שהפוליטיקאים יציבו מחסומים ויקבעו גבולות וחוקים ברורים לג'ונגל התעסוקתי החדש
מה שהיה פעם תופעה חברתית שולית הפך לשטף שמאיים לשנות את הסדר הקיים: הכלכלה השיתופית חובקת יותר ויותר תחומים במשק, מושכת אליה מספרים עצומים של אנשים ומזוהה בשוק כהזדמנות עסקית מצוינת • איך אפשר להיחשף להשקעה בטרנד השיתופי
כל קיץ ניסיתי, וכל קיץ מחדש הם השיבו את פניי ריקם • אנשים שגרים במנהטן, כך למדתי, לא מוצאים את רמת גן אטרקטיבית באוגוסט - עד השנה • כך הפכה ישראל לבוננזה של החלפת בתים
אובר החלה השבוע לקלוט את נהגי החברה כעובדים שכירים מן המניין • עד לאחרונה הנהגים שעבדו תחת הפלטפורמה של אובר הוגדרו כפרילנסרים, אולם בחודש שעבר העליון באנגליה פסק כי נהגי החברה במדינה הם במעמד של עובדים • האם אנשים שמועסקים בפלטפורמות דומות של כלכלה שיתופית ינקטו אמצעים משפטיים כדי להגיע למעמד הנכסף?
מנכ"ל ווינד יוחאי עבאדי עוזב את החברה אחרי שנתיים ועובר לנהל את הסניף הישראלי של ענקית המוניות יאנגו • "אני מאמין בעיניים עצומות בקורקינטים, ובכך שהכלי הזה הכרחי לאקוסיסטם האורבני, אבל במהפכה העתידית גם הביקושים למוניות יעלו"
מה אפשר ללמוד מהשינויים שכפתה עלינו הקורונה, ואיך אלה יכולים להצעיד חברות וארגונים קדימה אל עתיד טוב יותר ומתאים יותר למאה ה-21
מהסעות ועד שיתוף ציוד ועובדים - ארגונים מחפשים פתרונות יצירתיים לחסוך משאבים ועלויות • מאמר שפורסם לאחרונה באתר המאמרים והמחקרים של בית הספר לניהול של MIT רואה במגמה הזאת חלק מיצירת "מערכת הפעלה" חדשה לכלכלה • גם בצה"ל כבר התחילו ליישם חלק מהגישות האלה
הדברים נאמרו במסגרת כנס שערכה חברת ארטימדיה לרגל השקת מערכת דאטה חדשה, ובו דנו בכירים בענף הפרסום בהשלכות של משבר הקורונה לטווח ארוך
במסגרת כנס יועצי המס המתקיים השבוע באילת עשה עפרי שלו, בכיר ברשות המסים, סדר באתגרים המיסויים הנובעים מהתפתחותה של הכלכלה השיתופית והחדשנות הדיגיטלית
מונית שיתופית, דירה שיתופית, עובדים שיתופיים - מספרים לנו שהכלכלה משנה כיוון, ומזמינים אותנו לקחת חלק במהפכה החברתית. אבל מה מסתתר מאחורי זה? • הסוציולוגית ד"ר אלכסנדרה רבנל חקרה את המציאות העגומה מאחורי הבאזז, ועכשיו מציעה לעובדים להתפכח מחלום היזמות האישית
מבדיקת "גלובס" עולה כי בשוק החיתום המקומי ישנה ספקנות לגבי יכולתה של גט להוציא לפועל מהלך הנפקה בטווח הקרוב, על פי לוחות הזמנים שהציבה לעצמה • מגט נמסר בתגובה: "כפי שציינו בעבר, Gett מקדישה את שנת 2019 למעבר לרווחיות בכל הטריטוריות שבהן היא פועלת, ועתידה לצאת להנפקה בשנת 2020, כמתוכנן"
הפלטפורמה המקוונת, שמטרתה לחבר בין נותני שירות לספקי עבודה, השיקה מוצר שלוקח צעד נוסף את הכלכלה השיתופית: סטודיו וירטואלי שיחבר בין כמה פרילאנסרים ויציע סל שירות מורכב ללקוחות • האם אנחנו בדרך לצורת התאגדות חדשה של חברות בלי הביורוקרטיה של הקמת חברה, ועד כמה חוקי העבודה רלוונטיים בכלכלת הפלטפורמות השיתופיות?
בראד באו, מייסד חברת הקורקינטים השיתופיים LIME, הוא אומנם חסיד של אופניים, אבל בראיון ל"מדד המותגים" הוא מבהיר כי מבחינתו העתיד מתגלגל במהירות אל היעד: פחות מכוניות ויותר קורקינטים שיתופיים בכמה שיותר ערים בעולם • למתנגדים שמנסים לשים מקלות בגלגלים הוא מזכיר: "גם כשמכוניות הגיעו לרחובות הערים במקום סוסים, היו מי שמחו"
הכלכלה החדשה פוגעת בדרכים חדשות בזכויות העובדים. המדינה חייבת להתערב
באחרונה הודיעה עיריית תל-אביב לבעלי דירות Airbnb כי תכפיל את תעריפי הארנונה שלהם • האם תלך צעד נוסף ותגביל, כמו פריז, את מספר הימים בשנה שבהם יוכלו להשכיר את הדירות?
במלחמה בין הביורוקרטיה לכוחות השוק, ייפגעו דווקא היזם הקטן והצרכן